Kezdek kiábrándulni a Netflix-filmekből. Nyilván erre beírják majd sokan, hogy ők már rég megtették, és lehet nekik volt igazuk. Nekem sokáig az volt a reményem, hogy a streaming szolgáltató feléleszti a közepes költségvetésű, ötletes blockbustereket, mert 50-70 millióért szabadabb kezet ad a készítőinek, és az Okja ilyen szempontból jó alapozás volt, bejött. De nem, mostanra úgy tűnik, hogy inkább a szart öntik.
Vannak gyöngyszeremeik, nem tagadom, és nyilván a Cuarón által készített Roma vagy a Scorsese-től érkező The Irishman közelező lesz, de a ma kiöntött írásokban taglalt filmek után már nem fogok random nekiülni a Netflix aktuális premierjének, csak ha számomra érdekes a készítője, vagy iszonyat jó kritikákat kap.
Itt van például a Tau, ami lehetett volna jó. Az alapja annyi, hogy kisstíllű bűnöző lányt elrabol valaki, és egy modern, mesterséges intelligencia által fenntartott házban ébred úgy, hogy a nyakába ültettek valamit. A fogvatartója nem a gép, hanem egy férfi, akinek a MI a kutatási területe, és úgy tűnik, bármilyen eszközt bevet, hogy haladjon vele.
Teljesen jó kezdet lenne egy érdekes, kevéshelyszínes, nem is drága sci-fihez, nem? Sőt, még azt is elmondhatom, hogy egy későbbi ötlet is jó a filmben, másfelé viszik a történetet, mint elsőre gondolnánk. Viszont a kidolgozás valami siralmas. Nem elég, hogy ennél a valamennyire hasonlító Ex-Machina jobb, de még a random Black Mirrorok is könnyedén lenyomják. Sőt, a nekem nem annyira tetsző Electric Dreams is a Tau fölé tornyosul.
Nyilván nem a trükkökbe akarok belekötni, az elment egy ilyen streaming-filmnek, hanem minden másba. Egyszerűen az a baj, hogy az ötleten felül semmit nem tudott ez a film. A szereplői plot-bábúként vannnak mozgatva, maga a mesterséges intelligencia siralmasan van megírva. Köze nincs ahhoz a műnek, hogy elgondolkodtató legyen akárcsak konyhafilozófia szinten, helyette inkább a fejünket foghatjuk elég sokszor a Tau nézése közben.
Mondjuk erről lehet a vágás is tehet, ami eléggé kiszúrta a szemem. Bár nem hiszem, hogy túlzottan feljebbb emelné a filmet egy uncut változat, hiszen a fő drámai csúcspontok maradnának, csak kicsit több alapozás kapnának, de olyan érzésem volt a Tau nézése közben, hogy miután látták mennyire rossz a film, igyekeztek rövidebbre vágni. Csak a fő történetet hagyták meg, így szerintük fogyaszthatóbbá téve a művet. Hát nem jött be, mármint maradt egy kalap szar az egész.
Nincs is kedvem több időt ölni bele, a megnézés és most ez az írás elég is volt, messzire kerüljétek, ha véletlenül feldobja az algoritmus.
Extinction és a How it ends is kinéztek valahogy, aztán mindkettőt inkább sírva kinyomod fél óra után.
én nem ott tartok ezek után, hogy esetleg jó lehet, hanem valami hatalmas nagy villantás kell, hogy egyáltalán ránézzek még original movie-ra. ha az Irishman is elszáll, akkor meg szerintem megy az előfizetés is a kukába, mert már most is csak a régi tartalmak miatt éri meg valamennyire.
Bevallom, én az Annihilation-től sem voltam lehidalva, az olyan saját gyártású/exkluzív rettenetekről pedig ne is beszéljünk, mint a “Message to the King” vagy a “The Outsider”. Persze az én ízlésemről sokat elmond, hogy a “Bright”-ot alapvetően élveztem.
érdekes, hogy mennyire visszafele sül el ez a “szabad kéz” hozzáállás, amivel a Netflix akart izgalmas indie filmeket ontani.
a végeredmény erre mintha olyan lenne, mintha sok pénzt vágnának amatőr filmesekhez.
lehet, hogy mégiscsak szükséges valami stúdiókontroll?
na persze a zseniknek biztos nem lenne erre szüksége, de azok nagyon kevesen vannak.
Én konkrétan ott tartok, hogy ami Netflixes film, azt már meg se nézem.
A furcsa fogsoru, rohejesen pocsekul jatszo, szepfiunak alcazott tudost meg sem emlited? Hat milyen kritika az ilyen kritika? :D Na nem mintha a ribanc jobban alakitott volna. 20 perc utan offoltam. Mint manapsag a filmek 80%-at.
