A 94. Oscar győztesei

Az az év, amikor vágást és zenét simán a shown kívül adott át az akadémia, az valahogy nem tudott lázba hozni. A házigazdák sem. Ennek megfelelően eszembe nem jutott, hogy liveblogoljak. Azért természetesen a díjat átnézzük, és hát mi az a film amit most páran talán bepróbálnak? A nyertes CODA-t?

A kategóriákban ott van a többi jelölt, és dőlttel a győztes. Ki minek örül? Az biztos, hogy a Dűne elég sok technikai díjjal ment haza.

Legjobb film

  • Belfast
  • CODA
  • Don’t Look Up
  • Drive My Car
  • Dune
  • King Richard
  • Licorice Pizza
  • Nightmare Alley
  • The Power of the Dog
  • West Side Story

Főszereplő:

  • Javier Bardem (Being the Ricardos)
  • Benedict Cumberbatch (The Power of the Dog)
  • Andrew Garfield (tick, tick…Boom!)
  • Will Smith (King Richard)
  • Denzel Washington (The Tragedy of Macbeth)

Főszereplőnő

  • Jessica Chastain (The Eyes of Tammy Faye)
  • Olivia Colman (The Lost Daughter)
  • Penélope Cruz (Parallel Mothers)
  • Nicole Kidman (Being the Ricardos)
  • Kristen Stewart (Spencer)

Mellékszereplő

  • Ciarán Hinds (Belfast)
  • Troy Kotsur (CODA)
  • Jesse Plemons (The Power of the Dog)
  • J.K. Simmons (Being the Ricardos)
  • Kodi Smit-McPhee (The Power of the Dog)

Mellékszereplőnő

  • Jessie Buckley (The Lost Daughter)
  • Ariana DeBose (West Side Story)
  • Judi Dench (Belfast)
  • Kirsten Dunst (The Power of the Dog)
  • Aunjanue Ellis (King Richard)

Rendezés

  • Kenneth Branagh (Belfast)
  • Ryusuke Hamaguchi (Drive My Car)
  • Paul Thomas Anderson (Licorice Pizza)
  • Jane Campion (The Power of the Dog)
  • Steven Spielberg (Old School Hollywood)

Adaptált forgatókönyv

  • CODA
  • Drive My Car
  • Dune
  • The Lost Daughter
  • The Power of the Dog

Eredeti forgatókönyv

  • Belfast
  • Don’t Look Up
  • King Richard
  • Licorice Pizza
  • The Worst Person in the World

Doku

  • Ascension
  • Attica
  • Flee
  • Summer of Soul
  • Writing With Fire

Animált film

  • Encanto
  • Flee
  • Luca
  • The Mitchells vs. the Machines
  • Raya and the Last Dragon

Legjobb nemzetközi:

  • Drive My Car (Japan)
  • Flee (Denmark)
  • The Hand of God (Italy)
  • Yanna (Buhtan)
  • The Worst Person in the World (Norway)

Fényképezés

  • Dune
  • Nightmare Alley
  • The Power of The Dog
  • The Tragedy
  • West Side Story

Vágás

  • Don’t Look Up
  • Dune
  • King Richard
  • The Power of the Dog
  • Tick, Tick…Boom!

Rövidfilm:

  • Ala Kacchu – Take and Run
  • The Dress
  • The Long Goodbye
  • On My Mind
  • Please Hold

Animált rövidfilm:

  • Affairs of the Art
  • Bestia
  • Boxballet
  • Robin Robin
  • The Windshield Wiper

Rövid doku

  • Audible
  • Lead Me Home
  • The Queen of Basketball
  • Three Songs of Benazir
  • When We Were Bullies

Filmzene

  • Don’t Look Up
  • Dune
  • Encanto
  • Parallel Mothers
  • The Power of the Dog

Betétdal

  • Be Alive
  • Dos Oroguitos
  • Down to Joy
  • No Time To Die
  • Somehow to Do

Production Design

  • Dune
  • Nightmare Alley
  • Power
  • The Tragedy of Macbeth
  • West Side Story

Costume Design

  • Cruella
  • Cyrano
  • Dune
  • Nightmare Alley
  • West Side Story

Makeup and Hairstyling

  • Coming 2 America
  • Cruella
  • Dune
  • The Eyes of Tammy Faye
  • House of Gucci

Hang (rip a két kategóriára bontásnak:)

  • Belfast
  • Dune
  • No Time To Die
  • The Power of the Dog
  • West Side Story

VFX

  • Dune
  • Free Guy
  • No Time To Die
  • Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings
  • Spider-Man: No Way Home
human
írta
2022. 03. 28. 05:37
megjelenés
47
hozzászolás


47 hozzászólás a “A 94. Oscar győztesei” bejegyzéshez

  1. (igen, a másik posztból töröltem az Oscar kommenteket, sorry, de elég off, és fenn volt a válasz rájuk)

  2. Will Smith után Anthony Hopkins-t színpadra tenni elég nagy kontraszt (és nem, nem a bőrszínükre gondolok). Előbbinek adni bármilyen színészi díjat szerintem vicc, de ki vagyon én ugye.

