Menjetek el rá. Nem akció-sci-fi, lassú, gondolatokkal operál, de nem képzeli magát az új Űrodüsszeiának, így nem is gebed bele abba, hogy megpróbál felnőni ahhoz.
A történetről bőven elég annyit tudni, hogy jönnek az idegenek, leszállnak a Föld 12 pontján, és várják a kapcsolatfelvételt. A nemzetek mind máshogy állnak neki a dolognak, az amerikaiak egy nyelvészprofesszorral, aki megpróbál kommunikálni velük, és megtudni miért jöttek. Ne olvassatok jobban utána!
Nem akarok jobban spoilerezni, de a kommentekre majd vigyázzatok, így főleg csak arról írnék, hogy milyen fantasztikus élmény volt. Nem lehet mindent a rendezőre kenni, de megint Denis Villeneuve neve van ott egy ilyen élmény végén. A feszültséget gyönyörűen építik a katartikus csúcsponthoz, a zene lenyűgöző, a kép többnyire gyönyörű.
Ahogy fent említettem, szerencsére nem vállalta túl magát a film, és annak készítői. Ez lecsupaszított történethez vezet, ami egy kivétellel lassan hömpölyög előre, és olyan talán egy kicsi gondolkodásra készteti az embert. De nem olyanra, hogy “ott mi történt, ez mit jelent”, hanem, hogy is mondjam, az ezutániakra. Már ha bele akarunk bámulni az emberiség tudatába. Nem akartam ennyire Coelho-san, de már mindegy.
Azért úgy is működik, ha felállunk utána és csak a két óra alatt átélt érzelmeinkkel gazdagodunk.
Most kimegyek a teraszra, rágyújtok még egy cigire és újra meghallgatom az On The Nature of Daylightot.
Denis Villeneuve nem tud hibázni. Amy Adams is végre olyat játszhatott, ami nem volt totál karakteridegen számára (mint a Louise Lane szerep), úgyhogy ő is nagyon rendben volt. Hiánypótló film az Arrival.
Apa fultol fulig ero szaja vagyok. Feltem,hogy tulhypeolt bukta lesz.
Számomra ilyen a tökéletes film. Érzelem és értelem együtt, ami számomra a modern definitív sci-fik közöé léptette elő. Eddig nálam a District 9 volt a csúcs. EDDIG!
A filmben mi volt a magyar utalas? Minek adtunk mi nevet?
én is tegnap láttam. csak ajánlani tudom! zseniális film. Denis Villeneuve tudja mit kell csinálni. és a zene valóban sokat adott az élményhez. (a zene miatt a kiéhezettek ugrott be kicsit).
Mindenki jókat ír róla, most már tényleg érdekel. Pedig a trailer teljesen elvette a kedvem, egy gagyi, sablon “csak mi tudjuk mi a helyzet, nekünk kell megmenteni a világot” filmnek tűnt.
tegnap néztem meg – ez tipikusan az a film, amit még egyszer majd muszáj
Kreizi89. Azt én sem értettem. Majd valaki nálam tájékozottab vagy okosabb mondja már el :D
Olyan mint a Harmadik típusú találkozások(Spielberg)?
A kritikát elolvastam, de a kommenteket kihagyom. Nagyon érdekel ez a film, de egyelőre nem jutok el moziba. Viszont szeretném megjegyezni, hogy értékelem a képet, amit illusztrációnak betettél…. Human :D
Imádtam. Igazi élmény mozi, a fényképezés, a zene, a színészek, és hát maga történet és az üzenet is pazar. Mégsem száll el magától. Azt vettem észre, hogy érzelmi vonalon is sikerült azokat a húrokat megpendítenie, amit nekem az Interstellar pont nem tudott. (Pedig nagyon akart) Az ilyet nagyon szeressem, abszolút újranézős.
+1 a magyar cuccra
Ez egy olyan sci-fi/dráma ami után jó érzéssel lehet haza menni, a jegyár egy igazán érdemes befektetés, és mélyen elgondolkozhatsz arról, hogy te mit tennél hasonló helyzetben.
Egy nagyon szép keretbe foglalt történet, ami reálisan,okosan boncolgatja a már filmekben sokszor felhasznált emberek és idegenek közötti első kontaktot. Feszültséggel és mély érzelmekkel teli, a kommunikáció fontosságának kiemelésével, a műfajra jellemző elemeket felhasználva. Ezen elemek között pedig akad még olyan, ami még nem agyonhasznált a nagyközönség számára, és képes az újdonság erejével hatni. Tudnék egy bizonyos könyvet mondani, ami többször eszembe jutott a film közben, de spoileresnek érzem a megosztását. Aztán a műfaj nagy szakértőinek valószínűleg sokkal több is eszébe juthat.
A színészek nagyszerűek, a fényképezés szépséges. A zene nagyon jól szolgálja ki a filmet, feszült vagy épp érzelmes, van ahol különleges hangzás, megoldás…de külön nem hallgatnám az albumot. Denis Villeneuve végleg bekerült a kedvencek közé, a Prisoners és az Enemy után a Sicario csalódás volt, de az Arrival betuszkolta a szívembe a rendezőbácsit.
Legjobb film jelölés minimum, műfaja miatt pedig valószínűleg a max is.
Hihetetlen élmény volt. Denis Villeneuve abszolút bebiztosította magát nálam a kedvenc rendezőmnek. A tavalyi zseniális Sicario után megnéztem a korábbi munkáit is és bár az első két filmje (A sivatag románca, Maelstrom) számomra elég bizarr darabok voltak, az utána lévő 2009-es Polytechinque-től kezdve ez az ember olyan eszméletlen masszív színvonal emelkedésbe vitte a soron következő filmjeit, hogy erre tényleg csak a zsenik képesek. És amiktől ezek a filmek szerintem ennyire minőségiek, az az hogy ő általa kitalált, felépített koncepciót vérprofi precizitással viszi végig, nem hagyja kicsúszni a kezei közül.
És ami ebben a filmben is valami felfoghatatlanul tetszett (az eszméletlen, zsigerig ható, feszültséggel teli hangulatkeltés, Jóhann Jóhannsson hidegrázós briliáns zenéje és a retinába égő fényképezés mellett) az az elképesztő realitás érzete a filmnek. Mintha tényleg a valóságban látná az ember a történéseket. Híradások bevágása, életszerűnek ható párbeszédek, az civil lakosság, a hadsereg, a tudósok reagálása az eseményekre (külön tetszett, amikor kb 2 percig egy dokumentumfilmekre jellemző narrációban látjuk pörögni a cselekményt). Nagyon remélem, hogy beszerez egy jó pár Oscar-jelölést a film (Amy Adams-szel, a hangkeveréssel, a fényképezéssel, a zenével az élen). Láttam 1-2 helyen kiemelni kis negatívumként Jeremy Renner karakterét, hogy alul volt írva és felesleges, szerintem abszolút rendben volt és volt neki is funkciója a történetbe. És persze az utolsó 15-20 perc is számomra eszméletlen hatásos volt, olyannyira, hogy még órákkal a megtekintés után (és még most is) csak erre tudtam gondolni.
