Bevételek: Star Wars: Rise of Skywalker + Jumanji

Mióta visszakaptam a rovatot kicsit nehezebben jut eszembe, hogy meg kell csinálni. Azért pótlólag az előző hétvége nagyágyújáról is ejtsünk pár szót, avagy a Jumanji: The Next Level.

Úgy tűnik remek hetet szúrtak ki a bemutatójára, mivel sem Clint Eastwood új rendezése sem a Black Christmas nem vonzott sok nézőt. Utóbbi persze jogosan. Szóval a Jumanji ütötte az elvárásokat az 59,25 milliós hétvégéjével, sőt, 5 nap alatt többet is hozott, mint az előző Jumanji. Az azért ne feledjük, hogy a videójátékos, Rockos rész pár éve inkább a kitartásával, a nem olyan durva csökkenésével lett hatalmas siker. Azért az első hétvégés világbevétel a 212,6 millióval nem semmi.

De ugye jött az ellenfél a második hétre. Mielőtt arra rátérnék azért lássuk a Jumanji: The Next Level második hétvégéjét: 26,13 millió. Erős esés, de az ünnepek közben azért simán tartja majd magát, és hát világszinten már a profithatárnál vannak a 312,3 milliós összbevétellel, a 125 (+ marketing) budget mellett. És még egy kis szúrás: Rian Johnson krimije, a Knives Out 40 millióból készítve 3 hét alatt már 78,8 milliós amerikai bevételnél, és 185,9 milliós világpiacinál jár. Avagy simán profitot termel.

Na de a főfogás: Rise of Skywalker, aminél a pénteki bevételek után felspannolt előzetes elvárások teljesítése (190) sem sikerült a 177,3 milliós hazai összeggel. Az összbevétel persze már szebb a maga 375,1 milliójával, de ne feledjük, hogy a budget 275 millió volt (+ marketing). Nyilván meglesz a duplája azért, nem bukta a film, de minden oda mutat, hogy a “sima” 1 milliárd érhető el biztosan. Kicsit Batman v. Superman-szerű a fogadtatása így ránézésre. Azért nem vennék el mindent tőle, minden idők 3. legnagyobb decemberi nyitánya lett, és nyilván a legtöbb stúdió örülne ennek az összegnek egy-egy filmjénél.

Azért konkrétan az eddigi Star Wars/Disney főfilmek amerikai nyitásai:

Nyilván az elsőt vitte a nosztalgia hype, de akkor sem szép. Nyilván az ünnepek alatt jól tartja majd magát, hiszen kevés vetélytársa van, de a nézői vélemények a szóbeszéd sem segíti. Meglátjuk mit hoz a jövő hétvége.

Mindeközben a Cats 6,6 millióval földbeállt. A nézők és a kritikusok is utálták, már akik elmentek. Elvileg kinőhetett volna, de a visszajelzések alapján erre semmi esélye. Mindezt 95 milliós készítési költség mellett…

A hétvége amerikai bevételei:

  • Star Wars: The Rise of Skylwaker – $177,383,864 – össz: $177,383,864
  • Jumanji: The Next Level – $26,505,147 – össz: $102,316,512
  • Frozen II – $12,980,927 – össz: $387,214,888
  • Cats – $6,619,870 – össz: $6,619,870
  • Knives Out – $6,503,186 – össz: $89,952,095
  • Bombshell – $5,109,146 – össz: $5,518,427
  • Richard Jewell – $2,583,372 – össz: $9,535,890
  • Queen & Slim – $1,847,230 – össz: $36,595,995
  • Ford v. Ferrari – $1,846,348 – össz: $102,007,956
  • Black Christmas – $1,838,015 – össz: $7,286,66

34 hozzászólás a “Bevételek: Star Wars: Rise of Skywalker + Jumanji” bejegyzéshez

  1. Szerintem meg pont hogy a szóbeszéd segíti majd az SW 9-et mert a nézők pont hogy szeretik csak a kritikusok fanyalognak. Nem mintha számítana így is úgyis nyereségesek lesznek meg ez inkább a TLJ-nek szól mintsem a ROTS-nek.

