Mute – a boring találóbb cím lett volna

Eljött az ideje, hogy Duncan Jones ismét kevesebb pénzből dolgozzon. Csak mert a Moon zseniális tőle, a Source Code is elment, de mióta nagyobb bukszából dolgozik, azóta két gagyit szállított nekünk a Warcraft és a Mute duójával. Főleg ez utóbbi fáj, mivel a Netflixnek hála itt valószínűleg megkapta a kívánt költségvetést és szabadságot. És erre volt képes.

A Mute története a jövő Berlinjében játszódik, ahol egy technológiatagadó néma pincér és egy sötét múltú pincérnő összejön. Elvileg nagyon szeretik egymást. Aztán a múlt kopogtat, a nő eltűnik, a férfi pedig film noirosan egyre nagyobb mocsokba kénytelen merülni, hogy előkerítse.

A probléma, hogy itt is hiányzott valaki, aki rendbeszedi a forgatókönyvet, vagy épp a rendező kezére csap, amikor változtatni akar rajta a helyszínen. Viszont szemben a Netflix másik kapufájával, a Brighttal, itt még a szereplőket körülvevő világ sem igazán érdekes, akármilyen pöpec is a látvány. Talán mert ez nem urban fantasy. Mondjuk még így is tele volt sci-fi ötletekkel a Mute, a mostani technológia továbbgondolásával, csak ez semmire nem elég, mert a történetből hiányzott mindenfajta… finomság? Érzelmi töltet? Kohézió?

Az biztos, hogy láthatóan a Blade Runner lebegett a rendező szeme előtt, olyan módon akarta keverni a film noirt és a sci-fit. És megvolt benne a lehetőség valami jóra. Csak aztán elkúrta.

Pedig a történet pofonegyszerű, csak pár emberen át el kéne jutni a gonoszhoz a főszereplőnek, és közben megtudni a sötét dolgokat. De ez már ott sem stimmelt, hogy sem a szerelmesek kapcsolatát, sem pedig a férfi kötelességtudatát nem alapozták meg. Ehelyett néha tök random jelenetek követték egymást. Nem volt igazi ív, vagy épp tét semmiben. Kivéve az utolsó 20 percet.

Egy icipicit spoileres leszek innentől, de mindenképp akarok beszélni róla. Aki meg akarja nézni, az ne olvasson tovább.

Naszóval filmbuziként érdekes volt látni egy filmben belül ilyen kettősséget. Ha jobban belegondolok, akkor Paul Rudd castingja érhető lenne, mert az együgyű… izé, Alexander Skarsgård által siralmasan alakított néma főszereplő ellenében ő lenne a morális közép, akiben minden önzősége ellenére azért van némi jóérzés, és így jutnánk el a háttérben lapító tényleges gonoszhoz. Csak ez nem igazán van elejtve a film során. Nincs meg benne az, hogy valamennyire átérzi a főszereplő helyzetét, vagy épp az, hogy csak rossz helyre keveredett ami mellett kitart a legvégéig.

Az előbb említett kettősséget pedig úgy érzem, hogy Paul Rudd karakterével, Cactus-szal szemben a Justin Theroux által játszott Duckról viszont tényleg csöpögnek az apróságok, és konkrétan az utolsó 20 perc az ő pszichopata emberével működik. Hiába nulla a Duck és Cactus közötti bajtársiasság, és ezzel feleződik a feszültség és szereplői motiváció, ha a kiderült mocsokságok miatt az ember azt kívánja, hogy bukjon el a tényleges gonosz. Izgulunk, mert egy másik történetszál beüt.

Igazából eléggé untam a filmet, amin a finálé változtatott valamennyit.

human
írta
2018. 02. 26. 19:58
megjelenés
16
hozzászolás


16 hozzászólás a “Mute – a boring találóbb cím lett volna” bejegyzéshez

  1. Minden szóval egyetértek. Azt sem tudtam ki kicsoda és mi a frászt akar ebben a történetnek nevezett katyvaszban. Az utolsó 20 percben elkezdtem izgulni, hogy a Theroux által alakított rohadék minél borzalmasabb halált haljon. Skarsgard meg siralmas volt végig. Úgy látom Duncan Jones szép lassan Richard Kelly sorsára jutott, aki szintén egy zseniális filmmel kezdett, aztán belesüppedt a középszerbe.

  2. nagyon megörültem amikor felkerült, aztán elaludtam rajta, és nem nagyon akartam folytatni. Pedig szeretni akartam, mert a cyberpunk jó és egy blade runner kevés.

  3. Világa nem kötött le, pedig Altered Carbon tetszett, Blade Runner 2047-t imádtam. Nem tudom mi hiányzott.

    Szereplők közül senki nem érdekelt, a nő jól alakított, a főszereplő némasága ellenére nekem átjött, de nem volt érdekes. Paul Rudd unalmas és hülye volt számomra, egy izé, aki néha emberi, néha szemét, és a végéig lövésem nem volt róla, hogy miért szerepel, mit kéne érdekeljen a szenvedése, arányaiban nem volt jó döntés szerintem őt mutogatni. A kollégája konkrétan hülyén nézett ki, és egy kicsit sem érdekelt a nyomora.