Nekem egyértelműen az év legnagyobb filmélménye és már most tárt karokkal várom a Blade Runner 2049-et.
Haha. Human tábla.
Még két dolgot fűznék hozzá a Villeneuve-i realitás érzethez. Amit már a korábbi filmjeinél is tapasztaltam, hogy mintha a rendező magát a környezetet is főszereplővé tenné. Egy helyben álló (vagy nagyon lassan előre-hátra mozgó), kicsit távolságtartó kamerakezeléssel dolgozik nagyrészt. Furának tűnhet, de mintha a kamera maga a néző lenne, aki külső szemlélőként van ott jelen az adott jelenetben, mint aki csak ott ül vagy áll és figyeli az eseményeket.
A másik dolog pedig, hogy milyen baromi hatásosan tudja átadni a nézőnek a beszéd nélküli emberi érzelmeket. Ahogy ráközelít a kamera Amy Adams reszkető kezére, ahogy Jeremy Renner végighúzza a kezét az űrhajón, vagy csak szimplán ahogy a rezdületlen kamera zavarba ejtően, közvetlen közelről veszi a színészeket és azok reakcióit.
Tűpontos, zseniális rendezői koncepciók.
nagyon jó film!
Birdman óta legjobb moziélmény,
a “magyaroknak is van erre egy szavuk” – ez nekem sincs meg
az biztos h Renner karakterének van a legjobb nyitósora ever :D
human photoshoppot használtál?:-)
https://www.youtube.com/watch?v=rVN1B-tUpgs
Abszolut kellemes film volt. Zene tényleg pöpec volt, viszont sokszor nem tudtam hogy ez most zene, vagy a lények hangja.
SPOILER :
Ami viszont nem tetszett, az a film logikája. Miért van az hogy megjelenik egy nálunk sokkal intelligensebb fa, és az emberek tanuljág meg az ő nyelvüket, nem pedig ők a miénket? Ha annyival fejlettebbek, akkor hogyhogy nem képesek megtanulni a mi nyelvünke?. Ha az volt a cél hogy megtanítsanak minket a saját nyelvükre, akkor nem lett volna gyorsabb azt a mi nyelvünkön megtenni?
Illetve hogy Amy mitől lett jövőbelátó?
Én is beszállok az ajnározásba. Az Arrival elképesztően jó film, ezért éri meg kiadni egy mozijegy árát. Itt érezni, hogy egy átlag hollywoodi produkcióhoz képest mennyit számít a markáns rendezői jelenlét. Elég megnézni a jelenetet, amikor először bemennek az űrhajóba. Nem az a lényeg, mi történik, hanem hogy hogyan, miközben mégsem lesz magamutogató art-house dráma.
Ugyanez igaz a forgatókönyvíróra: Eric Heisserer eddig csak fos filmeket írt, mint A dolog remake-quel, a Rémálom az Elm utcában remake, valamelyik Végső állomás folytatás, stb. Aztán ez. Szerencse, hogy most nem tették tönkre a munkáját.
Az eredeti Ted Chiang novella is zseniális, ahogy az egész novelláskötete, ami tele van hasonlóan kiváló sztorikkal, ajánlom mindenkinek. Most jön ki magyarul is.
Köszönöm a spoilermentes kritikát, Mindenképpen elmegyek rá. Remélem az inerstellár könnyes családi borzalma után, tényleg kapok egy valóban elgondolkodtató sci-fi-t.
Eric Heissererre tényleg rájárt a rúd eddig, a Dolgot nagyon megszenvedte anno ő is,a forgatókönyve is, a praktikus effekt csapat is. Mindig szó van róla, hogy nyúl bele a stúdió mostani blockbusterekbe, de a 2011-es Dologhoz képest kb. kismiskák.
Igen, én is ezt éreztem végig, hogy hagyják a rendezőt alkotni, véééégere. Jó kellett hozzá 5 produkciós iroda és “65 seconds of goddamn logos”, de megérte, mert itt nagyon szépen kiteljesedhetett mindenki, színészek forgatókönyvíró, rendező egyaránt. És igen, hadd értsek itt egyet még a felettem szólókkal, az űrhajóba lépős képsor nekem is az egyik kedvencem volt. A hajó végig simítástól kezdve az összes nüanszig.
“Mindenki jókat ír róla, most már tényleg érdekel. Pedig a trailer teljesen elvette a kedvem, egy gagyi, sablon “csak mi tudjuk mi a helyzet, nekünk kell megmenteni a világot” filmnek tűnt.”
a trailer borzasztó, de azért is olyan, h ne legyen spoileres! a film teljesen más, de nem tudták jól reklámozni.
@kemuri
SPOILER ALERT
A kérdésedből látszik, hogy semmit nem értettél a filmből. A csaj magától a nyelvtől, a nyelv tudásátől lett jövőbelátó. Minél jobban megismerte, minél jobban értette az idegenek nyelvét, annál messzebbre látott a jövőbe. A nyelv volt maga a fegyver, ergo az idegenek ajándéka számunkra a nyelvük, tehát az idő újfajta érzékelése, amely által mindenki ugyanúgy láthatja a jövőt, ha kellőképp elsajátítja a nyelvet.
Amúgy meg ahogy a film is kifejti, a nyelv bonyolultabb dolog annál, mint azt pl. te gondolod. Azért, mert egy faj intelligensebb, még nem jelenti azt, hogy csípőből megértik egy másik, esetleg elmaradottabb faj nyelvét. Pláne ha totál más rendszerben, más alapon kommunikálnak. Mi az írásos nyelvünket pusztán hangok helyettesítéseként használjuk, az idegenek nyelve viszont kontextust és jelentést tartalmazott. A legközelebb talán a japán illetve kínai írásjelekhez volt hasonlatos, de még azoknál is jóval bonyolultabb.
Szerintem nézd meg a filmet mégegyszer, és nagyon figyelj oda, amit a karakterek mondanak, esetleg olvass utána a filmben említett nyelvi teóriáknak. Érdemes.