    A CODA nálam egy korrekt, kissé tearjerker családi film, de legalább szerethető. Én a Licorice Pizzának szurkoltam, bár a Power of the Dog-ot vártam.

  3. Ja, és ugye senki nem gondolja, hogy Smith pofozkodása nem egy megrendezett valami volt? Elég idegesítő, hogy most két hétig azzal lesz tele a sajtó, hogy mekkora botrány ez, miközben teljesen evidens, hogy ez így volt megtervezve.

  4. @Alain Prosztó: dehogy volt ez megtervezve, szerintem ez nagyon egyértelműen lejött, ráadásul ez kinek lett volna jó, ha egy ilyet beterveznek? Mi értelme lett volna? Semmi. Ez Chris Rock és Will Smth szemszögéből is totálisan vállalhatatlan volt.

    A nyertesekkel jórészt egyetértek, a CODA-nak nyilván nagyon örültem, de legjobban talán Chastain-nek, akinek 10 éve szurkolok, hogy megkapja a szobrot.
    A Flee-t meg sajnálom, hogy legalább a dokut nem vitte el.

    A gála amúgy botrányosan rossz volt, telen rengeteg üresjárattal, nem vicces és szórakoztató résszel. Semmit nem nyertünk azzal, hogy 8 díjat az élő show-n kívül adtak át. A Twitteren szavazott “díjak” is lógtak a levegőben, nevetséges volt ahogy bevágták őket (na meg, hogy egyáltalán miket).
    Persze jó volt a Pacino-Coppola-De Niro hármast együtt látni, de semmi funkciójuk nem volt, ráadásul nem csak nekik.

    Nagyon kíváncsi leszek a nézettségre, remélem lesz annyira rossz, hogy jövőre visszapakolják az összes díj átadását az élő show-ba, mert rájönnek, hogy ez a lépés úgyse segít a ratingeken.

  5. Hans Zimmer azért aranyos volt a köntös zsebből kikandikáló szobrocskával :D
    Dűne 6 oscarnak, Will Smmith, Chastain, Zimmer oscarjának is örülök, bár kicsit röhejes, hogy azért, amiért és csak most…vhogy Chris Bale első díjazásánál is vmi ilyesmit éreztem.. most már csak Jake Gyllenhaalt kéne kárpótolni valahogy:D (Sam L Jackson díj is meglepett, én neki is örülök:D)

    Vox lehozta, hogy:
    Legviccesebb Oscar-pillanat? Amikor kiderült, hogy az Oscar közönségdíját (fan favourite) az Army of the Dead nyerte. A díjat, amit kizárólag azért hoztak létre, hogy a Pókember is nyerjen valamit. 😃 Döbbent csend fogadta a bejelentést a teremben.

    Azért ez kemény:DDDD

    Viszont a Will balhé szerintem nem lehetett megrendezett, ilyenre senki nem bólintana rá, hogy mondjuk felhívják azzal, hogy te figyelj már poénkodjunk egyet a feleséged betegségén… ki van zárva, hogy ezt megrendezték.

  6. Ja CODA-t majd pótolom, de hátra van még a belfast, a Licorice Pizza és a drive my car is

  7. Betétdal: No Time to Die? Ez azt jelenti, hogy Billie Eilish egy Oscar-díjas énekesnő? 🤦‍♂️

  8. Gyerekkoromtól kezdve virrasztottam sok éven át végigkövetve hogy zuhan a nívó ezen a gálán és valahol a Víz érintése körül el is veszítettem úgy igazán az érdeklődésemet az Oscar iránt, de most mégis nagyon szomorú vagyok, hogy egy egykori elegáns és fontos esemény ma a Jerry Springer Show szintjén van.

  9. Chris Rock azért jobban is megrághatta volna ezt a poént. Ricky Gervais sokkal kreatívabban csomagolja az ilyen, konkrét személyekkel való viccelődést (pláne, hogy ő nem azzal éget valakit, hogy amilyen – max. azt tényleg csak könnyed tálalásban -, hanem azzal amit tesz/tett).