  2. Előzetesen nem sokan lőtték 200 alá a Star Warst, szóval hiába majd a profit a végén , ez az egész franchise kőkemény sebeket kapott az elmúlt években és a Soloval karöltve ez az eredmény is aláhúzza , hogy nagyon nem ezt várta a közönség (ez nem a Solo kritikája mielőtt valaki ezzel jönne).

    Nagy a baj és sokat kell erre aludni a fejeseknek, mielőtt ész nélkül mennek tovább. Valahol azért kicsit megint helyre állt a rend a világban, mert hiába épít mindenki világot, agyhalál mellett ismét csak nem sikerült és ez a pofon a Disney-nek is járt.

  3. Szánalom,hogy 275 milliót költöttek erre a sz@rra,szomorú hogy erre van igény.

    Ez a cats annyira megérdemelte,nagyon remélem hogy egy örök életre leállnak ezzel a fos művészfilmekkel.

  4. Gondolom egy pár hetet még vár a Disney, aztán elzavarja Kathleen Kennedy-t, és majd várják a csodát Feige-tól. Érthetetlen, hogy egy ekkora média hatalom miért állított egy amatőrt az egyik legnagyobb univerzuma mögé.

  5. Egy feminista amatőrt. “the force is female” Apjuk fszát azt. Így jár minden franchise ha egy kisebbség kedvére tesz.

  6. “Nagy a baj és sokat kell erre aludni a fejeseknek, mielőtt ész nélkül mennek tovább.”

    Annyira “tökéletes” lesz mikor ellen ellenére januárban máris bejelentik a folytatást X. résszel, 2021-re… :D

  7. Nem a nők a kisebbség, a feminista kennedy félék a kisebbség, akik úgy gondolják, minden filmbe bele kell vinni az erős nőt, az önálló, “nekik egy férfi se mondja meg mit csináljon” karaktert.
    Ráadásul direkt úgy válogatták a 7. részhez a karaktereket, hogy különbözőek legyenek, véletlenül sem a tehetség számított. Mindenkit meg akarnak érinteni, a melegeket, a transzikat, ázsiaiakat. Hányás.

  8. KicsiSaguaro

    Oscar Isaac és Adam Driver kifejezetten tehetséges szinészek, de mondjuk Ridley és Boyega sem szar. Szóvas mesélj még kérlek. :D

  9. @KicsiSaguaro: Legalább ne csinálj már úgy mintha a Star Wars csak férfiakról szólna mikor már Lucas is egy nőt helyezett konkrétan előtérbe. Nélküle nem is lenne Star Wars. Én el tudom viselni ha egyesek nem szeretik Rey-t mert jaj de Mary Sue közben semmivel sem OPébb karakter mint anno Anakin vagy igazából bárki más csak most ez a divat azt jóvan de olyan baromságokat ne állítsunk már hogy feminizmus meg hasonló mert annak lószar köze nincs a SW-hoz. A SW-ot pont azért szeretik ennyien mert mindenkinek van benne valami.

    Tegnap is azon kaptam magam hogy rám írt valami gyökér hogy mit képzelek én hogy támogatom a Disney-t miközben megrontják a gyerekeket mert csókolózó nők voltak benne. Én meg néztem ki a fejemből hogy jól van. Nekem konkrétan fel se tűnt hogy smaciznak benne nők de a kis 10 vagy akár fiatalabb gyerek majd pont azon fog rugózni. :D Szánalmas ez a világ nem csoda hogy a Star Wars univerzum is egyre süllyed mert tényleg nem lehet megfelelni senkinek ezért a Disney megpróbál mindenkinek megfelelni.