@kemuri
Teljesen egyetértek veled. A múltkor a kutyámat meg akartam tanítani a nyelvünkre, de aztán inkább én tanultam meg az ő nyelvüket, mert sokkal intelligensebb vagyok. Holnap hangyául tanulok. Jövő hét kedden a szitakötők várnak nyelvi kurzusra. ;-)
@Euphonic
SPOILER ALERT
Simán lehet hogy én nem értettem, de a jövőbelátós dolog 2 dolog miatt sántít nekem :
– már a film legelején tudta hogy meghal a lánya, még mielőtt találkozott volna az idegenekkel. Vagy az csak visszaemlékezés volt?
– Illetve ha valóban csak a nyelv miatt tudta másképp érzékelni a jövőt, akkor miért ő volt az egyetlen akinél jelentkeztek ezek a tünetek? Ha együtt dolgozott egy csapattal, nyilván nem csak ő értette meg egyre jobban a nyelvet. Pl aki írta a jelfelismerő és rajzoló szoftvert, annak minimum olyan szintű megértése kellett hogy legyen mint neki.
Én se arra gondolok hogy egy intelligensebb faj csipőböl megérti egy elmaradottabb faj nyelvét. De egy fejlettebb intelligencia szerintem hamarabb megfejti egy primitívebb faj nyelvét mint vice-versa.
@K
Vicces, de pont jó példákat mondasz. Mi tudjuk hogy egyes állatok miként kommunikálnak egymással (pl hangyák, méhek, stb), viszont kétlem hogy ők értenének minket.
A lényeg, hogy a végén nem támadnak az ufók.
Kemuri tényleg nem érted. (Spolier) A film legelején lévő jelenet egy előrevetítés volt, után már ő kezdte el látni ezeket a képeket a jövőről, amiket egyébként (a nézővel egyetemben) ő maga se tudott sokáig hova tenni. Föl is teszi a kérdést az egyik ilyen álomképnél, hogy “Ki ez a kislány?”. Az idegenek nyelvét meg konkrétan ő fejtette meg, hatodannyira nem értette senki más a csapatból, mint ő.
Más: a magyar utalásnál szerintem a “viszály” kifejezésre gondoltak, az angol nyelvben én pl. nem tudok tartalmában pontos megfelelőt.
SPOILER
@tortadara
Oké, de honnan lehet tudni hogy előrevetítés volt?
Szerintem meg a néző tudta hogy ő a lánya, az elején ezzel az előrevetítéssel pont ez volt elmagyarázva.
És oké hogy ő fejtette meg az idegenek nyelvét, de a felismerő programot gondolom nem ő írta. Tehát minimum 2 embernél kellett volna jelentkeznie a jövőbelátásnak, nem csak nála. De ezek amúgy nüansznyi dolgok, ezektől még simám tökjó a film.
A zavaró tényező az továbbra is az hogy egy faj, ami ilyen fejlett technológiával bír, nem bírja megfejteni egy primitívebb faj kommunikációját.
találó a poszter, Human :)
Tényleg jó lett. Azért látom ti is csak 8 csillagot adtatok, tehát az azért szerintetek sem tökéletes.
Én kicsit feszesebbre vágtam volna, még akkor is ha nem volt baj a lassúság.
De nagyon jó látni, hogy végre ilyen komoly sci-fik is zöld lámpát kapnak a moziba. Bár nincs sok választása a stúdióknak, ha nem akarják, hogy a tömegek a tv-t nézzék a bigscreen helyett. (lásd Westworld)
@kemuri:
SPOILER
“A zavaró tényező az továbbra is az hogy egy faj, ami ilyen fejlett technológiával bír, nem bírja megfejteni egy primitívebb faj kommunikációját.”
szerintem várták, hogy az emberek képesek lesznek-e megfejteni az ő nyelvüket, kíváncsiak voltak milyen szinten vagyunk. abban nincs nagy kunszt ha lejönnek és elmondják mit csináljunk, az nem emberi tudásból jönne. azt hiszem egy Stargate részben volt hasonló, ahol egy bolygón az emberekkel addig nem kommunikáltak az idegenek, amíg azok meg nem fejtettek alap matematikai egyenleteket, amiket kaptak, és csak aztán kezdtek kommunikálni velük. ezzel mérték fel milyen szinten vagyunk
SPOILER VÉGE
SPOILER
kemuri: szerintem az agy átdrótozásának fontos része, hogy te fejtsd meg a nyelvet, ne pedig elmagyarázzák. Legalábbis első lépésben úgy tűnik, mer tutána a csaj oktatta, de ő már átélte az átdrótozást és onnan közelítheti a tanítást. Plusz gondolatnak ott van, hogy ez pont az emberek rövidlátóságán segítene, mert sokan a holnapot nem tudják elképzelni, és aszerint cselekedni, hogy az jobb leygen, nemhogy évekkel előre.
Talán SPOILER, bár nem hiszem.
A magyar utalásnál nekem a “hódítás” vagy “népírtás” szavak ugrottak be először, bár megvan az angol megfelelőjük (conquer, genocide) úgyhogy én sem vágom teljesen mit akartak. A németekről és Ruandáról beszélt a fickó az utalás előtt de miután átfutottam a wikipédián Ruanda történelmét, még mindig csak annyival vagyok közelebb a megoldáshoz, mint a csaj az első találkozó után az idegenekkel. :)
Honfoglalas
nem az népek egymás ellen kijátszására mondta hogy van szavunk rá?
Dede. És úgy rémlik, mintha a feliratban is konkrétan a “viszályt szít” kifejezés szerepelt volna, ezért nem is esett le azonnal, de szerintem erre gondoltak.
Vagy az “uszít”?
Nem lehet, hogy a “megosztás” szóra gondoltak? – “to divide”/”to share”
Passzolna a későbbi kétértelmű idegen szóhoz (fegyver/eszköz)
Vagy csak simán kamuztak, illetve egy easter egg, tekintve, hogy a rendező akkor már tudta, hogy a Blade Runner 2 nálunk forog.
SPOILER-t tartalmazhat, így az válaszoljon aki látta!
Akkor én leszek az ellenvélemény. Nekem nem igazán tetszett a film.
Ennek valószínűleg az oka, hogy a film felénél elvesztettem a fonalat. Pedig tudtam, hogy milyen jellegű alkotásról van szó (nem Marvel szintű sztori).
Pont annál a résznél változott meg a film stílusa és tempója, amire én a legjobban kíváncsi lettem volna. Hogyan fejtik meg az idegenek nyelvét? Úgy érzem ezt a rendező gyorsan letudta néhány gyorsított felvétellel, hogy dolgoznak a problémán, ezután már csak azt látjuk, hogy a szavaknak megvan a fordítása a főszereplő hölgy meg csak pötyög a táblagépen.
Az olyan megoldások is zavartak, hogy az egyik kis csapat hogyan és miért juthatott egyáltalán “Híradó”-hoz egy katonai művelet során, hogy aztán fegyverhez jutva saját szakállára cselekedjen.
