A 90. Oscar nyertesei

Végül nem nyert a magyar film az Oscaron, viszont a Dunkirk bezsebelt három technikai díjat, a Blade Runner 2049 kettőt, a The Shape of Water 4 díjából kettő fontos kategóriában volt, és a Three Billboards szereplői közül ketten is szoborral mentek haza. A tovább mögött ott vannak a jelöltek is, és pirossal jelölöm a kategóriákon belül a győzteseket. Lehet csemegézni, bosszankodni. Sajnos eléggé kiszámított Oscar volt ez, nem sok meglepetéssel.

Legjobb film

CALL ME BY YOUR NAME – Peter Spears, Luca Guadagnino, Emilie Georges and Marco Morabito, Producers
DARKEST HOUR – Tim Bevan, Eric Fellner, Lisa Bruce, Anthony McCarten and Douglas Urbanski, Producers
DUNKIRK – Emma Thomas and Christopher Nolan, Producers
GET OUT – Sean McKittrick, Jason Blum, Edward H. Hamm Jr. and Jordan Peele, Producers
LADY BIRD – Scott Rudin, Eli Bush and Evelyn O’Neill, Producers
PHANTOM THREAD – JoAnne Sellar, Paul Thomas Anderson, Megan Ellison and Daniel Lupi, Producers
THE POST – Amy Pascal, Steven Spielberg and Kristie Macosko Krieger, Producers
THE SHAPE OF WATER – Guillermo del Toro and J. Miles Dale, Producers
THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI – Graham Broadbent, Pete Czernin and Martin McDonagh, Producers

Legjobb adaptált forgatókönyv

CALL ME BY YOUR NAME – Screenplay by James Ivory
THE DISASTER ARTIST – Screenplay by Scott Neustadter & Michael H. Weber
LOGAN – Screenplay by Scott Frank & James Mangold and Michael Green; Story by James Mangold
MOLLY’S GAME – Written for the screen by Aaron Sorkin
MUDBOUND – Screenplay by Virgil Williams and Dee Rees

Legjobb forgatókönyv.

THE BIG SICK – Written by Emily V. Gordon & Kumail Nanjiani
GET OUT – Written by Jordan Peele
LADY BIRD – Written by Greta Gerwig
THE SHAPE OF WATER – Screenplay by Guillermo del Toro & Vanessa Taylor; Story by Guillermo del Toro
THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI – Written by Martin McDonagh

Legjobb rendező

DUNKIRK – Christopher Nolan
GET OUT – Jordan Peele
LADY BIRD – Greta Gerwig
PHANTOM THREAD – Paul Thomas Anderson
THE SHAPE OF WATER – Guillermo del Toro

Legjobb színész

TIMOTHÉE CHALAMET – Call Me by Your Name
DANIEL DAY-LEWIS – Phantom Thread
DANIEL KALUUYA – Get Out
GARY OLDMAN – Darkest Hour
DENZEL WASHINGTON – Roman J. Israel, Esq.

Legjobb mellékszereplő

WILLEM DAFOE – The Florida Project
WOODY HARRELSON – Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
RICHARD JENKINS – The Shape of Water
CHRISTOPHER PLUMMER – All the Money in the World
SAM ROCKWELL – Three Billboards outside Ebbing, Missouri

Legjobb színésznő

SALLY HAWKINS – The Shape of Water
FRANCES MCDORMAND – Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
MARGOT ROBBIE – I, Tonya
SAOIRSE RONAN – Lady Bird
MERYL STREEP – The Post

Legjobb mellékszereplőnő

MARY J. BLIGE – Mudbound
ALLISON JANNEY – I, Tonya
LESLEY MANVILLE – Phantom Thread
LAURIE METCALF – Lady Bird
OCTAVIA SPENCER – The Shape of Water

Legjobb animált film

THE BOSS BABY – Tom McGrath and Ramsey Naito
THE BREADWINNER – Nora Twomey and Anthony Leo
COCO – Lee Unkrich and Darla K. Anderson
FERDINAND – Carlos Saldanha
LOVING VINCENT – Dorota Kobiela, Hugh Welchman and Ivan Mactaggart