    Amúgy Kati nénit nem fogják kirúgni ha valaki erre vár. Max annyi történik majd hogy lejár a szerződése és nem újítják meg. Ami egyébként fél éven belül meg is fog történni. Feige meg nem fogja átvenni a SW-ot. Volt róla pletyka de max csinál egy trilógiát aztán ennyi. Azért az már igen csak túlzás lenne ha a komplett Marvel szekció mellett még a komplett SW szekciót is ő barmolná szét. Ennyire még ő se bátor. Meg ami működik középszer Marvelnél az itt nem müxik erre szerintem bizonyíték az új trilógia. Én csak azt remélem hogy nem Favreau-t nevezik ki mert semmi szükség olyan minősíthetetlen szarokra a moziban is mint a Mandalorian. Akkor már inkább Dave Filoni aki SW szinten letett már jót az asztalra.

  10. vzsryl: Kennedy nem amatör, csak meg kell nézni, milyen filmek vannak a háta mögött. A Disney alaposan átgondolta, kit ültet oda. Aztán a gyakorlat megmutatta, hogy egy full franchise mégsem annyira az ő kezébe való, de ez nem is olyan poszt, amire bárhol találsz jártas embert, kb a Marvel az egyetlen, aminél gördülékenyen müködik a dolog.

  11. Andree: nem mondtam, hogy szarok, Adam Drivert nagyon bírom. De azért nézd meg a 3 rész szereplőgárdáját. Minden van benne, szándékosan. Ettől lesz pc.

  12. Én egy olyasmit érzékelek az SW siker kapcsán, amiről még nem esett szó. Bocs, ha magyar példát hozok, nem politizálok, csak egyszerűbb a példán keresztül: Ha Magyarországon van egy épület amit fel kell A bűn az volt, hogy ezt nem vették észre, egyszerűen azt gondolták, hogy az egész csak pénzkérdés, és ugyanúgy fog működni, mint bármelyik másik nagy projekt, csakhogy a többi projektnél mindig volt alapanyag, egy film onnan indul, hogy van valakinek egy forgatókönyve, bekerül a gépezetbe, majd a Disney fejesei közül valaki rábólint, hogy ebből legyen film. Azaz kurva agy szar ritkán csúszik be, hiszen ez már egy szűrő, a forgatókönyv jó eséllyel minimum közepes. Itt viszont nem volt forgatókönyv, nem volt alapanyag, ezért hiába toltak bele minden egyebet, pont az alapokat nem tudták letenni. Amint megvolt az SW vétel, meg kellett volna hirdetniük, hogy forgatókönyveket várnak, és egészen biztosan százával landoltak volna náluk a filmtervek (akár trilógiatervek), amiből csak választani kellett volna. Így meg elkezdtek építkezni az alapok nélkül, ezzel bizonyítva, hogy a felsővezetés tulajdonképpen kókler, semmit nem ért abból ami egy jó film elkészítéséhez kell, gyakorlatilag random bármelyikünk beülhetnek Kennedy helyére, mert ez a nő elérte azt a szintet amikor alkalmatlan, csak még nem ismeri fel a saját alkalmatlanságát.

  13. Hopp, bocs, először hosszabban írtam, de töröltem, csak ahogy látom nem mindent. Az első másfél mondatot ne vegyétek figyelembe :D

  14. Azt cseszték el, hogy full Disney, gyerek 12 éves kompatibilisre csinálták a Star Warst, miközben nem éppen a gyerekek a fő nézőközönség, hanem azok, akik sok-sok évvel ezelőtt nézték gyerekként.
    Csak a Disney a merchandise vonalon mozgott, és ennek rendelték alá mindent. Ez lett az eredménye.

    Én is örülök, hogy bukó az SW, és remélem a Cats anyagilag is bukó lesz, néha legyen olyan film, ami nem hozza sok éven át a tv meg a dvd pénzeket akkor is, ha egy rakás sz*r.

  15. “Annyira “tökéletes” lesz mikor ellen ellenére januárban máris bejelentik a folytatást X. résszel, 2021-re…”
    Speciel Reyjel pont néznék még filmet. IX-ben kifejezetten tetszett a karaktere, még ha nem is feltétlen tetszik az,amit kitaláltak a háttérsztorijának, mert eléggé légbőlkapott…

  16. 2. Human – 2019. November 19.

