Hello Sidney, ki az a Pókember?

Visszatért a legendás Sikoly és ötödik hetén végre letaszította a trónról a Pókembert. Az eredmény szép, szép, de azért ennél kicsit többet vártak tőle, pláne, hogy négynapos hétvége volt odakint.

1996-ban röffentette be az évekig népszerű tinihorror műfaját a Scream, és lett a komplett zsáner egyik legsikeresebb darabja. Az első rész anno lassú kezdés után átlépte a 100 milliós határt (103-ig menetelt), ami manapság már a duplája lenne – mindez akkoriban 15 millióba került, nem csoda, hogy immár az ötödik etapnál tartunk. A második természetesen már nagyobb számokkal nyitott, a 33 millió egészen kiemelkedő volt és mindössze 2 millióval zárt az előd mögött Amerikában.

A harmadikat már nem sikerült átrugdosni a 100 milliós határon otthon, miközben az előállítási költség már majdnem a háromszorosa volt az elsőnek. A 89 milliós végeredménnyel és megfejelve a 72 milliós nemzetközi hozammal azért még így pluszban zárt, de nem véletlen szenderedett mély álomba a sorozat, és a negyedik rész egészen 2011-ig váratott magára. És az ötödikre szintén 11 évet kellett várni, mivel a negyedik kvázi megbukott, 40 millióból készülve 38-at hozott csak otthon, szóval nem feltétlen érte meg vele foglalkozni.

Most kicsit ismét letekerték a beforgatott pénzt, 24 millióból forgatták le az új részt, és nyitott végül 30 millióval (amit 35-40 környékére vártak), szóval inkább az eredeti triológiához áll közelebb bevételi szempontból. Nyilván ne feledjük, hogy még mindig pandémia van, szóval ennek tekintetében ez teljesen korrekt és szép eredmény, és látatlanban erre jöhet a 6. is már lassan.

Pókember eközben hétfőre átlépte a 700 milliós határt Amerikában és lenyomta a Black Panthert, azaz immár 4. helyen áll az otthoni alltime box office listán – nemzetközileg pedig 7. egyelőre kicsivel lemaradva az “élőszereplős” Oroszlánkirály mögött 1.628 milliárddal. Ha lesz kínai premier, még akkor is kicsit távolinak tűnik az Infinity War 2 milliárdja, de a Jurassic Worldot már biztosan lenyomja és beparkol a 6. helyre. 

A hétvége amerikai bevételei:

  1. Scream – $30,018,805 – össz: $30,018,805
  2. Spider-Man: No Way Home – $20,094,245 – össz: $698,018,319
  3. Sing 2 – $7,984,795 – össz: $119,073,650
  4. The 355 – $2,275,820 – össz: $8,353,325
  5. The King’s Man – $2,216,035 – össz: $28,580,649
  6. Belle – $1,645,800 – össz: $1,645,800
  7. American Underdog – $1,572,157 – össz: $21,039,395
  8. West Side Story – $928,687 – össz: $33,748,491
  9. Licorice Pizza – $879,511 – össz: $9,563,858
  10. The Matrix Resurrections – $803,606 – össz: $35,804,132

11 hozzászólás a “Hello Sidney, ki az a Pókember?” bejegyzéshez

  1. Ez a “pandemia van” dolog nem egy veget ero valami. nem pont a pandemiarol beszelek. A legtobb helyen, ahol lehet otthonrol is dolgozni nem kell visszamenni a jarvany utan sem. Sok kolegam jelezte, hogy ok bizony nem teszik vissza a labukat soha. Valami megvalotozott a vilagban vegervenyesen. Ez a mozira is igaz. Az Afflekes posztban mar ki van vesezve, de ez nem fog visszamenni.

    Tegnap lattam a The House antologiat a netflixen es zsenialis volt. Moziba sose keszult volna el.

  2. walker: A The House elkészült volna moziba – csak látta volna legjobb esetben pár ezer ember. Streamingen is rétegfilm, de valóban több esélye van hogy emberek elé kerül. Afflecknek igaza van az interjúban, de nem számol azzal hogy streamingen is lesznek filmek, amik eltemetődnek, és lesznek amiket felkap 1-2 hétre a hype. Amiből kevés lesz, azok az olyan filmek, amik hosszabb ideig megmaradnának a kulturális emlékezetben – annak nagyjából sajnos vége.