Legjobb fényképezés

BLADE RUNNER 2049 – Roger A. Deakins
DARKEST HOUR – Bruno Delbonnel
DUNKIRK – Hoyte van Hoytema
MUDBOUND – Rachel Morrison
THE SHAPE OF WATER – Dan Laustsen

Achievement in costume design

BEAUTY AND THE BEAST – Jacqueline Durran
DARKEST HOUR – Jacqueline Durran
PHANTOM THREAD – Mark Bridges
THE SHAPE OF WATER – Luis Sequeira
VICTORIA & ABDUL – Consolata Boyle

Legjobb dokumentumfilm

ABACUS: SMALL ENOUGH TO JAIL – Steve James, Mark Mitten and Julie Goldman
FACES PLACES – Agnès Varda, JR and Rosalie Varda
ICARUS – Bryan Fogel and Dan Cogan
LAST MEN IN ALEPPO – Feras Fayyad, Kareem Abeed and Søren Steen Jespersen
STRONG ISLAND – Yance Ford and Joslyn Barnes

Legjobb dokumentum rövidfilm

EDITH+EDDIE – Laura Checkoway and Thomas Lee Wright
HEAVEN IS A TRAFFIC JAM ON THE 405 – Frank Stiefel
HEROIN(E) – Elaine McMillion Sheldon and Kerrin Sheldon
KNIFE SKILLS – Thomas Lennon
TRAFFIC STOP – Kate Davis and David Heilbroner

Legjobb vágó

BABY DRIVER – Paul Machliss and Jonathan Amos
DUNKIRK – Lee Smith
I, TONYA – Tatiana S. Riegel
THE SHAPE OF WATER – Sidney Wolinsky
THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI – Jon Gregory

Legjobb idegen nyelvű film

A FANTASTIC WOMAN – Chile
THE INSULT – Lebanon
LOVELESS – Russia
ON BODY AND SOUL – Hungary
THE SQUARE -Sweden

Achievement in makeup and hairstyling

DARKEST HOUR – Kazuhiro Tsuji, David Malinowski and Lucy Sibbick
VICTORIA & ABDUL – Daniel Phillips and Lou Sheppard
WONDER – Arjen Tuiten

Legjobb filmzene

DUNKIRK – Hans Zimmer
PHANTOM THREAD – Jonny Greenwood
THE SHAPE OF WATER – Alexandre Desplat
STAR WARS: THE LAST JEDI – John Williams
THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI – Carter Burwell

Legjobb betétdal

MIGHTY RIVER – from Mudbound; Music and Lyric by Mary J. Blige, Raphael Saadiq and Taura Stinson
MYSTERY OF LOVE – from Call Me by Your Name; Music and Lyric by Sufjan Stevens
REMEMBER ME – from Coco; Music and Lyric by Kristen Anderson-Lopez and Robert Lopez
STAND UP FOR SOMETHING – from Marshall; Music by Diane Warren; Lyric by Lonnie R. Lynn and Diane Warren
THIS IS ME – from The Greatest Showman; Music and Lyric by Benj Pasek and Justin Paul

Achievement in production design

BEAUTY AND THE BEAST – Production Design: Sarah Greenwood; Set Decoration: Katie Spencer
BLADE RUNNER 2049 – Production Design: Dennis Gassner; Set Decoration: Alessandra Querzola
DARKEST HOUR – Production Design: Sarah Greenwood; Set Decoration: Katie Spencer
DUNKIRK – Production Design: Nathan Crowley; Set Decoration: Gary Fettis
THE SHAPE OF WATER – Production Design: Paul Denham Austerberry; Set Decoration: Shane Vieau and Jeff Melvin

Legjobb animációs rövidfilm

DEAR BASKETBALL – Glen Keane and Kobe Bryant
GARDEN PARTY – Victor Caire and Gabriel Grapperon
LOU – Dave Mullins and Dana Murray
NEGATIVE SPACE – Max Porter and Ru Kuwahata
REVOLTING RHYMES – Jakob Schuh and Jan Lachauer