Szóval nagyjából ezen a tájon minden összekuszálódott bennem. Pl még most sem értem miért volt 12 kagylóhajó? Igen, együtt alkottak egységet, de mihez? Mi szükség volt arra, hogy megtudjuk az egyik lény a végét járja? Ez egy jel az idegeneknek, hogy az emberek együtt tudnak érezni velük? Miért jó az, hogy a nyelv megismerésével a jövőbe is beleláthatnak az azt megértők? Hogy megtudjuk, hogy az ember a várható fájdalmak elvesztett gyermek) ellenére is végig akar menni az odáig vezető úton a boldogabb pillanatok miatt? Miért most jöttek el az idegenek, miért most akarnak tanítani, ha majd csak 3000 év múlva kérnek ők segítséget?
Kellenek az ilyen filmek is, de én úgy érzem kicsit egzaktabb válaszokat is adhatott volna a történet.
Egyébként itt beszéltek arról, hogy miért nem az intelligensebb élőlény tanulja meg a primitívebbnek tartott élőlény kommunikációs formáját. Lehet, hogy nekik ugyanúgy nem menne?
Az ember intelligensnek tartja magát ezen a bolygón, mégsem érti meg a bálnák, delfinek kommunikációját/énekét pedig tudvalevő, hogy létezik és fejlett szintű az is, csak más értelemben.
Még1: Nem volt világos az sem, hogy miért az angol nyelv tűnt a legmegfelelőbb választásnak a kommunikációs nyelv megválasztásának? Nekem elég nevetséges volt, miután felírta a ákombákom betűkkel a táblára a HUMAN szót és utána a magára mutogatott a nő. Utána ugyanezen mozdulatokkal a saját nevét is elmutogatta…én kívülállóként biztosan összezavarodtam volna, melyik is a valódi jelentéstartalom?
Meglehet csak én voltam alul iskolázott ehhez a filmhez.
Én is azt vártam, hogy a film tudományos oldalát ne nagyolják el. Nagyon sajnálom, hogy csak összecsapva foglalták össze az idegenek írási módját (aszimmetrikus?)
Spoileres válasz:
De hát össze is zavarodtak, fel is írták a human szót megint idegenül. Azért vette le a szkafandert Luise, hogy lássák őt, ne csak a narancssárga overallt, hanem meg tudja különböztetni őket. Mikor különbség volt Luise és Ian között akkor értették meg, hogy ez egyéni jellemző.
SPOILER
Megnéztem. Érdekes, számomra pont a végére laposodott el. Nem jól adták át sem a jövöbelátást, sem a pasival való összejövést. A novellában a pasi munka közben elhívja randizni. Aztán le is fekszenek. Közben dolgoznak a nyelv megfejtésén. Mi azt hisszük, ez egy új pasi lesz a csaj életében a válás után. Aztán jön a fordulat, amikor megérti a nyelvet, és elkezdi látni a jövőt. Ez egy konkrét pont, nem fokozatosan alakul ki. Ekkor értjük meg, hogy az a sok emlék a lányáról mind a jövő lesz. A novella jobb. Nem volt szükség a megfilmesítésére.
Nagyon tetszett a film, gondolom ha könyvben olvastam volna már akkor kevésbé tetszett volna. Így viszont meg fogom venni könyvben is.
ez meghatárosó sci-fi lesz, ha a közönség is jól fogadja. vagyis hát már most is meghatározó sci-fi, a kérdés tényleg, hogy készül-e több hasonló, elgondolkodtató és erős film mostantól. biztosan megnézem még itthon is, nyugiban. annyira lefoglalt a történet, és hogy összerakjam a darabokat, hogy az érzelmekre már nem is maradt bennem hely, pedig miután jobban belegondoltam, legalább annyira fontosak a filmben, mint a nyelv megfejtése és a szokásos “fogjunk össze” sulykolása.
SPOILER
gondolok itt arra, hogy az elejétől a végéig a legerősebb emberi szál az anya tragédiája, aki a végén annak ellenére, hogy tudja mi lesz a vége, vállalja a gyereket. és mennyire remekül adagolják az egészet ezzel a töredezett idővonallal. meg az apró utalásokkal, félmondatokkal. például, hogy a fizikus fazon azért hagyta el végül, mert vállalta a gyereket. jó film.
Hohó, nem is tudtam, h van belőle novella is, akkor tuti elolvastam volna a film előtt, de az író többi munkáját biztos lecsekkolom.
Egyébként a film tök jó, és egyetértek hogy több ilyen alkotás kell a mozikba, simán 10/7.
SPOILER
Engem Hawkeye szavai fogtak meg a legjobban h többször mutatta volna ki az érzelmeit, azt hiszem nekem is így kéne élni és soha nem is késő elkezdeni.:)
Majdnem sírtam a moziban.
szalámitaktika
Jaja, nekem is a szalámitaktika ugrott be, tuti arra utaltak.
A film nagyon tetszett, igazi mozis élmény.
Még mindig meg tudtok lepni. Komolyan szerintetek nincsen szó angolban arra, hogy “viszály”?
Próbáltam szeretni ezt a filmet, de nem ment. Szeretem az okos sci-fiket, de ez nem az. Ez egy gyönyörűen kivitelezett, remek színészi játékkal előadott nagy semmi. Egy blöff. Egy raklap egyszerűségű mondanivalót csomagoltak kétórás vizuális szépségbe, és oscar-szintű színészi játékkal súlykolták belénk, hogy ez a film szól valamiről, majd a végére kapunk valami nagyszerűt, de aztán nem lett más mint egy kétórás rejszolás orgazmus nélkül. Tényleg nem tudom eldönteni, hogy ez most 8/10 vagy 4/10.
Nemrég értem haza a moziból Nem olvastam előtte semmit, és ezért is akartam amennyire csak tudtam hamar megnézni hogy nehogy addig belefussak valamibe.
A film szép és jó, mindenképpen látni kell.
Viszont most jön a de…
Ez nekem moziban nagyon lassú volt, isteni áldás lett volna ha már létezik a movie-on-demand :) és a premier napján otthon szép kényelmesen tudom megnézni.
Átolvastam a kommenteket és az “Interstellar” egyszer van csak említve, akkor is inkább negatívan. Hát nálam pont ellenkezőleg. Abszolut olyan érzésem volt mint akkor, hogy ez nem sci-fi (erről mindjárt kicsit bővebben) hanem ez egy sci-fi köntösben elmesélt, leginkább érzelmi történet. Így persze most tulajdonképpen kár is lenne elkezdeni azon vitatkozni hogy egy ilyen helyzetben mi lenne a reális… (arról nem is beszélve hogy anno én pont olyan filozófiával foglalkoztam komolyabban ahol elég sok oldalról tárgyaltuk a shapir-whorf tézist, én nem kétlem hogy ahogy az Interstellar-nál, itt is volt a film mögött egy komoly tudományos team, de az interstellarban azért jobb munkát végeztek (vagy csak a kozmológiához nem értek annyira :)))
De ez lényegtelen, hiszen a filmben úgysem ez a fontos.
