Amikor jól használják a CGI-t: Arrival

Hurr durr, sokszor kiakadunk a rossz CGI-ra, pedig manapság rengetegszer láthatjuk jól használva is a moziban. Az egyik ilyen film az Arrival, ahol megnézhetjük milyen felvételeket “színeztek ki”. A szokásos: alap kép → layer → layer → kész kép módos videó a tovább mögött.

human
írta
2017. 01. 05. 04:30
megjelenés
27
hozzászolás


27 hozzászólás a “Amikor jól használják a CGI-t: Arrival” bejegyzéshez

  1. Ezen mi jó CGI? PL: Azt az egyszerű tábort bárhol felépíthették volna! Miért kellett oda a CGI? Fú most el vagyok ájulva!

  2. A tankokon is mennyire látszik bakker ez hol jó? Ettől láttunk már ezerszer jobbat! PL Benjamin Button különös élete.

  3. Ha valamit, ezt nem lehet elvitatni a filmtől, az az iszonyatosan jól eltalált látványvilág és hangulat ezekkel az effektekkel.

  4. Én sem érzem, hogy itt most valamitől is jobban használnák a CGI-t, mint egy bármilyen más igényes sci-fiben. Elég minimalista sci-fi látványvilág volt (ezt nem negatívumként mondom!), ehhez nem kellett olyan hatalmas cgi tehetség… De tény, hogy jól használták, csak nem kiemelkedően. Jójó, nem is ezt írta szó szerint human :)

  5. Szerintem is inkább csak korrekt, pár dolgot meg nem értem miért kellett CGI-vel megcsinálni, pl. autók mennek a mezőn. Ez szerintem filléres ügy. CGI drágább.

    A harckocsik meg mikor átszabnak az út mellett, az szerintem nem lett túl jó, főleg, hogy a környezetet alig rongálta a lánctalp.

  6. Az a jó CGI, amiről nem mondod meg egyértelműen hogy CGI. Filmnézés közben eszetekbe jutott ilyen? Nem. Maximum, aminél biztos voltál benne hogy megoldhatatlan (ŰRHAJÓÓÓÓ)

  7. Play: Az űrhajó már miért lenne megoldhatatlan CGI nélkül? Szerintetek praktikus trükkökkel nem lehet megoldani (modell, makett)? Évtizedeken keresztül CGI nélkül nagyon jó dolgokat hoztak létre. Ld. pl. Aliens űrhajós vagy szörny jeleneteit.

  8. E V J: mikor hagyod abba az alaptalan baromságaidat? a Rogue Oneban csak Tarkin és Leila volt rossz CGI, a látvány többi részére azt írtam gyönyörű. már a rogue one kritika címében is.

    a fenti poszt meg arról szól, hogy a visszafogott, nem látványos akcióra koncentráló cgi mennyire van jelen sok filmben, és milyen jól is lehet használni ezt az eszközt. tippre tettem már ki ilyen videót olyan filmhez is, ami nem tetszett annyira.

  9. rosszak nem voltak, de tényleg sok helyen feleslegesnek éreztem én is; az mondjuk már más dolog h így biztos olcsóbb volt

  10. “Jól használják a CGI-t.” Ez itt a téma. Szövegértés emberek. Nem a minősége kiemelkedő, hanem a felhasználás módja.
    Play remekül megírta, egyetértek.

    Zoli, te pedig abszolút félreértetted : erről a konkrét filmről beszélünk, ha láttad, biztos voltál benne hogy az űrhajó nem igazi. A táborról viszont nem tűnt fel, hogy a fele van csak valóban ott.
    Szövegértés megint csak.
    :)
    Amúgy én praktikus effekt párti vagyok!

  11. 8: akkor a rogue one -nál sem jogos a kritika, mert nyilván a halott szinészről és az jóvalidősebb szinésznőről is üvölt, hogy CGI.

  12. Bander: Szerintem meg a szövegértéssel nálad vannak komoly gondok. Már miért ne lehetett volna konkrétan ebben a filmben megcsinálni CGI nélkül az űrhajót? Emlékeim szerint semmi olyasmi nem történt az űrhajóval, ami CGI nélkül nem megoldható. Pontosabban, konkrétan az, amikor elszakadnak a villanyvezetékek talán, de az meg pont nincs benne a fenti videóban.

  13. Ha ezt a filmet Nolan rendezte volna, szerintem egy darab CGI-t sem hasznalt volna. Nem is ertem, hogy minek plusz fakat berakni meg autokat, katonakat CGI-al megoldani. Nekem ez ilyen kapkodos, gagyi rendezesnek tunik arttol fuggetlenul, hogy a vegeredmeny jo lett.

  14. Meglepődtem a kommenteken. Magam részéről semmi CGI nem tűnt fel a filmben, legfeljebb gondoltam, hogy CGI (ufo, heli), de részemről abszolút ügyesen használták a CGI-t, nekem ez az ízléses effektezés.

  15. berczman: de nolan többől is csinálta volna meg. Amúgy fákat a kompozíció miatt tettek be, így szebb a kép és megérte azt a “pár” dolcsit. gondolom tökéletes mezőt nem találtak.

  16. Hasznalt. Senki sem mondta, hogy nem hasznalt. Csak ehhez a filmhez lehet, hogy nem hasznalt volna, mert tud embereket keresni katonanak meg fel tud szallni 2 helikopter egy idoben stb. Meg lehet tankot is talal…

  17. “Azon meglepődtem, hogy a nyitó felhős jelenetnél a felhők valódiak.”

    Azon én is, legalább dúsítást, vagy valamit tippeltem volna.

    filmnézés közben fel se tűnt egyik részlet se, nem gondoltam volna, hogy még a táborban is statiszták helyett kb. 5 ember ha volt valós. De kiváló munka, moziban egy pillanatra nem éreztem oda nem illőnek bármit is.

    Az emelőn érdekes, hogy 2-3 ember állt csak eredetileg, és lett belőle 5-6, lehet nem volt ennyi ember emelésére képes emelőjük? Csak nem forgatás után gondolták, hogy hát legyen még két tudós ott.

  18. Szerintem Tarkinnal nem volt semmi gond. Leia nem volt perfect de nem volt rosszabb mint az ifju stark vagy douglas a hangyaban.

  19. berczman: igen, amikhez több pénz kell. Egyébként meg, ha nem látszik a végeredményen, akkor nem mindegy?

  20. vbalazs91: Nem, mert akkor nem lehetne értelmetlenül picsogni. Nem lett volna jobb a film, ha miniatűrökkel, igazi tankokkal meg fölöslegesen felhúzott 50 sátras táborral forgatnak.

  21. Ha az Arrivalban lettek volna olyan szereplők, akik már nem élnek, akkor az is olyan lett volna, mint a Rouge one, vagy rosszabb. Amúgy, ha jól láttam, akkor a lényeket itt most nem mutatták, pedig az is CGI és az se jobb, mint máshol.

  22. Tudom, ez a poszt a CGI-ről szól, de így visszagondolva az egész film nem volt olyan hű de nagy szám. Egyszer jó volt, de nem igazán vágyom az újranézésére. Talán azok a részek érdekelnének újra, amikor az idegenekkel kommunikálnak.
    Sajnos, nem érzem erősebbnek, mint egy 7/10-es film. Egyszer ok, de nem kiemelkedő.

    Az effektek között nekem is furcsa, hogy pont azokat nem mutatták, amik tutira CGI-vel készültek, pl. a lényeg, vagy a robbanás, vagy amikor letépi az űrhajó az elektromos kábeleket a végén.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.