Legjobb rövidfilm

DEKALB ELEMENTARY – Reed Van Dyk
THE ELEVEN O’CLOCK – Derin Seale and Josh Lawson
MY NEPHEW EMMETT – Kevin Wilson, Jr.
THE SILENT CHILD – Chris Overton and Rachel Shenton
WATU WOTE/ALL OF US – Katja Benrath and Tobias Rosen

Legjobb hang alkotás

BABY DRIVER – Julian Slater, Tim Cavagin and Mary H. Ellis
BLADE RUNNER 2049 – Ron Bartlett, Doug Hemphill and Mac Ruth
DUNKIRK – Mark Weingarten, Gregg Landaker and Gary A. Rizzo
THE SHAPE OF WATER – Christian Cooke, Brad Zoern and Glen Gauthier
STAR WARS: THE LAST JEDI – David Parker, Michael Semanick, Ren Klyce and Stuart Wilson

Legjobb hang keverés.

BABY DRIVER – Julian Slater
BLADE RUNNER 2049 – Mark Mangini and Theo Green
DUNKIRK – Richard King and Alex Gibson
THE SHAPE OF WATER – Nathan Robitaille and Nelson Ferreira
STAR WARS: THE LAST JEDI – Matthew Wood and Ren Klyce

Legjobb effektek

BLADE RUNNER 2049 – John Nelson, Gerd Nefzer, Paul Lambert and Richard R. Hoover
GUARDIANS OF THE GALAXY VOL. 2 – Christopher Townsend, Guy Williams, Jonathan Fawkner and Dan Sudick
KONG: SKULL ISLAND – Stephen Rosenbaum, Jeff White, Scott Benza and Mike Meinardus
STAR WARS: THE LAST JEDI – Ben Morris, Mike Mulholland, Neal Scanlan and Chris Corbould
WAR FOR THE PLANET OF THE APES – Joe Letteri, Dan

human
írta
2018. 03. 05. 06:58
megjelenés
54
hozzászolás


54 hozzászólás a “A 90. Oscar nyertesei” bejegyzéshez

  1. Hát ez ilyen semmilyen Oscar volt idén. Szegény Nolannek nem tudom mit kéne csinálnia egy díjért.

  2. Hihetetlen,hogy nyerni tudott ez a film. Kínszenvedés volt végignézni. Gary Oldman megérdemelte , ahogy Sam Rockwell és Mcdormand is.

  3. @Lordviktor: Nolan egy megbízható, de túlértékelt iparos.
    A Dunkirk meg talán az eddigi leggyengébb filmje.
    Majd öregkorában kap egy életműdíjat.

  4. Sz@r az egész-mondá Jézus és a hívők közé b@szá a keresztet.
    Ez most csak a film, a rendezői díj és az eredeti forgatókönyv miatt jutott eszembe.

  5. Bár a Shape.. filmet nem láttam még, de én a tavalyi mezőnyből a 3 plakát filmnél jobbat nem láttam, sőt jobb sznészi játékot sem hozott össze senki náluk. Szorosan a nyomában a Get Outtal. Bár a nők mezőnye irtó erős volt. Az a baj, hogy a legjobb szíénsz(nő)/mellékszereplő(nő) díját többen is megéremelték volna az idén, ha igazságos akarok lenni…de hogy a legjobb film GdT filmje lett….hát majd meglátom. Utólag reklamálni meg már minek, esetleg megkövetem magam e ledtv előtt, ha megnéztem (vagy a moziban, ha nálunk is játszák).

  6. Nagyon örülök a BR 2049 két szobrának még nyerhetett volna egy-két kategóriát azért.

  7. Bazzz… Shape….igaz hogy csak, a Tonya-t, Three Billlboards-t, meg a ezt láttam idén (de mindkettő jobban megérdemelte volna)… de ez a film egy kibontatlan, klisé-giccshalmaz néma halba csomagolva. Michael Shannon jó benne, de ő mindig az mikor ilyesmi karaktert hoz.
    A biztos nem látott még a bizottság olyan néma karaktert aki maszturbálással és tojás főzéssel nyitja a napjait… Tudom, hogy mindenkinek más jön be, elfogadom, ha valakinek tetszik, de ez komolyan vicc. Nem a világvége, de rendesen felkúrt ez most így reggel. Na… mindegy, megyek kiverem,tojás is van itthon, aztán random kilopok a Tescoból egy pontyot.

