Teljesen érthető módon? Még ha kaszálna is a film, ők vállalták fel a kockázatot, nem akarják, hogy a többi stúdió a Tenet bevételi adatai alapján hozzon jobb döntéseket. Rendben, leegyszerűsítettem, nem csak “irigységről” vagy ilyesmiről van szó, hanem kőkemény üzleti döntésekről.
Mint kiderült, a Tenet 20 milliós amerikai nyitánya eléggé furcsa adat volt. A filmterjesztők folyamatosan szoktak jelenteni egy cégnek, akinél a többi stúdió elérheti órákra bontva a bevételi adatokat, de már az első héten sem érkezett onnan semmi konkrétum. Konkrétan az említett cég engedélyt kért, hogy a hétvége adatait ne ossza meg, és ebbe mindenki belement, hiszen nagy kockázat, első blockbuster a világjárvány kezdete óta meg a többi. De az adatok a 2. héten sem jönnek rendes bontásban, és a Warner majd csak vasárnap fedi fel a jegyeladásokat.
Az indok? Az jegyeladások összehasonlíthatatlanok bármilyen korábbival (ahogy írtam is a 20 milliós boxoffice hírnél), és el akarják kerülni a hatásvadász “bukta a Tenet” és a többit. Ha nincs napi adat, akkor nem lehet percről percre hasonlítgatni. Legalábbis ez a hivatalos szöveg. Belsősök szerint az is közrejátszhat, hogy a Tenet a 2. héten már autósmozikban is megy, és azok csak vasárnap jelentenek, ami alapvetően nem lenne nagy szó, de jelenleg minden dollár számíthat, még az is amit így hoz a “mozi megmentője”.
Persze ha ehhez hozzá vesszük, hogy oké, nincsenek adatok, de elpakolták a Wonder Woman 1984-et, és hogy az első héttel ellentétben kiengedték a filmet autós mozikba is, akkor pár kérdőjel megjelenhet a fejünk felett. Nem azt mondom, hogy az elvárt alatt hozott, hiszen a pakolást azt is jelentheti, hogy így még tovább csak a Tenet van moziban (talán a Black Widow-ig, amit valszeg úgyis elpakol a Disney), csak ne menjünk el teljesen ezek mellett.
A komolyabb gond, hogy ez lehet az új norma a blockbustereknél. Mármint eddig kaptuk rendesen az adatokat, de így majd jobban lehet őket gyúrni, ha csak hét végén kell mondani egy összeget. Például filmeknél az is számít, még így külsősként nézve is, hogy miképp tart nézőket a napok között, meg ilyesmi, szóval ezt elveszíthetjük. Ugye szintén belsősök szerint már frusztráltak a stúdiók, hogy a Netflix/Amazon bármit mondhat a filmjeiről, sosem derül ki, hogy mi volt hatalmas siker (mivel mindegyik Netflix blockbuster franchise indító akart lenni, így valszeg az volt tényleg nagy siker számukra a befektetéshez viszonyítva, aminek lesz folytatása). Mindezek után nem lenne meglepő, hogy az adatok minél jobb visszatartása a jövőbeli céljuk. Például a Sony sem fog napi-órai adatokat közölni a mostani premierjéről, hanem csak vasárnap mondja mit hozott a Broken Hearts Gallery.
Sőt, valahol írták, hogy a 20 millióban a kanadai bevétel meg mindenféle preview is benne van, és az USA-ban valójában valami 7 milliót hozott az első hétvégén… mondjuk a Covid alatt, bezárt mozikkal nem tudom, mit vártak
Boxoffice rajongóként szomorú hír ez a jövőre nézve… de a jelenlegi helyzetben tökéletesen érthető. Azért nagyon remélem hogy a Tenet worldwide legalább valami “korrekt” bevételt hoz, mert ha nem, akkor nem hogy idén, de még jövő nyárig se nagyon kell moziba menni, mert senki nem fogja bevállalni a buktát a 100-250 millióból + marketing költség forgatott filmjeire.
Tiszta kabaré az egész . Ugye azt kidumaltuk, hogy az egész bemutató ködös, és ebből is látszik, hogy amíg az egész mögött nem transzparens érdekek vannak, addig a számokkal is sumakolnak majd.