Könyves analógiával, én egy olyan dolgot vártam mint Lem: Az úr hangja (ha valaki még nem olvasta, mindenképp érdemes), ehelyett ez sokkal inkább olyan volt mint Lem: Solaris (most kimondottan a regény, nem a Tarkovszkij film, még kevésbé a remake) Végülis ettől még scifi – de ugyanakkor mégsem. Ha valaki olvasta mindkettőt, talán érti milyen különbségre gondolok.
Végül: a képek tényleg nagyon szépek voltak, azonban ez az állandó alexpós és leginkább ellenfényes fényképezés engem kissé idegesített (még akkor is ha úgy fogom fel hogy azért volt ilyen a film kb 98 százaléka hogy még jobban kiemelje a találkozást)
Zenénél (hanghatásoknál) is elismerésem, de ha komplex és elvont audiovizuális alkotás akkor abban a Hannibal sorozatot nem tudja megközelíteni – és nem véletlenül moziban azt sem nézném… :DD
Szóval azért én éreztem ebben nem is olyan kevés öncélúságot.
Mindegy, mindenképpen látni kell, és örömteli hogy ilyen filmek is születnek. Ennek ellenére az Interstellar jobban le tudott kötni pedig most nézem hogy az majd 1 órával hosszabb volt (és ennél nem scifibb meg nem pörgősebb)
PS: ja, a dramaturgiai csavar (pedig én film közben ilyeneken nem szoktam direkt agyalni) egy kicsit ugyan korábban már leesett, de amúgy tetszett, és itt tényleg indokoltnak éreztem, hiszen pont valami ilyesmi maga az egész film is.
Az viszont érdekes hogy (és ez utalászinten más dologra vonatkozó SPOILER lehet) hogy aktuálisan ez most a második ilyen filmalkotás ahol ez szerepet kap – csak remélni tudom hogy a másikban is ilyen szépen oldják meg. SPOILER VÉGE, már ha ez egyáltalán az volt :)
NYílméregbéka hasonló tapasztalataim vannak nekem is. Először én sem bírtam eldöteni, hogy ez most jó vagy elég szar úgyhogy maradtam a gyenge 7-esnél :D
Most néztem meg, Szirmay Gergő kritikáját, és bár ritkán vagyunk egy vélemenyen, most teljesen az én aggályaimat és gondolataimat fogalmazta meg a filmmel kapcsolatban, csak frappásabban.
(ne csinálj már plusz munkát béka, linkeld vagy ne, de a passzív agressziódat tartogasd oda ahol kíváncsiak rá.)
Most megnéztem miattad a videót, és nem értek egyet vele, mert ami neki negatívum, hogy a film után lehet gondolkozni a feldobott dolgokon, az másnak nem biztos, hogy az. De ezt írom a posztban is, mármint hogy ezért tetszett a film, amellett, hogy jól van összetéve és nem vállalta túl magát.
Az vicces volt, hogy Ironst és Stuckmant emelte ki kritikusnak, bár előbbit én is imádom, de igazi kritikáért nem őt nézném (és nem is a filmbuzit olvasnám, mielőtt valaki félreérti), de tény, hogy hasonló szórakoztatást gyártanak, mint ő teszi remekül.
végigszenvedtem ezt a videót (legalábbis amíg a filmről van benne szó) amit Nyílméregbéka linkelt, pedig ezt a csávót ki nem állhatom… hát most is csak kidobtam azt a 8 percet az életemből… (és mennyivel többnek tűnt! :DD
nekem erről egyébként az jut ezsembe amikor már több ismerősöm is látta az Insomniát és hogy az mennyire egy béna film… Na hát én viszont valahogy pont jó hangulatban néztem meg, nekem nagyon tetszett, és mondtam is nekik hogy valószínűleg nálatok az (is) lehetett a baj hogy krimit vártatok. Márpedig az nem egy krimi, csak elsőre annak mutatja magát, de számomra az Al Pacino karakterének lélektani drámáját követte végig (ugye eleve komoly bűntudattal érkezett)
Itt is, ha valaki úgy ül le az Érkezés elé hogy ez egy “okos”, “filozofikus” sci-fi akkor bizony csalódni fog mert ezt pont kár keresni benne. Ez nem az. Erre próbáltam hozni a két Lem-könyv analógiáját: ez nem olyan mint Az úr hangja (ahol szintén egy idegen civilizáció “üzenetét” (merthát még csak az sem biztos hogy az valóban üzenet) próbálják megfejteni, és az valóban okos és valóban filozofikus.
Az Érkezés viszont szándékosan _nem_ ilyen film akar lenni, ezért nem is ezzel a mércével kell/érdemes mérni.
A kalitkában lévő madár minek volt?
human. Eddig akármikor belinkeltem valami más kritikát mindig törölted a hozzászólást, ne csinálj úgy mintha én lennék a passzív agresszív :) Azért írtam csak róla, hogy aki kíváncsi úgy is rá tud keresni, nem egy rakétatudomány.
A tartaromlól meg, mint írtam általában nem szoktam egyetérteni vele, de most valahogy nagyon betalált, ezért hivatkoztam rá, nekem is ezek a kétségek merültek fel a film kapcsán, egyszerűen túl sovány volt nekem a sztori a körítéshez képest. Kicsit olyan volt mintha egy Malick filmet néznék, azokat meg szívből utálom. :)
HaDes: szerintem mint anno a bányákba, ha megváltozna a légkör összetétel a kismadár hamarabb kipurcan mint az ember.
ZsoltLee: ez akár lehet magyarázat, valóban. Bár már akkor is vitték a madarat, amikor még szkafanderben voltak.
Akkor most én leszek a kíhúzó, én nem vagyok elájulva a filmtől. A központi eleme logikai baromság, pedig ami addig történt, az még nagyjából tetszett.
SPOILER
Az emberiség fogjon össze, különben vége klisé is eléggé elcsépelt “fordulat” volt. Gyakorlatilag a Függetlenség Napja végén a morzézás is erről szólt, sokkal kevésbé szájbarágósan.