  8. Hát szerintem botrány szar Shape, pedig eddig imádtam Del Toro-t. Az egy dolog, hogy kínszenvedés végignézni, de még a mondanivalója is szánalmas… Ebbing, Dunkirk, Legsötétebb óra simán verte, de még talán a Tűnj el is.
    Viszont Oldman, McDormand és Rockwell nagyon megérdemelte. Mint ahogy a Szárnyas fejvadász operatőre is.

  9. SHAPE SPOILEREK

    csatlakozom az előttem morajló tömeghez: a shape egy mese, kliséhalmaz, untam, a zene nem maradt meg semmilyen szinten, a dugástól és a vértől nem lesz “felnőtt” film, és a papírvékony karakterektől gyakorlatilag súlytalan a film a végére, az 5. percben tudni lehet, hogy mi lesz a vége, ha láttad a trailert láttad a filmet. még a rohadt konyhai naptárról is tudtam, hogy azért vési fel oda a dátumot, hogy majd a tudjuk ki meglátja. mennyire kell leértékelnie magát valakinek ahhoz, hogy egy ilyen történetben találja meg a szerelmet, a lény gyakorlatilag egy mondjuk 4 éves gyerek szintjén se tudott kommunikálni. fantasy elemek lebegtetve a trailer-ben, a filmben semmi, csak egy szabadítsátok ki willy-t dugással.

    megértem, ha valakinek a dunkirk vagy a blade runner 2049 hangulata pont nem jött be, mindkét filmnél simán el tudom képzelni, hogy valakit nem ránt be, de a shape of water egy szombat délutáni film, nem egy imax élmény. (a production design viszont tényleg jó volt, na)

    a 3 billboards-ot meg megnézem mostmár.

  10. Azt azért megnézném, hogy melyik idióta vadbarom szerint jobb eredeti forgatókönyva Get out!-é, mint a Három óriásplakáté… Vagy ennyire PC-nek kell lenni?

  11. Michael Sahannon nem mindig jó, mikor ilyen karaktert hoz, hanem mindig jó, és pont. :-)
    Szerintem Sally Hawkins is rohadt jó volt a Shape-ben, de összesen ennyi pozitívum van benne, egyébként egy fos.

  12. Minden filmet megnéztem a best picture kategóriából. A Get Out és Shape of Water volt ezek közül a leggyengébb számomra. De még közülük is az utóbbi valóságos kínszenvedés volt végignézni, pedig szeretem Del Torrot. Passz, hogy hogyan nyerhetett. Blade Runner vihetett volna több szobrot. A többi papírforma, szót se érdemel.

  13. A Get Out rasszista forgatókönyvét én sem értem, hogy hogy tudott jobb lenni, mint a Három óriásplakát… vagy akár a Lady Bird… :(

  14. Hőbörög itt mindenki, pedig az Oscar-díj soha nem a filmeknek szól.
    Ez is egy üzlet, ahogy Hollywood és az egész mozgókép-ipar.
    Nincs min csodálkozni, mindig kell egy (vagy több) PC alkotás és nem feltétlen a tehetség okán osztják ki a díjakat.
    Milyen furcsa, hogy a Gettó milliomos pont akkor lett megasiker, amikor az indiai pénzcégek kölcsönadtak holivúdnak. :)
    Persze vannak kivételek, metszéspontok, de elég megnézni az elmúlt 20 év díjazottjait.
    A Get out a legjobb esetben is csak egy erősen közepes thriller, bár a főszereplő csóka tényleg jó.
    Az viszont kész röhej, hogy senkit nem zavar a tény: Peele fogta a The Skeleton Key (Titkok kulcsa) ötletét és némi változtatással újraforgatta.
    Ettől függetlenül az jó dolog, hogy a Blade Runner 2049 nyert és a világ jelenlegi legjobb operatőrét végre elismerték.
    Hatalmas gratuláció és köszönet Roger Deakinsnek, még sok-sok gyönyörűen fényképezett mozit kérünk tőle!