Tudták már jó előre, hogy a Tenet a 200milliós költségével soha a büdös életbe nem fog profitálni, ezért bedobták. Ha keveset hoz, senki sem fog kritizálni meg röhögni, a Korona válság miatt. Nem véletlen, hogy a a Warner az igazán nagy profitot termelőket, mint a WW84 állandóan tologatja. A Godzilla vs Kong is megy majd jövő őszre, a Dűne meg a WW meg biztos, hogy nem egyidejűleg nyitnak decemberben, minimum az egyik átmegy jövőre. A Tenet volt a feláldozható tesztalany, úgysem hozott volna soha akkora pénzt, mint amennyit a többitől remélnek.
Az Uratok:
“Tudták már jó előre, hogy a Tenet a 200milliós költségével soha a büdös életbe nem fog profitálni, ezért bedobták. Ha keveset hoz, senki sem fog kritizálni meg röhögni, a Korona válság miatt.”
1. Azért kapott Nolan teljesen szabad kezet, hogy aztán a 200 milliós gyártási + a több százmilliós marketing költség menjen a levesbe? Egy önálló, nem franchise építő mozinál csak így a seggére vernek ennyi pénznek? Ennyire még a WB-nél sem hülyék.
2. Nolan moziról beszélünk, ahol a marketing már tavaly eszetlenül pörgött és az év egyik nagy durranása lett volna a covid nélkül.
3. Historikusan és objektíven nézve is ez a mozi kérdéses minőség mellett is hozott volna globálisan minimum 700 milliót, ami minden, csak nem bukás.
– Tökéletesen időzítették a bemutatót eredetileg
– Brutál marketing volt mögötte
– Ráhúzták a trendi Nolan hype-ra
Nem a véleményeddel vitatkozom, de elnézve azt, hogy micsoda alapkő a forgalmazónak minden egyes Nolan mozi, kizárt, hogy itt bármit takargatni akartak volna.
Az a kérdés, hogy ezt miért kellett most bedobni, kinek és miért volt érdekében, de ez soha nem fog kiderülni. Ha valamilyen okból választani kellett a Tenet és a WW2 között, akkor ha stúdiófőnök lennék, én is ezt áldoztam volna be, egész egyszerűen azért, mert a WW2 franchise-t épít.
5. “én is ezt áldoztam volna be, egész egyszerűen azért, mert a WW2 franchise-t épít.”
Ebből a szempontból Nolan pont annyira franchise mint a WW, sőt még jobban imo. Bejelentik a következő Nolan filmet és máris dübörög a hype (ugye human? khm.), pont úgy mint egy sequel-nél. Ez van, neve van Nolannak megdolgozott érte.
Én ha stúdiófőnök lennék megnéztem volna a két filmet és rizikósabbnak gondolt, valszeg kevesebb bevételt termelő, vagy buktagyanúsabbal kisérletezek…
khm, gáz ha megírom annak a filmnek a híreit, pl. új Nolan, ami sokakat érdekel? ez se semmi :D
maga egy ember nem lehet franchise, max brand, ellenben a WW mindenképp franchise, hiszen erre épül (jó esetben ) még több film utána, míg ha egy rendezőnek bukik egy filmje, azt maximum nem emlegetik, amikor a következőt reklámozzák. Ez azért érdekes, mert a WW3-at is gyengítheti, ha “kimaradt” sokaknak a 2 élménye. A következő Nolan filmet nem gyengíti, ha valakinek kimarad a Tenet.
Andris:
“Ebből a szempontból Nolan pont annyira franchise mint a WW, sőt még jobban imo. Bejelentik a következő Nolan filmet és máris dübörög a hype (ugye human? khm.), pont úgy mint egy sequel-nél. Ez van, neve van Nolannak megdolgozott érte.”
Ha van igazság, akkor a Tenet után ez változni fog ;) de azért ettől függetlenül sem kéne egy polcra tenni az éppen működő DC franhise mellé.
Érdekes, hogy bemutatási okként nem jut senki eszébe, hogy egyszerűen befektetésként gondoljon a filmre. Ha valaki pénzt fektet valamibe, akkor azt bizonyos időn belül viszont akarja látni. Optimális esetben haszonnal, de ha máshogy nem, akkor még veszteséggel is. Ha félreteszik a filmet évekre, akkor sem biztos, hogy hasznot fog hozni, de az biztos, hogy addig azt a pénzt nem lehet másba fektetni, így nagyobb eséllyel bukik vele, mintha kiszáll ebből rosszul, de sikeres projektbe teszi át (nem másik filmbe).
én megtettem a magamét :D 2x néztük moziban a Tenetet :D és második alkalomra is jó volt ;)