Örökkévaló bevétel is?

Mi történik akkor, ha az MCU tényleg rossz filmet csinál? Erre a kérdésre régóta vártuk a választ, habár ez is magas labda, hiszen sokak mondhatnák, hogy ezen már rég túl vagyunk, DE most a kritikusok sem védték be az új etapot. Szóval akkor mi is történik a pénztáraknál végül? Semmi különös, siker, mint mindig.

Nem akarom személyes irányba vinni a postot, de sokszor kommentekben, írásokban is felmerül, hogy a “mezei” néző vajon mennyit tud a filmek hátteréről, mennyire érdekli őket mi szervesen az MCU része, mi Marvel, mi DC, ki szuperhős, ki nem…és az internals kapcsán relative sok (nem filmbuzi) ismerőst / családtagot megkérdeztem és a végeredmény az volt, hogy a többségnek valóban lövése nincs arról mi ez, melyik filmes univerzum, vagy ki kivel van. Annyi jön le, hogy ez valami látványos izé, Marveles, szuperhősös és Angelina Jolie, aztán ha nem lesz jobb megnézzük. Azért indítottam ilyen messziről, mert ha megnézzük a vírus-éra nyitásait, nyilván a Venom: Let There Be Carnage 90 milliós rekordja feltűnően kilóg (minőség ide, vagy oda) és hiába a rossz visszhang, az Eternals is simán 71 millióval nyitott.

Nyilván ezzel a gondolatmenettel nem találtam fel a melegvizet, de ott tartunk, hogy az Marvel logó most mindent megkajáltat a néppel, hiszen a komplett pandémia alatti nyitási rekordok így néznek ki (Amerikában): Venom 2 (90M), Black Widow (80M), Shang-Chi (75M) és most az Eternals (71M). Még egy F9 befért 70 millióval a közelükbe, de utána még egy James Bond látszik kicsit a kanyarból 55 millióval, aztán az 50-et sem érte el senki más. Nyilván azért ilyen kezdés miatt 2 éve sokan szívták volna a fogukat, hiszen elment rá 200 millió, de globálisan is 160-ig jutott, szóval a mostani időszakban ez erős – miközben simán lehet, hogy a komplett MCU legrosszabbja.

A Dűne közben evickél a 100 millió közelébe otthon és meg is lehet neki talán, de már készül a második rész ugye mindenki tudja, így azért többnyire csak a kerek szám miatt kell szorítani.

Múlt héten sajnos kimaradtam, úgyhogy azért Edgar Wright is megérdemel pár szót, de a Last Night in Soho sajnos megy a nagy bukták közé, a második héten már 1000 dolláros mozinkénti átlagot sem tudott kiizzadni, jó ha 10 millióig valahogy eljut.

  1. Eternals – $71,000,000 – össz: $71,000,000
  2. Dune – $7,620,000 – össz: $83,946,162
  3. No Time to Die – $6,180,899 – össz: $143,152,307
  4. Venom: Let There be C… – $4,465,000 – össz: $197,007,635
  5. Ron’s Gone Wrong – $3,600,000 – össz: $17,577,325
  6. The French Dispatch – $2,600,000 – össz: $8,469,072
  7. Halloween Kills – $2,350,000 – össz: $89,715,075
  8. Spencer – $2,100,000 – össz: $2,100,000
  9. Antlers – $2,000,000 – össz: $7,605,908
  10. Last Night in Soho – $1,800,000 – össz: $7,638,635

21 hozzászólás a “Örökkévaló bevétel is?” bejegyzéshez

  1. Végre nem csak áll a képen, hanem… öhm, légíjaz? Légnagybőgőzik? Összegubancolódott aranyfonalat bogóz? Őszintén megmondom, fogalmam sincs, mit csinál. De legalább nem csak áll! :D

  2. B lett a Cinemascore-ja, az szuperhősfilmeknél elég gyenge. Kíváncsi leszek a második hétvégére, bár érdekes, hogy míg szombat-vasárnap nem mutatott növekedést /nem 70 millióra várták otthon, hanem többre meg Feige is hogyan el volt ájulva, vajon meglesz az MCU következő Oscar jelölése? szóltak ugye még pár hónapja a hírek/, addig Európában jobban fogadták az emberek.

  3. “Szóval akkor mi is történik a pénztáraknál végül? Semmi különös, siker, mint mindig.” A franchise neve húzza magával ez biztos. Valószinüleg az Eternals 2-nek fog ez majd inkább fájni, ha lesz.

    (Én speciel vártam ezt a filmet nagyon, annak ellenére, hogy a trailerek nem mozgattak meg. Viszont a viszajelzések alapján a mozis nézés helyett átcsúszott a jó lesz itthon kategóriába, abból is khm verzió lesz. Szval van hatása a kritikáknak, bár tudom, hogy csepp vagyok a tengerben.)