  15. Képi világban a Shape nagyon ott van, meg Shannon is de kábé ennyi az összes pozitívum. Túlértékelt!

  16. tök mindegy, hogy ki mit miért kap, de tényleg, kicsit is objektíven, ebből a forgatókönyv mezőnyből a Get outét kiemelni…röhej.

    megkockáztatom, hogy a Three billboards szkriptje nem csak idén, de évtizedes szinten is említésre méltó és a legjobbak közé sorolandó. na mindegy, hagyjuk, de ez most tényleg hihetetlen.

  17. Oldman és Deakins végre megkapták.
    Egyébként az, hogy Oldmannek egy ilyen Oscar bait film kellett, hogy végre nyerjen, szerintem inkább az akadémia szűklátókörűségét minősíti. Viszonylag jól körülhatárolhatóan megvannak azok a műfajok (az aktuális közéleti és politikai témákkal megtámogatva), amiket szívesen díjaznak, így Oldman hiába csinált akármilyen jó filmet az elmúlt harminc évben, ha az akadémia pont nem kajálta.

    Gyorsan megnéztem: az elmúlt 16 évben ez volt a 11. alkalom, hogy a legjobb férfi főszereplő díját egy valós személy megformálójának adták oda.

  18. Sparrow: Nem, nem kell. Ne pazarolj rá 2 órát az életetből. Hidd el, nem divatból fikázza itt mindenki, tényleg egy rakás szar.

  19. A 3 óriásplakátot és a Shape-et is láttam, számomra döbbenet az eredmény. A színészeknek viszont nagyon örülök.

  20. @Hydro: én végig titkok kulcsa 2-nek hívtam a korábbi hozzászólásaimban. Simán kijárna neki is a plágium vád.

  21. Áldom az eszem hogy nem maradtam fenn. Megnéztem pár klipet és mind borzalom volt. A népek nagyon ki vannak bukva hogy Kobe kapott egy Oscart miközben erőszakkal vádolták meg 2000-ben. Szép munka Hollywood. :D

    A “viccek” szokás szerint bénák voltak és erőltetettek.

    A meglepetés talán az hogy a legjobb filmet is elvitte a Shape. Én a Plakátra tettem volna a voksom de végül is őket is elég szépen megsorozták. Del Toro meg gondolom mostanában úgysem nyer megint Oscart. :D

    A Get Out az valami kész vicc. XD

    A Balde Runnernek örülök.

    De ami valóban érdekelt is hogy végre megkapta a megérdemelt díjazást Gary papa is. Ideje volt.

    A legjobb vágás meg kész vicc szintén. Ott simán kellett volna nyernie a Baby Drivernek.

    Ami pedig az Idegen nyelvű filmeket illeti: Nyilvánvaló volt hogy nem mi nyerünk, nem volt azért annyira erős a mi filmünk. Viszont szerintem a Négyzet vagy a Szeretet nélkül SOKKAL jobban megérdemelte volna.