    Az új Sikoly egyébként nagyon jó lett, tökéletes folytatása a szériának, és az eredeti filmek meta játékait is sikerült a mai korunkra formálva megtartani, úgy hogy működött. Kellemes meglepetés:)

  3. Az új sikoly nézése közben végig ki akartam zoomolni a képből. Az összes shot túl közeli volt, az egész kamera munka idegesített. Csak össze kell hasonlítani az első résszel, ahol szép, távoli, sokszor direkt panorámára alapuló shot-ok voltak, egyszerűen zseniális. Véleményem szerint eddig talán ez a leggyengébb sikoly film, a meta-dolgot pedig nagyon túltolták. Az első rész egyszerűen időtlen mestermunka.

  4. Walker:

    “Ez a “pandemia van” dolog nem egy veget ero valami. nem pont a pandemiarol beszelek. A legtobb helyen, ahol lehet otthonrol is dolgozni nem kell visszamenni a jarvany utan sem. Sok kolegam jelezte, hogy ok bizony nem teszik vissza a labukat soha. Valami megvalotozott a vilagban vegervenyesen. Ez a mozira is igaz.”

    értem, a saját bőrömön is tapasztalom a melós részét, de mi köze is a kettőnek egymáshoz? :) az egyik kötelező program, a másik szabadidős. attól, hogy nem jársz az irodába, a mozi még megmarad közösségi programnak. pár évente kiáll valaki és ellövi a hangzatot most minden megváltozott dolgot, aztán végül kiderül, hogy mégsem.

  5. Nagyon sok ember a filmekert jar moziba, es nem a kozossegi elmenyert.

    Amikor megengedtek, hogy belekostoljunk a munkaba jaras alternativajaba, sok ember utalta, de sok azt mondta, hogy nem is ertem, hogy birtam eddig mashogy.

    Amikor rakenyszerultunk, hogy a filmnezesi igenyeinket otthonrol intezzuk, megtapasztalhattuk, milyen, ha a premier a nappaliban van es nem fel ora buszozasra, sok embernek ez jobban tetszett es esze agaban sincs visszaterni a regi kerekvagasba. Nem mindenki persze, de eleg sokan ahhoz, hogy azok a szamok ne legyenek olyanok, mint regen. Es most hiaba nem lesz tobb home premier az HBO maxon, megtanultunk varni. A megsokszorosodott(!) tartalom nagyon konnyuve teszi a varakozast.

    72-ben a Deep Throat volt az ev 5. legsikeresebb filmje. Egy porno. Kozben persze valtoztak a dolgok, hogy ez ma mar elkepzelhetetlen legyen. De a dolgok folyamatosan valtoznak ma is.

  6. “Amikor rakenyszerultunk, hogy a filmnezesi igenyeinket otthonrol intezzuk, megtapasztalhattuk, milyen, ha a premier a nappaliban van es nem fel ora buszozasra, sok embernek ez jobban tetszett es esze agaban sincs visszaterni a regi kerekvagasba. ”

    vagy rákényszerül az alkotó, hogy olyat tegyen le az asztalra, amit moziban akarsz látni. pl. Dűne – működött is az elképzelés.

    ugyanakkor rengeteg ember még mindig mozizni akar, moziban lenni, nem otthon ülni.

    gyönyörűen le lehetett követni ezt az elmúlt 2 évben a járványhullámok között – ha már blockbuster topicnál tartunk.

  7. Az Uratok.
    Azért az vedd figyelembe, hogy a filmet mindössze 25 millióból hozták össze. Ehhez képest szerintem kifejezetten tisztességes, amit megvalósítottak. Nem tűnik olcsónak a film.
    Az 1996-os Sikolyt 25 éve 14 millióból készítették.

  8. abelh, en egyetertek veled. Nem azt mondom, hogy kihal a mozi, csak hogy bizonyos filmek lassan kivonulnak onnan. Esetleg azok, amik eddig hoztak 30-40 milliot (mondjuk egy Liam Neeson akciofilm) azok majd orulnek ha hoznak 10-et. Ez nem fog valtozni szerintem a pandemia utan se.

    Vicces Lucas anno megmondta, hogy mashogy fogjak a filmeket forgatni, ha mar a TV lesz a keszitok elott, mint vegso cel es nem a mozi. A totalok helyett tobb close up lesz. Erre itt van jo peldanak az uj Sikoly…

  9. Endymion:

    “Azért az vedd figyelembe, hogy a filmet mindössze 25 millióból hozták össze. Ehhez képest szerintem kifejezetten tisztességes, amit megvalósítottak. Nem tűnik olcsónak a film.
    Az 1996-os Sikolyt 25 éve 14 millióból készítették.”

    az a 14 millió manapság kb. a duplája lenne, 28 vs. 24 millió, azért ez nem jelenthet különbséget a technikai megvalósításban

  10. Csak a mátrixot sajnálom, tudom nagyon megosztó de nekem bejött és méltatlanul kevesen nézik (persze HBO max meg minden) de így is

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.