Ezt passzoltam, az Extinctiont néztük tegnap – (ma még az is lesz, oda írd, mert itt lehet random spoiler – a szerk)
A How It Ends bizonyos szempontból sokkal jobb, nekem gyengéim ezek a “ketten a megőrült világ ellen” sztorik, és hát Forest Whitaker bármilyen filmet elvisz a hátán. Az azért korrekt volt a maga területén.
Ez a Tau ez nem érdekel egyáltalán, az előzetes alapján sem.
Trash/10 :D imádom
Netflixes scifiket mar meg se nezek. Amiben a hetesikrek voltak, az is mennyire blod mar. Pedig eloszor remenykedtem, hogy a Netflex lehet az uj Orion Pictures, de nem.
clegane: én is ilyesmire jutottam nemrég http://www.sorozatjunkie.hu/2018/06/05/a-feleslegesen-hosszu-epizodok-az-agyamra-mennek/
Az Extinction-t én is csak ajánlani tudom még ha korabbi filmek/sorozatok/gamek háttersztoryjainak a mashup-ja illetve továbbgondolasa. NEM Spoilerezek cimekkel mert nem ide tartozik. Az Nekem könnyed vasarnap delutani kikapcsolódas ÉS meglepetes volt. Amugy itt is a BlackMirror / TwilightZone ugrott be róla. Fel óra hianyzott belöle de lehet ha benne lett volna meg fél óra akkor tulmagyarázó lett volna a történet…
A Tau félre van téve, pont a fenti film utan terveztem megnézni egy ugyanilyen vasarnapi csodadélutan. Lehet a sorrend a rossz. A Netflix jobban jarna ha ezeket a random Sci-fiheit jobban összefogná egy antológiába. Akkor legalább lenne kerete a sok indokolatlan képzelt jövőbeli törtenetnek.
Bocs Human. Mire megirtam lattam hogy lesz Ext. kritika is.
Egyrészt érthető, hogy miért rohan ilyen eszeveszetten a NF (pár év és gyakorlatilag csak a saját tartalmai, plusz azon kisebb gyártók tartalmai lesznek nála elérhetők, akiknek nincs pénze saját szolgáltatást indítani), másrészről érthetetlen, hiszen már most a középsz.r alsó régóit súrolja az átlag NF Original (film ÉS sorozat). Én is abban bíztam, hogy képesek lesznek megfogni azokat az alkotókat, akiket a stúdiórendszer béklyóba köt és kaphatunk olyan filmeket, amiket szélesvásznora max. 2-3 évente engednek. A fenti filmet pl. már a szinopszisa után se nézném meg, mert semmi érdekes nincs benne. Viszont ha erre odaadtak 50-60 millió dollárt, akkor miért van az, hogy egy Neil Blomkamp (ne legyen félreértés, nem tartom kiemelkedő rendezőnek, de ezeknél ő is többre képes) vietnámi háborúban játszódó háborús horrorja meg nem? Miért van az, hogy az A24 talál érdekes és tehetséges rendezőket?
Én a helyetekben nem várnám annyira az Irishman. Ha Scorsesenek azért kell 200 misi egy filmre, hogy digitálisan megfiatalíthassa de Niro-t, akkor ott elég nagy bajok vannak. Arról nem is beszélve, hogy mindhárom nagy név a régi dicsőségre tud csak mutogatni.
A Calibre-t érdemes megnézni, tegnap láttam és meg is lepődtem, hogy tök jó.
Átlag 80-100 millió alatt nem szabad netflixes filmet nézni..
“… mit csinál egy amerikai néző, ha nem épp a Netflixet fogyasztja? Pihen, feltöltődik, beszélget, nos ezek a mi valódi konkurenciáink.” – Reed Hastings
A mennyiség a lényeg, nem? Mindegy milyen, csak tele legyen filmekkel. :)
trash/10 :DD
Egyébként igen teljesen erre mennek,ha a netflix tartja ezt profilt sosem megy csődbe,mert mindig lesz mit nézni..
Ma neztem meg a Tau-t, es mivel holnaptol szabadsag, azt hiszem mindjart izzitom az Extinction-t majd a Cargo-t is :D Ha azok is csak annyira kotnek le, mint a Tau, en mar jol jartam… Ugyanis ahogy latom ebbol a 17 kommentbol, csak nekem jonnek be eddig a Netflix tartalmak :D Kulon jo pont, hogy nem 2+ oras a tobbseg, hanem laza 1,5, es ez bar lehet tulzasnak tunhet, de a MI6-tal ellentetben itt nem figyeltem az oram 20 percenkent… :?
Valamiért divat azídni ezt afilmet pedig full szorakoztató volt. Nem megyek bele hogy miért, hosszú lenne és túl sokat kéne magyaráznom összefüggésekről hogy az ilyen önhitt agyak is picit megértsék. Szerencsére nem a kritikusi mainstream határozza meg hogy mi kerül képernyőre.
Jó film volt.