  4. Pénzügyi szemmel nézve, a 80-75-71 milliós trend, ahogy az idei Marvel filmek nyitottak kifejezetten rossznak tűnik mert a trend csökkenő. Az aktuális Marvel film nézettségére mindig kihat az előző filmek nézettsége és minősége mint általában a folytatásoknál.
    Így történhetett meg az is, hogy bár a Black Widow-ra és a Shang-Chi-re elmentem a moziba, az Ethernalsra már nem fogok és valószínűleg a pókemberre sem mert mostanra igencsak egyenletes (középszerű) színvonalba simultak ezek a filmek, ami nem is csoda mert egy csapat csinálja mindet.

  5. A Last Night in Soho mitol allt igy a foldbe? Ennyire nem erdekelte az embereket es/vagy a kritikak voltak ennyire negativak? Aki latta, hogy latta? Gyenge lett?

  6. 9: Láttam, nem lett gyenge, jó film, remek színészekkel, érdemes elmenni rá. Kicsit a második fele és vége ment félre nekem, ez miatt csak 10/7.

  7. ” Semmi különös, siker, mint mindig”.”Nyilván azért ilyen kezdés miatt 2 éve sokan szívták volna a fogukat, hiszen elment rá 200 millió”

    Nem, nem 200 ment el rá, hanem jóval több, ebben a marketing és még más egyéb költség sosincs benne. Majd olyan 400 milliós bevételnél lesz egyáltalán pénzénél a studio. A nagy “siker” meg “rekord” Shang Chi is egy jó 25-30 millió profitot tudott termelni összesen. Ami nekem persze nagyon szép összeg, de ekkora beruházásoknál még nem tudom hány ilyen minimális anyagi sikert lehet felmutatni és mutogatni a pandémiára, előbb utóbb a pénzemberek ezt megunják és jönnek a válogatott alacsonyabb költségvetésű filmek a blockbusterek helyett. A Demon Slayer 15 milliós költségből meg szinte semmi marketingből összehozott 500 milliót világszerte a pandémiat alatt. Na Az siker volt. Ezek csak jó esetben középszerű, rossz esetben borzalmas filmek rugkapálózásai hogy a víz felszine fölött maradjanak.

  8. Jababoi: siker, mint mindig, hiszen a covid idők legnagyobb nyitányai között van simán. Hogy ez mire elég, az persze más kérdés, de úgy látom a poszt is kitér rá, hogy nyilván máshogy lett volna ezelőtt.

    “de ekkora beruházásoknál még nem tudom hány ilyen minimális anyagi sikert lehet felmutatni és mutogatni a pandémiára, előbb utóbb a pénzemberek ezt megunják”

    a pandémia előtt berendelt és nagyjából készült filmeken nem változtat semmit a jelenlegi bevétel. De az már tök más kérdés, hogy a jövőre mit hoz ez, ami egyelőre biztos, hogy 45 nap lett a mozis ablak.

    (a marketing meg többit szerintem abelh azért nem veszi a bevétel posztokba és jelentett budgetekbe, mert azt nem tudjuk, nem jelentik, avagy nem hasonlíthatóak egymáshoz. azzal mindenki tisztában van, hogy 100 milla is elmegy marketingre simán, de lehet az eternalsra 160 milla ment, a shang chire pedig cska 80, nem tudni, nem összehasonlítható, míg fent a konkrét számok igen, az egyik ennyibe került és emennyit hozott, a másik amannyiba, stb.)

  9. ” Hogy ez mire elég, az persze más kérdés, de úgy látom a poszt is kitér rá, hogy nyilván máshogy lett volna ezelőtt.”

    Igen ez korrektül le van írva.

    Az egyetlen valóban sikeres elkövetkező MCU film az a Spiderman lesz szerintem, az egy jobb mérőszám lesz, hogy mit lehet elérni 45 nap alatt egy népszerű és releváns karakterrel.

    (Valóban pontos számokat nem tudni a marketingről, de sok helyen az általad írtaknál is jóval kevesebbet írnak, Shang Chi-re 50 millió körül tippeltek, ha ettől többet költöttek volna az már a veszteséges kategória lenne. Számoljunk csak a 150 milliós production költséggel , meg 50 millió marketinggel, na most nem hogy országonként, de mozi csoportonként változik az hogy mennyit kap a stúdió és mennyit a mozi. Sőt sok szerződénél még a szerint is változik a bevétel elosztása hogy melyik hetét éli a film, premier vagy az utolsó hete. Ezért számoljunk csak egy átlag 50-50 százalékos felosztással. Vagyis 400 millió kellett a filmnek csak hogy egálba kerüljön a stúdió. Ha elköltöttek 80 milliót marketingre akkor konkrétan veszteséges a film)

  10. Jababoi:

    “Valóban pontos számokat nem tudni a marketingről, de sok helyen az általad írtaknál is jóval kevesebbet írnak, Shang Chi-re 50 millió körül tippeltek, ha ettől többet költöttek volna az már a veszteséges kategória lenne. ”

    1. ha már elindultál ezen a vonalon beszállok – 50 milliót legutoljára nagyjából 15-20 éve lőttek el nagyobb blockbusterek marketingjére, ma már alsó hangon 150-200 körül járunk. ezért írtam pl. a Bond kapcsán két hete, hogy még pár millió és moziban visszahozza nagyjából a marketing költségét és a produkciós büdzsé még sehol nincs.