  10. Wow.Will
    Pedig azt hittem Benedict nyer.
    A többi színész díj is meglepő ,mert számomra bárki esélyes volt.

    Legjobb film. Coda
    Húztak egy Zöld könyvet?

    Kenneth Branagh is most nyert először egy oscart.

    És csóri Zimmer is végre megint nyert.
    27 év után újra. 2.oscarja csak

  11. Hát ez egy szerencsétlen esemény volt. Vagy inkább nevetséges.
    Smith-t a kirohanása után ki kellett volna vágni az eseményről, bár úgy még kellemetlenebb lett volna a díj átadása, bár volt még 8 díj amit nem is az eseményen adtak át, szóval nem lett volna nagy különbség.
    A vicc az, hogy Smith nem ezért a filmért kellett volna kapnia, sőt, utólag úgy gondolom, hogy ez egy átlag cucc volt tőle, voltak sokkal jobb jelöltek nála.
    Meg mi az, hogy a Tick, Tick, Boom egyet se kapott? Meg csinálnak egy külön díjat a pókembernek, erre ez a zombis cucc nyeri? Hát echte szánalmas :D
    Elérte az Oscar a gödröt és nem Chris Rock tehet róla.

  12. Szokásos vicc nyertesek, de a WS-el való problémázást nem értem: évekig támadták a díjátadót, hogy nincs elég diverzitás, hát tessék, most aztán megkapták! :D

  13. Smith és Chastain. A Dűne is olyanokat húzott be ami rendben volt. Mondjuk Zimmernek már kijárt volna korábban vagy 10 szobor, de persze hogy a leglaposabbra sikerültnél adták oda neki.

  14. “Meg csinálnak egy külön díjat a pókembernek, erre ez a zombis cucc nyeri? Hát echte szánalmas :D”

    Szerintem nagyon vicces, óriás trollkodás! :D

  15. A CODA egy 70-es években készült csehszlovák családi tévéfilm szintjén van. Az MTV Movie Awards szintjére került az Oscar…

  16. Kastély Ferenc: WS-sel. Vagy WS-szel (Smith-szel). Élő szóban harapjuk el.

    Will Smithnek örülök, azért a Hét életben és a Pursuit of Happiness-ben nagyot alkotott.

  17. CODA, Smith, Dune díjaknak örülök.

    Most ez a legjobb film lista megint emlékeztett, hogy 5öt pótolnom kell. :D

  18. Már hogyne lett volna megtervezve, ezek az emberek színészek, rémlik ugye? Sajnos az egész Oscar parádé csak halvány, fáradt árnyéka önmagának régóta. Nem véletlen maradt el itt is a live, de legalább most megint egy kis ideig lehet erről a nagy semmiről beszélni…. Pfehj

  19. 1. ha megtervezett, akkor azért az élőben fuckolás elég kemény. nem azt mondom, hogy durvább, mint a pofon, de azt nem kellett volna rá pluszban, mert nagyon alpári volt.

    2. nekem döbbenetes a sok komment máshol is (jól tette, megérdemelte) – wtf. egy egész világon nézett eseményről beszélünk, ahol a fizikális megtorlása egy sérelemnek legitimizálásra kerül?

    3. ha nem megrendezett volt, akkor Smith-t abban a pillanatban kellett volna hazazavarni, de minimum kizárni a sztoriból. erre még szobrot is kap? évek óta megy a flame az Oscar kapcsán, de ez már tényleg az a pillanat volt, amikor elvesztette a hitelét az egész.

    akármi is történt, nem viselkedsz így egy gálán. utána nem hagyjuk jóvá ezt a viselkedést. dühítő, botrányos -> ha ez volt a cél, akkor sikerült, a botrány megvan, bravó. de egyúttal mindenki lejáratta magát, akinek ehhez az egészhez köze volt.

  20. egyetértek abelh-el.
    inkább abba is hagytam fb-on az oscar-os kommentek olvasását, mert a többség csak arról szólt, hogy “jól tette”, meg “én is így tettem volna”, vagy “örüljön, hogy csak ennyit kapott”, “én a szuszt is kivertem volna belőle”.

  21. Abelh: Egyetértek minden ponttal, akármi is van a színfalak mögött, ez nem méltó egy ilyen múltú show-hoz egyáltalán. This is America.