És ami nagyobb baj, hogy amíg nem tudtuk pontosan miért jöttek, még elment volna egy tesztnek, hogy elég érettek vagyunk-e az összefogáshoz, csak utána 1. kiderült, hogy kellünk nekik, mégis bekockáztatták, hogy elpusztítjuk magunkat, ezzel cseszhették volna, hogy 3000 év múlva segítünk nekik 2. végül csak elmondták az egészet a csajnak, így a maradék 11 hajó eljött egy túristaútra. Mindeközben ezt még előre is látták, de mégis. Wut?
De mielőtt beletörődnek, hogy hülyék ezek bammeg, és elmondanának mindent a csajnak, előtte kidobnak egy kétdimenziós felületre egy térbeli ábrát, ami 1/12 részét tölti ki, és ez a kulcs. Ja hogy annak hol a határa? Ja hogy most a szimbólum belseje beleszámít, vagy sem? Ugyan, kit érdekel, végül is csak a fajuk jövője a tét. Ó persze, kellett valami “okot adni” arra, hogy mit lébecol ott az ország legjobb fizikusa, azon kívül, hogy az űrlények előtt sétálgat, amíg a táblára firkál a csaj. Térfogat számításra, arra kellett az ország legjobb fizikusa.
És a nagy fordulat, hogy a jövőben megírt könyvével fejti meg a nyelvet, amit arról írt hogy fejti meg a nyelvet.. aztán onnét tudja, hogy mit mondjon a kínai csávónak, mert emlékszik, hogy a csávó elmondta neki.. WUUUUUT?
TLDR egynek elment, 6/10, de akkora böszme nagy paradoxon a film lényege, hogy ahhoz képest az Interstellar egy phd dolgozat.
nem tudom, lehet a túl nagy elvárásaim miatt, de annyira nem tetszett. nekem speciel az Interstellar nagyobb élményt nyújtott. ez inkább egy erős 7es film, 3-4 9es pillanattal. a mozit nem bántam meg, de itthon talán kicsivel jobb is lett volna, mert én nem 30ra tekerem a hangot a fülesen, hanem 44re. csak nekem tűnik úgy, hogy régebben sokkal hangosabbak voltak a mozik? sokat elvesz a hangulatból, hogy rájuk szólt a szomszéd néni(eu-s szabályozás?:D). a feszültség csak az első találkozás jelenetéig volt meg, ami viszont végig működött nekem, az a zene. sosem szabad megválnia ettől a palitól Villeneuve-nek. szóval ha az eddig látott filmjeit kell rangsorolnom, akkor Sicario 10/10, Prisoners 10/9, Arrival 10/7.
Na, most megnéztem én is. Megmondom őszintén, egy kicsit bajba vagyok. Mert tetszett, tényleg szép, okos és gyönyörű film, de valami hibádzik.
Direkt nem olvastam spoilereket, se semmi olyat, ami ellőtte volna a nagy csavart, de azt mindig láttam, hogy az ember a végén elbőgi magát. Na, ez kell nekem, gondoltam magamban, egy sci-fi, aminek a végén a katarzisnál elbőgöm magam. Mert nekem ez egyszerűen csak nagyon kellett. Hát ez nem jött össze, több dolog miatt sem. Mielőtt bárki, aki ezt még olvassa, megijedne: nem negatív lesz a véleményem. Vagyis hogy csak minimálisan.
Egyrészt a film eleje gyönyörű. Már ott elérzékenyültem, nagyon jó volt. De a probléma, hogy a végén is ugyanezt akarták velem eljátszatni. Igen, ott volt a csavar – amiről szintén mindjárt bővebben -, de ugyanezt az érzelmi töltetet egyszer már ellőtték a film legelején, és a francért se tudott nekem működni még egyszer olyan szinten, hogy elsírjam magam. Ne értsetek félre, konkrétan egy tank súlyát éreztem a mellkasomon, és alig tudtam lélegezni, de bármennyire is akartam sírni, az a szint már nem jött össze. (vagy ez már mélyebb szint? :))
Ami pedig a csavart illeti, hát gebedjek meg, hogy sorra hozták azokat a jeleket, amiből ha nem is halál pontosan, de nagyrészt ki lehetett találni, hogy mi fog történni. A meglepetés ilyen módon nekem nem ütött annyira, az érzelmi töltet meg ugye írtam, szintén nem jött össze – legalábbis még egyszer nem. Nagyon szép, nagyon okos, de belőlem nem váltotta ki azt a reakciót, amit vártam. Tényleg ott tartok, hogy valószínűleg az volt az egyetlen problémám a filmmel, hogy a végén nem tudtam sírni :D Pedig ha még 2-3 perccel tovább mutatják, akkor talán összejön.
Az, hogy a film milyen kérdéseket feszeget, és mivel foglalkozik, baromi jó. Az már más kérdés, hogy ebből kinek és mi fog megmaradni, mert felhoz egy rakat kérdést, amelyeket viszont utána kvázi le se szar. Úgy értem, hogy behozza őket, de azzal, hogy nem foglalkozik vele, és a levegőben hagyja, olyan, mintha azért hozta volna fel őket, hogy okosabbnak tűnjön. Pedig tényleg úgy van, ahogy Human írja: “nem képzeli magát az új Űrodüsszeiának”, de mégis van benne egy olyan hajlam, hogy okosnak akarjon látszani, aztán viszont szemrebbenés nélkül, és szinte észrevehetetlenül vált át abba, hogy ezek ketten összejönnek (ezen ki lepődött meg? :), és hogy neki úgy kell gyereket vállalnia, hogy tudja, a kislány meg fog halni.
A kérdések meg már nem fontosak, azok csak úgy vannak. Vannak, hogy a néző a moziból kijőve el tudjon gondolkozni ezeken _magától_, mert a film ugye csak felvetette őket, a gondolkodás nagy részét meg okosan meghagyja a nézőnek, akiket így a kérdéseket illető bármilyen nemű fejtegetés, véleménynyilvánítás vagy állásfoglalás helyett a film végén ügyesen lekötött az érzelmi résszel. És minden ki van pipálva. Ezt valami zseniálisan csinálta a film.
Szóval nem tökéletes (bár melyik film az – a Harcosok klubját kivéve persze ;)), de a 8/10-et mindenképp megérdemli. És meg kell nézni még egyszer. Mindenképpen. Mert végül is itt vagyok és írok, és gondolkodok róla, nem? :D Nem lehet nem szeretni, van benne valami olyan szintű zsenialitás, amit nem tudok hova tenni. De megragad, és nem ereszt. Kell neki az újranézés, na.