    “Nem, nem 200 ment el rá, hanem jóval több, ebben a marketing és még más egyéb költség sosincs benne. Majd olyan 400 milliós bevételnél lesz egyáltalán pénzénél a studio.”

    2. nem, akkor sem lesz, távolról sem. hogy miért siker mégis? mert pandémia, mert rossz kritikák, mert a nagyközönség számára kvázi ismeretlen alapanyag – ilyenkor már a 70 milliós otthoni kezdésnek is bőven lehet örülni, mert láttuk hogyan tépázott meg a covid nagyobb beruházásokat.

    3. a marketingről még azért nem szeretek írni / beszélni, mert soha nem lehet tudni milyen belsős megbízások, keresztbekönyvelések vannak a háttérben. alapból csúnyán néz ki, hogy egy 200 milliós film 200 milliós marketing mellett nagyjából 800 milliós bevétel mellett lesz nullán. ha ez feketén fehéren így lenne, akkor nem húzna fel mindenki mindenre univerzumot, franchise-t.

  11. Abelh:

    3. Általában arra számítanak, hogy a marketing költséget visszahozzák az egyéb eladások, mint játék licenc, esetleges fizikai eladások ,stb stb. Na most ha ez egy rendkívül sikeres film akkor nincs gond, de egy olyan filmnél mint az eternals, aminek nem lesz népes rajongó tábora, ezek a bevételek nem lesznek, mármint nem jelentős mértékben lesznek jelen így szerintem hozzá lehet számolni a költségekhez.

    1. Most hirtelen nem találom a cikket, ahol arról nyilatkoztak hogy többet közt a marketing költségek alacsonyan tartásával is próbálkoztak Shang Chi esetében, mert féltek a sikertelenségtől és nem akartak nagyot bukni. Az Ausztrál kormánytól meg kaptak egy 50 milliós adó-jóváírást is, az már csak method kérdése hova számolod ezt az 50 milliót, ha nem a marketinghez akkor meg a production költségből kell levonni.
    James Bond kapcsán tökéletesen egyetértek.

    2.Szentimentális szempontból szemlélve mondhatjuk hogy szép eredmény, de azért ezek üzleti vállalkozások.

  12. Last Night in Soho elég átlagos filmnek elmegy, ha azt nézzük, hogy Edgar Wright új filmje akkor viszont gyenge. A Baby Driver után megint nem sikerült neki annyira, lehet vissza kellene térni a gyökerekhez.

  13. Jababoi:

    “2.Szentimentális szempontból szemlélve mondhatjuk hogy szép eredmény, de azért ezek üzleti vállalkozások.”

    de miért szentimentalizmus figyelembe venni egy adott eredményt egy adott kontextusban? egy világjárvány közepén az elmúlt közel 2 év 4. legjobb nyitása hiába csak 71 millió, akkor is szép eredmény.

    nem vizsgálhatod úgy a bevételeket, hogy a külső faktorokat zárójelbe teszed.

  14. Last Night in Soho jobb lett mint a Baby Driver de sehol nincs egy Hot Fuzz vagy Shaun of the Dead-hez. Egyszer nézős kategória.

  15. Jababoi: igen, leírod amit már ezerszer leírtunk, hogy miért veszteséges egy film ha kevesebbet hoz, mint a duplája, de ez már terelés a posztról ami a konkrét és tudott számokról szól.

  16. @abelh

    Nem ertek annyira a bevetelekhez mint ti de kifejezetten erdekel a tema, szoval lehet hulyeseget irok de en igy latom.

    Abban szerintem Jababoinak igaza van, hogy amikor az elmult par evben tozsden siman lehetett hozni 15%+-os eves hozamot reszvenyindex-ekbe fektetessel (sokkal kisebb kockazattal jar mint egy filmbe valo befektetes) akkor covid ide vagy oda a studio es a befektetok is meg fogjak gondolni hogy belerakjanak egy rakat penzt ami nem hoz 30-40%+ot a magasabb kockazatert kompenzalva.

    Persze bennevan amit mondtatok, szerintem azok a tobb szaz millios gyartasi koltsegek fel vannak fujva rendesen hogy ne kelljen adozni a nyereseget.

  17. Helloka:

    ez a része abszolút jogos, hiába vesszük figyelembe a körülményeket és könyveljük el relatív sikerként ezeket a filmeket, az még tény marad, hogy százmilliókkal elmaradnak most egy standard MCU mozi bevételétől. kétségtelen.

    nyilván nem erre a nyitásra fogja Feige most berendelni kapásból az Eternals harmadik és negyedik részét, de tisztességesen helytálltak a covid közepette. viszont ha ennyi szufla marad évekig tartósan a mozis bizniszben, biztos az lesz, hogy megvágják a költségeket és átállnak olcsóbb filmekre (mert látszólag a VOD modell sem váltja meg a világot).

    megmaradtak ezek közepes sikereknek, de hiányoznak a 1.5-2 milliárd körüli gigabevételek – hosszútávon ez valamit biztos alakít(ana) a piacon.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.