    Oké, itt az új videó, de baszki, tudjátok mi derül ma ki: 300 millió dollárba került a film. Aztakurva. Dolgoztak a szőrön?

    Sztem vmi rossz infora futotta azzal a 90el mert mindenhol 250-300 a tema

  17. Hát nemtudom… Az a casting azért figyelemre méltó. Az nem volt olcsó mulatság. Ez ha szar, ha nem, ez a cgi egy vagyonba kerülhetett. És marketing is van bőven (Londonban világítós plakátok vannak a buszokon)

    Nekem ez inkább tűnik úgy hogy most próbálják azt a 250es költséget 90nek eladni mert tudják hogy ez biztos bukta mostmar

  18. LA Times – “There are more women than ever in ‘Star Wars.’ Men still do most of the talking”

  19. „Oscar Isaac és Adam Driver kifejezetten tehetséges szinészek, de mondjuk Ridley és Boyega sem szar.”

    :))))))))))))))))))))))))))))))

  20. “Nekem ez inkább tűnik úgy hogy most próbálják azt a 250es költséget 90nek eladni mert tudják hogy ez biztos bukta mostmar”

    a linkelt cikk a költségekről novemberi

  21. 26.- igen erre gondolok. Akkor azt hitték vmiert hogy ez jól fog elsulni és simán verték a melluk hogy ez az eddigi legdragabb cgi-s film
    Most hogy bukta mint a szar, mostmar azt mondják : semmi gaz, csak 90 ment el rá

    :D nyakatekert de logikus

  22. Mate4182: ők semmit nem mondanak, épp ez a lényeg, hivatalos budget nincs kiadva. Lehet drága volt amúgy, és a forbes téved, akármennyire is hihetőnek tűnik. tényleg irreális lenne, hogy egy musicalra 300 millát költenek.

  23. Eltellik mondjuk 5 év és mindenki tudni fogja, hogy hogy tekintsen majd az új trilógiára higyjétek el. Nem véletlen az értékelés, a túlhype-olt nagy várakozás kapott 3 gyomrost, a végére már nagyon fájt. Aminek nincs értelmes, konzisztens és önálló története, telis-tele van “plothole”-okkal az miután a John Williams zene és az ILM látvány “lecseng” már csak egy gyatra próbálkozás csontváz marad, amiből csak az jön ki, hogy Lucas, és főleg az ő csapata mennyire tehetséges volt a “sok pénz, nagy stúdió”-val szemben. Pedig a Disney sem béna, csak rossz emberekre tett sok pénzt és adott sok hatalmat. Nem a kreatívokra. Kennedy néni tényleg nagyon jó lenne ha eltünne már a sunyiba, de most őszintén, aki valamelyik luxus 10-15 millás kaliforniai házából elmegy önként dalolva az aszott fejét mutogatni folyamatos minden Star Wars eseményre az az értelemszerű nagy pénz mellett inkább a fame, a hírnév miatt csinálja, hogy ott van a Forbes-ban, a címlapon, a YouTube-on, az összes vörös szőnyegen és mindenhol a film is, és erről nem fog lemondani csak úgy mert lejárt a szerződése + túl befolyásos. Látszik is hogy amire nem koncentrált nagyon, mert nem a legnagyobb reflektorfényt kapják (SW Stories, Mandalorian) az jobb lett amire igen (új trilógia) az meg botrányos. Majd jól megküldik az Internetet hogy a fanok miatt lett ilyen szar, meg nekik semmi sem jó meg nem lehet megfelelni, holott a valódi fanok azonnal nagykanállal zabálnak mindent amire rá van írva hogy official Star Wars. Mindenki más aki szerette és önálló gondolatai vannak, azokkal van a probléma, mert látják hogy ez nem ház hanem összetákolt viskó alapok nélkül egy korábbi tervet másolva. Nekik meg hiába mutogat a Disney hogy nem ezeket a droidokat keresik, nem szenzítivek erre.