U.i.: Most szerettem végérvényesen bele Amy Adams-be. :)
Adams játéka, a zene, és a lényekkel való első találkozás (az egész jelenetsor az űrhajó aljának megérintésétől kezdve Abbott-ék megjelenéséig pazarul volt felépítve) miatt maradandó élmény lesz, bőven lehet elmélkedni rajta (12, Pünkösd, Bábel) és tényleg több ilyesmi kéne a mozikba, de a vége nekem majdnem kinyírta –
SPOILER
– ez az időérzék-manipulálás, mint csattanó és fő elem méltatlanul elcsépelt volt a szépen felépített előzmények és az azok kiváltotta jóleső feszültség után.
Megvolt. [SPOILER]
Az elejen feltem, hogy tulhypeolt valami ez,az ezredes karakteret olyan szogegyszeru idiotara irtak. Az elso beszelgetes az irodaban konkretan fajt. De aztan… Hat ez nalan nem sci-fi, az a resz csak a korites. Zsenialis. Jo ugy kijonni a mozibol, hogy gondolkozol. Az Ember gyermeke utan voltam ennyire fejbeverve. Pozitiv ertelemben.
[SPOILER]
64: “aztán onnét tudja, hogy mit mondjon a kínai csávónak, mert emlékszik, hogy a csávó elmondta neki..
Az az egesz jelenet annyira eletszerutlen volt, hogy eloszor azt hittem, forgatokonyv hiba. Ha teged felhiv XY es monsd valamit, akkor megmutatod neki a telefonszamod a telefonod kijelzojen es utana elmondod neki azt, amit mondott? Francokat. Csak volt ott egy mondatvaltas:
– De hat nem is tudom a privat telefonszamat.
A ficko megmutatja a mobiljat:
– Mar tudja.
Aztan suttogja a fulebe a szoveget. Van egy sejtesem, hogy a kinai ficko direkt csinalta.
Arra jutottam, hogy siman lehetett egy ilyen szcenario:
Megkapja a hivast, a csaj elmondja neki az idezetet.
Ennek hatasara lefujja az akciot.
Osszefognak, mindenki felfogja, mi tortent, megertik, hogy mi az eszkoz, amit a kezukbe kepnak.
A kinai ficko rajon, hogy a csaj ugy tudja felhivni es elmondani, amit mondott, ha barmikor a jovoben tudomasara hozza a telefonszamot es az idezetet.
Hogy a csaj miert lepodott meg a fogadason, hiszen az egeszet latta mar elore…? Passz, de erre az a tippem, hogy az elejen ugyanugy volt ezzel az egesz jovobelatassal, mint a fiam azzal, amikor rajott, hogy megtanult biciklizni es az elso metereket tette meg: “Ezt nem hiszem el. Ez csak egy alom lehet.”
Március 22 – az első dátum külföldi magyar szinkronos megjelenésre.
Mi a franctol nem emlekezett rá hogy elozoleg felhivott egy kinai fickot lopott muholdas telon?
Nem nagy szám a film. A kreativitás hiányban szenvedő forgatókönyvekre jellemző, szándékos ködösítés, megválaszolatlan kérdések, amiket feljebb irtak is. (ezt kifejezetten utálom, főleg ha egy “jo” filmre készül az ember. Az meg tényleg bohózat volt amikor a nagyon okos csaj egy táblával kapálozott, h “human”.. Főleg, h a belső tér egy színházra emlékeztetett. Volt benne valami banális, h ezek átutazták az univerzumot, azért, h a” függöny mögül” füttyszóra előjöjjenek, mint egy jo kutya. A “szép képek” meg egyszer sem jutott eszembe. Fura, hányan írták. Interstellar sokkal jobb szvsz. A végén sem éreztem sokat, pedig ment a giccses zene/kép. Jobbat vártam. Amikor megall a föld (keanu) ill. Prometheus szint. Semmi több.
A magyar utalás szerintem nem szó, hanem szólás, és az “Oszt meg és uralkodj”-ra utaltak.
A film amúgy 10/10, ilyennek kell egy jó sci-finek lenni.
SPOILERES
Szerintem tök egyértelmű volt, hogy a kínai faszi is megtanulta a nyelvet, vagy legalábbis megértette a lényegét. Csak míg a nő a telefonhívás előtt, addig a kínai valamikor később. Ezért szálltak le az ufok több helyen egyszerre.
Azzal, hogy végig mutogatták a gyereket szerintem túl hamar lelőtték a csavart, a madaras rajzzal egy az egyben elspoilerezték a végét, így nálam a drámai szál nem sikerült ütősre, mivel szép lassan felépült és nem maradt tátongó űr a végén amit a csavarral betöltenének.
Nekem pont emiatt a vége nem jött át “csak ennyi?”
A pozitívumokat már sokan felsorolták, jó film volt, DE…
A szokásos idővel kapcsolatos problémák itt is előjönnek. Az idegenek ugye nem lineárisan érzékelik az időt, hanem egyszerre látják az általunk felfogott “jelent és jövőt”. Majd a csajnak is fogékony lesz az agya erre a módszerre. De mit is lát valójában?
Előre meg van írva a sorsa? Nincs szabad akarata? Látja a még meg nem hozott döntéseit? Mi van ha nem akarja megírni a könyvet? Mi van ha mégsem jön össze a leendő férjjel? Mi van ha elüti egy autó/megbetegszik/amnéziás lesz/stb.? Az ufok a saját sorsukat írják, vagy kényszeresen beteljesítik amit látnak? Írják vagy csak átélik, érzékelik az időt és a történéseket?
Ha már gondolkodásra ösztökél a film, valamilyen labdát fel kellett volna dobni az “idő”-vel kapcsolatban, mert így sehogy sem jön ki a lépés. Az időparadoxon és az alapvető emberi felfogás az “idő” és a “jövő” vonatkozásában falakba ütközik, így “értelmetlen” lesz a film.
Ha már az interstellart felhozták a kommentekben, ott legalább bedobtak valamilyen fikcionális magyarázatot, kínált valamilyen választ a film, itt ez sajnos nem történt meg.
Ennek ellenére jó volt és tetszett, 7-8 pont körül.
A megoldás: szalámitaktika. Olvassatok utána ;) Egy kis történelem.
rácsodálkoztam, hogy miért nem írtam be ide (meg sok más filmhez sem)…
Betegácsinak köszönhetően most kedvem szottyant előkapni újra. Először moziban néztük és teljesen levett a lábamról. Írták páran az Intertellart, hogy az jobb volt. Talán én is arra hajlok, hogy az jobb volt, de azt mondanám, hogy sokkal másabb, mert az Arrivalnál a sci-fi, az űrlények mind-mind „csak” köret egy drámában, ami gyönyörűen boncolgatja a kommunikáció szépségeit, na meg persze árnyoldalait, ha nagyon el akar mélyülni benne az ember.
Félretéve kicsit a drámai vonalat, utánaszimatoltam egy-két dolognak, mert szeretem, és nagy pozitívumnak tartom, ha hónapokkal később is gondolkodóba ejt az adott film.