  22. VÍZ SPOILER

    Számomra A víz érintése még Az utolsó Jedi(k)-nél is nagyobb csalódás. Ott legalább volt kb. 10 perc, amit szívesen újra néznék, addig itt a víz egyáltalán nem érintett meg (sicc). Eleve egy vicc, hogy 13 (!) Oscar-ra jelölték, de hogy ebből még elviszi a legjobb filmnek járót, már egyszerűen röhej. Nagyjából 2 technikai díj jelölést érdemelt volna, mert színészileg semmi kimagaslót vagy emlékezeteset nem nyútott a 3 jelölt (egyedül Michael Shannon próbálkozott, de őt meg nyilván nem jelölték), a zenéje valami hallgathatatlan, vágásilag semmi extra, a története meg… Ritkán látni ennyire sekélyes, unalmas, klisés valamit történet gyanánt eladni, bár a Jedik óta már bármi lehetséges. Ahogy ott is, egy 30-40 perces sorozat epizódnak még csak-csak elment volna, de így… (helló, The Space Between Us) Jó, nyilván el kell ismerni a film szimbólum rendszerét, hisz azért néma, mert… azért meleg, mert… azért fekete, mert… Hisz ettől lesz annyira szép és összeszett ez a film, ki kell hangsúlyozni, hogy mennyire magányosak, kitaszítottak, stb. Nem, nem kell elismerni, és nem, ebből semmi nem jött át! Mezei filmélményként ezeknek az égvilágon semmi jelentőségük nem volt. Nyilván nem az adott korszak volt ilyen „kevésbé” elfogadó a melegekkel, szovjetekkel, színesbőrűekkel, és annnnnyival másabb lenne ezek nélkül a film. De biztos a korszakból adódik az is, hogy két takarítónő simán járkálhat felügyelet nélkül katonai laborokban. Meg elárasztom a fürdőmet vízzel, és ott állok pucéran, mosolyogva, ölelkezve, a szomszédom szerint pedig ez így teljesen rendben van. De oké, legyen fontos az üzenet, hogy a halemberek is ehetnek tojást, és, hogy a szerelemhez nem kellenek szavak, mennyire kaszttól független a dolog. Ez a film lenne rá a legjobb válasz, hogy ezt tolmácsolja? Ja, igen, még amit nyilván el kell fogadni a filmben: Strickland, ahogy rájuk talál (ez nem spoiler, hanem klisé). Teszi mindezt 3 olyan szinten orbitális, teljesen életszerűtlen helyzettel, hogy az már tényleg fájdalmas!

  23. A Shape of egyáltalán nem olyan szar,Del Toro legjobbja a Faun óta.
    Ha a filmeket nézzük akkor a Billboardsnak kellett volna nyerni de ha az akadémia üzenni akar a világnak akkor a legjobb helyre ment a díj.
    Örülök,hogy a mexikói rendező végre révbe ért Deakins-szel együtt.
    Dunkirk és a BR 2049 szobrocskái nagyon feldobták a hajnalomat.

  24. A Shape of Water nem rossz film, de korántsem olyan zseniális, mint ahogy beharangozták. Örültem David Hewlett szereplésének, akit a Stargate : Atlantisból ismerhettek. Maga a lény kinézete olyan volt, mint Thane Krios a Mass Effect 2-3 játékból. Szép és látványos, de semmilyen mélyebb történet vagy mondandó nem volt köré írva, mintha egy bővített X-akták részt néznénk. Tehát úgy érzem, hogy csak azért jelölték 3 Oscarra, mert beszél ilyen-olyan társadalmi diszkriminációkról…

  25. “Örülök,hogy a mexikói rendező végre révbe ért Deakins-szel együtt.”

    ezt nem értem, az utóbbi években nyert Alfonso Cuarón egyszer és Alejandro G. Iñárritu kétszer, avagy ha csak jelezni akarnak akkor azt már megtették.

  26. Human ezt inkább értettem Del Torora.Neki is itt a helye a mesterhármas tagjaként.A jelzés a film üzenete miatt fontos.

  27. hú de gyenge volt ez, főleg a 90.-re, Kimmelt is teljesen visszafogták, jövőre már ne jöjjön. a halemberes love story baromságtól alapból kirázott a hideg de így hogy csak rosszat olvasok róla meg se nézem. én is a plakátosnak adtam volna, de mikor nem jelölték a rendezőt látszott hogy csak a színészeknek terem babér. másik ami meglepett mennyire jó az a Call me by, el tudom képzelni ha tatvaly nincs a Moonlight akkor az tarolt volna.

  28. @Piemaker:

    Akkor nevezzék végre át a “legjobb film” kategóriáról a “legfontosabb üzenetű film” kategóriára. Semmi bajom nem lenne vele, társadalmi hasznosság szempontjából dijazzanak nyugodtan, csak az elnevezéssel úgy tesznek, mintha a tartalom, a mondandó tenné tökéletessé a filmet. Legyen egy “írói” díj a forgatókönyv íróin kívül, és akkor nem egy közepesen megrendezett, egy pohár víznél is unalmasabb film kapja majd a legjobb film díjat.