  24. arra gondolsz, h szerinted akiknek most etszett később már ők is máshogy néznek majd rá?

    “Látszik is hogy amire nem koncentrált nagyon, mert nem a legnagyobb reflektorfényt kapják (SW Stories, Mandalorian) az jobb lett amire igen (új trilógia) az meg botrányos. ”

    Én sem kedvelem Kennedy-t, de ezek kisebb tétű cuccok, nyilván ezért is kaptak kicsit szabadabb kezet és nincs ott a premierjükön (bár lehet ott volt, de nem készül annyi kép meg videó). Semmi köze a fame-nek ehhez. Sőt, az SW Stories filmekbe mindig belenyúltak Kennedy producerkedése miatt, a Rogue One és a Solo is durva utóforgatásokat és vágásokat kapott.

  25. Igen, konkrétan az újranézhetőségi faktorra, arra, hogy még sokkal jobban ki fognak ütközni később többedszeri megnézésre a történtei hibák azoknak is akiknek először, másodszor ez még nem volt zavaró, az izzadságszagú mesélés, a karakterproblémák stb. Mikor már a “látvány felület”, bármennyire is fontos ezen filmek szempontjából már nem jelent újdonságot, némileg “megkopik”.
    A többibe is biztos belenyúlt (ugye strong női karakterek orrba-szájba majd mindenhol), de talán nem annyira, vagy olyan sokszor, némileg jobban szabad kezet adhatott és mivel nem csak ő volt az egyedüli helyi “atyaúristen”, nagy valószínűséggel sok-sok kreatív döntést tört keresztbe közösen a Disney committe-vel együtt. De persze a hangsúlyt a 3. trilógiára tolta ilyen tekintetben (attól is várták a nagyobb lét a többi film csak “hely- és időkitöltő” szerepet kapott) és ez látszik is.

  26. 588.2 lett az a 275 tesa. de ki számolja, igaz hogy vaskos bukó de melyik stúdió nem örülne egy vaskos bukónak ugye? xD nagy gratula a szakértői csapatnak ismét. :D Annyira szép ahogy az internet nem felejt. Amúgy tisztelet hogy ezek cikkek még elérhetőek, legalább az olvasók be tudják árazni az oldalt adományosztás élőtt.

    UI.: próbáld meg kimagyarázni pls, hajrá.

    https://www.forbes.com/sites/carolinereid/2024/11/10/disney-reveals-star-wars-the-rise-of-skywalker-cost-less-than-it-expected/

  27. úgy látom el sem olvastad… ööö, tesa, mert ott van a cikkben, hogy “csak” 485.6 milla a vége. ellenben akkor az összes siteon körbejársz? mivel 5 évvel korábban azt a budgetet lehetett tudni, ami a fenti posztban van (sőt, ha rákeresel kifejezetten boxoffice oldalakon, akkor még mindig a 275 van ott), ami 5 éve készült ugye, és ahogy a forbes is írja, mostanra végeztek minden számla beadásával.

    nem tudom minek köszönhetem a rajongásod, miért zavar ennyire pont ez az oldal, de köszi, a negativitás nélkül ez a link amúgy érdekes infó, és azt is felfedi, miért nem készült még el az a folytatás, már azon kívül, hogy ahogy fent is látszik, a bevétel lefelé tartott, és ahogy írtam, az 1 milliárd lehetett meg a műnek, ami be is jött, mivel 1.07 milliárd lett végül.

    sőt, az internet nem felejt, a Forbes szerint 177 volt a budget a 2020-as cikkjükben https://www.forbes.com/sites/scottmendelson/2020/02/19/the-damage-done-to-star-wars-by-rise-of-skywalker-cant-be-undone/

    de aztán pár hónappal később már 275 https://www.forbes.com/sites/scottmendelson/2020/04/27/star-wars-box-office-rise-of-skywalker-disappointment-batman-v-superman-mummy-fantastic-beasts-spider-man/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.