    Aztán jött a vége, ami egyrészt érdekesebb lett, másrészt eseménydús, az felhúzta bőven a nézhető fölé, de a ne várj semmit szintre.

  4. Teljesen semmilyen volt a film, hétköznap esti programnak még elment, de a Moon rendezőjétől, és abban a világban sokkal de sokkal többet vártam volna. A CGI pedig néhol szerintem botrányos volt, de “kisképernyőn” ez is megbocsátható lett volna egy normális történettel,

  5. A film vezetésével teljesen egyetértek, mintha nem tudta volna eldönteni a rendező, hogy akkor most ki a gonosz a filmben.

    SPOILER SPOILER

    Értem, hogy Cactus és a csaj együtt voltak ezért fontos mutatni az ős és a gyerek kapcsolatát, csak közben a fő szál motiváltsága teljesen hiányzik mivel kb 10 percet, ha töltöttek a csaj és Leo kapcsolatával. Az utolsó 20 perc meg mintha egy másik film lenne. Duck szemrebbenés nélkül hagyja kivérezni Cactus-t utána meg hangot műt Leo-nak, csak hogy az bocsánatot kérhessen amiért megölte. Wut?

    Kicsit olyan nekem a film, mintha nem lenne benne téma, nem igazán szól semmiről.

    A forgatókönyv lett elbaszva, méghozzá korrektül.

    Egyedül Skarsgård alakításával nem értek egyet, szerintem nem lógott ki. Sőt, amikor megtalálja a csajt, ott szerintem kifejezetten jól játszik, (Kb az egyetlen pont a filmben ami megmozdított bennem valamit) szóval szerintem inkább az volt a baj, hogy a karaktere egy 1,5 dimenziósra megírt papírmasé.

    SPOILER vége

    Amúgy mennyire érdekesebb filmet lehetett volna felhúzni a múltban raagadt néma Amish és a jövő zajának találkozásáról, lehetett volna ívet adni a karakternek és még csak a nyomozósdiról sem kellett volna lemondani.

    Shame.

  6. Az vicces, hogy egyszer az a baj, hogy nem adnak elég “kreatív szabadságot” a rendezőnek, meg hogy a “studió mindent előír”, most meg meg kellett volna fékezni a rendezőt. Ideje lenne talán azon elgondolkodni, hogy nem minden a csatorna meg a studió hibája, hanem vannak jó rendezők meg rosszak… és Duncan Jones az utóbbihoz tartozik. A Moon-ban is amúgy inkább az ötlet meg a főszereplő játéka voltak jók, nem a rendezés.

  7. a posztban pont arra gondoltam, hogy nem mindenkinek jó a teljes anyagi + kreatív szabadság, és Jones ilyen, aki jobbakat csinált amíg már az alkotás közben is kreatívnak kellett lennie, mivel csak úgy lehetett többet kihozni a költségvetésből. Nyilván vannak jó és rossz rendezők, ezt senki nem vitatta, viszont van akinek kell egy jó executive producer is.

    Kevés filmnél mondtam azt mostanában, hogy a stúdió hibája, csak azoknál amiken eléggé látszott is. És ugye arról sokszor nem is tudunk, amikor megmentenek valamit.

  8. A Warcraft meg a Source Code miért gagyi?
    A gagyi jelző alatt általában más filmeket szoktunk érteni.
    Ezek max középszerűek.

  9. rohadtul igaz volt a véleményed. én kb. a SPOILER

    kurvákhoz másodszor visszamenetelnél kinyomtam a francba az egészet, aztán átpörgettem a végére, és megnéztem onnantól, hogy nyakon szúrta Rudd-ot. Na így valahogy még nézhető volt. annyira semmilyen nem volt ez a nyomozás, ahogy 3 helyszín között oda-vissza szaladgált. Közben minden clue nélkül bevágva Rudd életképei…..

    pedig a Moon-t végigültem, szóval nem a lassú tempóval volt bajom. egyszerűen semmi feszültség nem volt benne, amiért érdemes lett volna nézni, gondolkodni rajta.

  10. @Mozibuzi

    pedig a Bright egy kurva nagy kapufa.

    A Warcraft meg egy erős közepes. Ha ismered a storyt, könyveket stb, akkor szerintem nem volt vele gond. Inkább a fanoknak készült az.

    na de off vége

    Hétvégén majd talán belefér ez is, de ennyi rossz szájíz után, lehet, hogy elsüllyed a vasárnapi másnapos filmek mappájába..

  11. Én teljesen jól elvoltam a filmmel. Igaz, nem is vártam tőle túl sokat, eleve több részben néztem meg (utazás közben), lehet, hogy ez is közrejátszott. A főszereplő játéka sem volt rossz szerintem. Ennél sokkal rosszabb filmekre özönlik a nép a mozikba.

    Most volt “szerencsém” látni a hétvégén a The Shape of Water-t. Nekem az borzalom volt, komolyan mondom büntetés.

  12. Kosz hogy bevallaltad ezt helyettunk, Human. Cyberpunk rajongo vagyok, viszont nagyon keves az idom, ugyhogy ez most kimarad nekem. Ezert is jo ez az oldal: nem csak jo filmeket ajanl, de segit hogy ne pazaroljuk az idot szarfilmekre.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.