  29. Sok-sok SPOILER:

    Elmondom, nekem mi jött le a Shape-ből, mert úgy látom, sokan azért fikázzák, mert nem értik:
    1. Adott egy fogyatékkal élő nő, akinek szinte esélye sincs érvényesülni a kommunikáció terén (RÁSZORUL másra, aki hajlandó IDŐT és FIGYELMET szentelni rá) éppúgy, mint a munkaerőpiacon (“Pedig te okos vagy” – mondja neki Octavia Spencer karaktere), helyette takarításból tartja fenn magát. Nap mint nap megalázzák, kigúnyolják (“Hé, Néma”-beszólások, szexuális tárgyként kezelik), esélye igaz szerelemre abban a világban, ami körülveszi, nincs. Mint sok fogyatékkal élő társa, csak álmodozhat (maszturbáció), és kénytelen ebben is lejjebb állítani a mércét (ne menjünk bele, hogy ennek mi a következménye).
    2. A munkahelyén csapdába ejtik azt a halembert, akiben pontosan magára ismer (néma, hiába van gyógyító képessége, nem értékelik, megalázzák és esélye sincs szeretetre az előítéletek miatt). Ráadásul ezt a lényt meg akarják ölni, mint a többségtől/átlagtól eltérőt. A lány rájön, hogy a sok közös vonás miatt ÖNMAGA lehet a lény előtt, és mikor megtudja, hogy el akarják pusztítani, az nem vetíthető vissza rá szerintetek?
    3. Az, hogy a végén kimenekülnek a világból (azaz a lány is képes lesz víz alatt lélegezni), szerintetek nem egy olyan társadalmi probléma, ami VALÓS?

    SPOILER vége.

    Human, megértelek, ha ezt a kommentet agitatívnak tartod (nem célom), töröld akkor, csak úgy veszem észre, kevesen értik az igazi üzenetet.

    Mindemellett Best Picture-nek a 3 B B-t vártam előzetesen, de amikor Original Sreenplay-t nem kapott, már sejtettem, miért.

  30. @Nenya:

    Amit írsz szerintem sokan látják benne, és ENNEK ELLENÉRE unták.

    Párom olyan messze van a politikától, mint ide a Hold, de mégis azt mondta, amikor kijött, hogy “ennyi?”. Imádtam a designt, de olyan sík egyszerű karakterek voltak, olyan szinten nem hozott semmi újat, nem mutatott semmi érdekeset, hogy beleuntam a harmadánál. Mond azt, hogy szerinted a női mellékszereplő díjára top5 érdemes volt Octavia Spencer alakítása. Nem is alakítása, a karakter, volt egyáltalán mit jól eljátszani benne? A stereotipikus kedves nagyszájú barátnő volt, tényleg, imádtam a karakterét, de az 1000. klón.

    Ahogy te leírod, hogy “azért fikázzák, mert nem értik”, ugyan úgy kérlek képzeld el, hogy “értik, de nem érdekes nekik”. Mi volt benne új, történeti szinten? Mi volt az elmesélés módjában új, vagy véglegekig profi?

  31. Nemcsak akkor lehet fikázni valamit, ha nem érti az ember.
    Nekem átjött az üzenete, mégsem csúszom térden és csókolok kezet *Girmónak* ezért. Nem adott újat (az megvan, hogy be is perelték?), nem bőgtem el magam, nem tudtam együttérezni a nővel, sem a hallal, egyszóval senkivel.
    Silány, lagymatag, bődületesen unalmas művészmozi. Komolyan inkább megnézem még1x a mothert a rawt, vagy a szent szarvas meggyilkolását, mert azokban legalább emlékezetesek voltak az alakítások és egyedi volt a megvalósítás is.
    Itt csak Shannont tudom kimelni, de szegénykém nem kapott akkora teret, hogy meg tudja menteni az egész filmet. Nem érdemli meg egyik jelölést sem. Lehet hurrogni, tiltakozni, megpróbálni meggyőzni, de sztem nem ugyanolyan az ingerküszöbünk.

  32. @ 19. Hydro: “Az viszont kész röhej, hogy senkit nem zavar a tény: Peele fogta a The Skeleton Key (Titkok kulcsa) ötletét és némi változtatással újraforgatta.”