Említették a filmben a Sapir-Whorf hipotézist. Lényege, ami szintén elhangzik Amy karakterétől, hogy a beszélt nyelv szerkezete befolyással bír a beszélő FELFOGÁSÁRA és VILÁGSZEMLÉLETÉRE.
Idézek SPOILERESEN egy kritikából, amit nemrég olvastam máshol:
“(…) a Sapir-Whorf hipotézis, vagyis a nyelv gondolkodásmódra gyakorolt hatása csak abban az esetben érvényesülhet, ha emberi vagy az ember idegrendszerét és érzékelését nagyban megközelítő lények által kreált nyelvről van szó. A nyelv egy eszköz a gondolataink kifejezésére, és mint ilyen eszköz, nem tud olyan képességek birtokába juttatni minket, amilyet a filmben látunk. Az idegen lények nem azért képesek látni a jövőt, mert megalkották ezt a bonyolult nyelvet – hanem azért alkották meg ezt a nyelvet, mert ez a legalkalmasabb arra, hogy leírják, hogyan látják ők a világot. Egy ember számára a nyelv használhatatlan lenne, mert agyunk és fizikai korlátaink révén nem tudjuk úgy szemlélni az időt, mint ők. Hadd szemléltessem egy egyszerűbb példával. Tegyük fel, hogy a kutyák olyan értelmesek, mint egy ember és saját beszélt, írott nyelvet hoznak létre. A kutyák orra az első számú érzékszervük, milliószor érzékenyebb az emberénél. Feltehetjük, hogy ha a kutyák a miénkéhez hasonló bonyolult nyelvet használnának, lennének külön szavaik a különféle szagokra, hiszen számukra ez fontos részét képezi a világlátásnak. Lenne szavuk olyan, általunk nem érzékelhető illatokra, mint például az üveg szaga vagy különböző kőzetfélék illata. Ha azonban egy ember nyelvész kibogozná a kutyák mondatait, lefordítaná a szavakat, az még nem tenné képessé arra, hogy ő is érezze az üveg szagát. Ugyanez a probléma az idő egészét szemlélő idegenekkel. (..)
Ha elsiklunk e probléma fölött, akkor eljutunk a film végkifejletéig, amikor Louise immár jövőbelátó képességének köszönhetően megakadályozza a világok harcát. Sikerül lebeszélnie a Kínai vezetőket arról, hogy háborút indítsanak az idegenek ellen, megteremti a világbékét, az egyesülést (bármit is jelentsen az, mert az egyik jövő-látomásnál csak ezzel az egy szóval elintézik a vélhetően az egész emberiséget átformáló történelmi eseményt) és kiadja könyvét a heptapodok nyelvéről. Kiderül az is, hogy a heptapodok ajándéka az emberiségnek ez a nyelv, vagyis a jövőlátás képessége, mert majd háromezer év múlva ők szorulnak a mi segítségünkre.
Ez felveti az időutazós, jövőt megváltoztatós filmek szokásos problémáját is. Ha az idegenek tudják, hogy szükségük lesz a segítségünkre és ezért jöttek el hozzánk, akkor beleavatkoznak a jövőbe és megváltoztatják azt? Vagy a jövő megváltoztathatatlan és az eljövetelük szükségszerűen bekövetkezik? Ez a kérdés azért is fontos, mert az idegen konfliktus feloldásával a film visszakanyarodik az első öt percben felvázolt történethez: Louise haldokló kislányához.
Megtudjuk, hogy a kislány életéről szóló részek és látomások nem emlékek, hanem mind a jövőben játszódnak. Louise és Ian összeházasodnak, gyermeket vállalnak, boldogan élnek egész addig, míg ki nem derül a kislány súlyos betegsége. A film befejező jelentéből világosan látszik, hogy Louise tudja, kislánya meg fog halni, már évekkel az előtt tudta, hogy a gyermek megfogant volna. Feltételeztem, hogy a film majd egyfajta dilemmával zárul, esetleg nyitva hagyja a kérdést, hogy Louise ennek ismeretében is kihordja-e gyermekét, vagy megváltoztatja a jövőt és hátat fordít Iannek. Viszont a film kerek-perec kijelenti, hogy Louise megszüli/megszülte gyermekét, aki meghal/meghalt. Nem gondolkozik el azon, hogy mihez kezdjen ezzel az információval, egyszerűen elfogadja és kész, elfogadja azt is, hogy Ian, amikor majd elmondja neki, hogy tudott minderről, meggyűlöli és elhagyja. Tudatosan, a kétség és dilemma legkisebb jele nélkül beletörődik ebbe a jövőbe. De nem is ez a legrosszabb. Az egyik legproblémásabb rész az, hogy Louise morálisan megkérdőjelezhető dolgot művel, amikor nem mondja el Iannek, hogy milyen jövő vár rájuk, ha összeházasodnak és gyermeket vállalnak. A férfinek fogalma sincs az egészről, Louise nélküle hoz meg egy olyan döntést, amibe minimum beleszólása lett volna.”
Namármost azért másoltam be, mert nagy része tükrözi a kétségeimet, felvetéseimet, mindazt, amin agyaltam most is miközben néztem, csak nem tudtam volna így megfogalmazni. A záró sorok kapcsán annyiban tér el a véleményem, és lehet tökmást láttam bele, mint ami valóban lepergett, de Amy karaktere egy merő dilemma, a legvégén mégis totál ellentmond mindannak, amit láttam tőle több mint másfél órán át, azzal, hogy nem mondja meg a férjének, hogy a lányuk meg fog halni, csak 8-10 évvel később. Engem ez sokkal jobban hasbavágott, mint maga az egész csavar.
Lehet, hogy hiába kapjuk meg az idegenek jövőbelátó képességét, ez valamiféle tudományos magyarázat akar lenni arra, hogy az ember sorsa előre meg van írva, és pont azzal, hogy előre tudja a jövőt, nem fog (tudni) változtatni rajta? Mivel tudja, ebből adódóan át akarja élni, amivel kb magának ad mattot. Más szempontból meg esélyt ad egy életnek, noha nem élhet kb 18 évnél többet, de megfordítom: legalább élhet 18 évet. Na és TE kedves kommentemet olvasó, mernél ilyen helyzetben Istent játszani? Nem tudom jobban leírni, bazi szépen beleszőtték ezt a dilemmát a filmbe:D zseniális.
Furcsálltam amúgy azt is, hogy az idegeneknek szükségük lenne az emberiségre 3000 év múlva. Én ezt nem vettem be, ez csak valami beetetős blöff lehet:D
Namindegy kellenek ilyen filmek a hibáikkal együtt.