    Azzal jobban megbékélek, ha a feka srácnak ítélik oda, mert tényleg jól játszott, de ez engem is zavart, csak már beleuntam, hogy bármikor merül fel ez a cím, senki mégcsak szóra se méltatja.. pedig a gyengécske pontszáma ellenére zseniális film volt, egy zseniális sztorival és csattanóval. De nyilván azért temették el jó mélyen a filmet, mert abban SPOILER
    get out felállásával ellentétben a feketék voltak rohadékok:D
    spoiler off

  33. Egynek elment a gála. A 3 óriásplakát érdemelte volna a fődíjat.

    Nagyon gagyi volt a jetski-s szál, Helen Mirren többet érdemel.

  34. legjobb vágás meg hangkeverésben hogyan verte a Dunkirk a Baby Drivert?

    mi volt abban annyira extra mert nekem nem tűnt fel semmi belőle…

  35. @Thorongil

    Valószínűleg az, hogy Nolan a Dunkirk-ben is össze-vissza keverte az időrendet (totál feleslegesen, mert a film élvezhetetlenné vált attól, hogy 10 percenként visszakaptuk ugyanazt a jelenetet más szemszögből).

    Viszont sokaknak úgy tűnt, mintha művészi megoldás lenne, és a filmnek is lenne mondanivalója. (Nem volt.)

  36. Deakins nyert. Végre.
    Oldman nyert. Végre.
    Desplat nyert. Megérdemelten.
    A többiről nem mondok semmit.

  37. “mi volt abban annyira extra mert nekem nem tűnt fel semmi belőle…”

    a legjobb vágás már csak ilyen?

  38. “Viszont sokaknak úgy tűnt, mintha művészi megoldás lenne, és a filmnek is lenne mondanivalója. ”

    nem értelek, ez a díj nem a filmről szólt, hanem a vágásról, és ha szerinted a néző számára érthetően összetartani 3 idősíkot nem volt bravúr akkor mi az? Attól eltekintve, hogy a Dunkirk maga milyen értéket képvisel.

  39. Laptopon néztétek a Dunkirköt vagy wtf…

    Majmok is fantasztikus volt a kategóriában és többet is volt benne a cgi biztos, de a BR2049ben meg ott volt Rachel meg a kettős szex és megoldásilag lehet az többet jelentett a szakembereknek.

  40. @Mekare:

    Dunkirk -> imax, Blade Runner 2049 sajnos nem, mindkettő megkívánta szerintem a rohadt nagy vásznat, és a mozitermet. A Shape of Water-t is moziban néztem, de nem az maradt meg, hogy valamit is kihagytam volna, ha nem ott nézem meg. Szerintem is szempont, hogy egy filmet hogy néz meg az ember, Annihilation-nél mondta a rendező, hogy nem netflix-re szánta, nagy vászonra tervezte, és el is tudom képzelni, hogy máshogy hat emiatt, és lesz amit kis képernyőn pont nem így kellett volna megoldani.

    Majmok bolygója szériában nekem végig “elismerésem, de nem tetszik” a majmok megjelenése. Maximálisan jó megoldás, kb. itt tart a maximum, értem, de nem tetszik. Még mindig mű hatású, a Blade Runner 2049-ben meg azt hittem találtak valakit akit addig lehetett sminkelni míg Sean Young nem lett :).

  41. cherockee: Igen én is azért, mondtam a Rachelt, mert tökre ledöbbentett a moziban, pedig én imádom a Majmok bolygóját is, de abszolút megértem, hogy odament még így is, hogy nagyon nem értek hozzá. Duplaszex szintén, de persze az nem olyan durva, az nem hiszem, hogy elég lett volna.
    Én is mindkettőt moziban láttam, de egyiket sem imaxban, engem az megöl… szerencsére a Shape-t kihagytam ott ezért nem vagyok mérges. Annihilation nekem is mozis lett volna

  42. Most nézem épp a Three Billboardsot, basszus, sokkal jobb ez, mint a zöld szörnyes pornó, ennek kellett volna nyernie. :(

  43. Megnéztem az I, Tomyát is, basszus, fantasztikus film, egyszerre vicces és borzalmas, a szíved szakad meg a csajért, egyszóval HAT RÁD, mélyen. Ez is jobb film, mint a zöld ötven árnyalata. Mi baja van az Akadémiának??

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.