  22. Inkább az a vicces, hogy ha megnézitek a közben kijött cenzúra mentes videókat, látszik, hogy WS az elején még röhögött a poénon, de aztán látta, hogy a feleségét zavarja, ezért aztán fogta magát és behúzott egyet.
    Így még inkább érdekes ez az egész.

  23. nem az a baj, hogy kettő filmet láttam a jelöltekből, hanem az, hogy még így sem érdekel pl. a díjazott annyira, hogy megnézzem. pár éve még alap volt a gála előtt, hogy megnézzem mindet és úgy figyeltem az élőt.

    vagy bennem csúszott el valami, vagy más gond van, de az is beszédes, hogy éjjel 1-kor láttam valahol valami posztot és abból esett le, hogy most zajlik az Oscar.

    a balhéról annyit tudok mondani, hogy még emlékszem, mikor Russel Crowe bunyózott mekkora balhé volt belőle, pedig nem is gálán történt. erre most itt van ez és sokan mentegetik.

    nehéz kérdés. úgy értem én nem tudnék igazából haragudni J ügynökre, csak először el kellene hinnem, hogy őszinte volt az egész. aztán az egész eseménysort tekintve enyhén szólva is kérdéses, hogy annyira felháborodik, hogy élőben nekiáll pofozkodni, aztán felmegy a színpadra könnyek között átvenni a díjat, aha. elég nagy pojáca húzás összességében. én egy percig nem tudtam volna azok után ott maradni, hogy beszólnak a beteg feleségemnek. az nagyobbat ütött volna, ha fogják magukat és lelépnek. érted, ütött volna. haha.

    na jó, hát erről ennyit, érdektelen sajnos ez egész. kár.

  24. Malachi:

    ha őszinte volt, ha nem, egy teljes szakmát reprezentálsz és így viselkedsz? akármilyen sérelem ér is, normális ember nem csinál ilyet -> és normális emberek utána nem fogják a pártját.

    (ha meg megjátszott volt, az még szomorúbb, hogy Willt rá lehet venni egy ilyenre.)

    ha ugyanez mondjuk egy Aranylabda gálán megtörténik, lerúgná Ronaldo / Messi a hostot -> az összes szponzora abban a pillanatban felmondaná vele a szerződést és soha többé nem focizna. nem hogy átvenné sírva a díjat utána.

    szerintem szégyen, hogy Smith utána még megkapta, át is vette és még mentegette magát. Hollywood ilyen mélyen még soha nem volt, mint a tegnapi este után és a többség úgy tesz, mintha nem lenne ezzel gond.

  25. Aki zöld utat adott annak, hogy egy Oscar várományos színész beteg feleségével viccelődjön valaki élő adásban annak azonnal meg kellene köszönni a munkáját.

  26. Első ránézésre alapvetően nem tudta, hogyan kezelje, de megközelítve a másik oldalról, egy autoimmun betegséggel küzdő, vagy csak simán beteg emberrel nem viccelődünk, alpári, tuskó, legalja dolog és nem való egyetlen gálára sem. Smith az elején még röhögött, de látva a felesége arcát, tudatosítva benne azt, hogy ők otthon ezzel (valószínűsíthetően) mennyit szenvednek és esetleg az is eszébe jut, hogy a gyerekei látják majd, hogy az anyjukon nevet a fél világ egy barom vicc miatt, akkor nyilván elborul az agya…nem az erőszak a megoldás, e téren nem állok mellé, de akkor sem lehet elmenni mellette szó nélkül. Bocsánatot kért, feljelentés (még) nem futott be a rendőrséghez, de majd mindenki levonja a maga következtetéseit. Meg hát persze fotelből nézve, érintetlenül mindig bölcsebb az ember ugyebár :)

  27. abelh – szerintem igazad van, talán nem fogalmaztam elég pontosan. nem tartom se szerencsésnek, se őszintének a reakciót. de azt sem – ahogy előttem írják – hogy egy betegséggel leáll bárki viccelődni. mindent elmond ez az eset az egész gáláról.

    viszont az, hogy Hollywood hol van, milyen magasan vagy mélyen, a kutyát nem érdekli rajtuk kívül. nevetséges bohóckodás az egész gála is évek óta, az egész hazug szellemisége (legyünk PC-k, adjunk teret, token minority, buzzwordok minden évben, hadd ne soroljam) ami mögötte áll, minden. üvölt róla, hogy ez már régóta nem a filmművészetről szól, hanem egy szar termék.

    nagyon érdekelne, van-e ebben szerepe a Disney jelenségnek, hogy lassan az összes stúdió 2-3 kézbe kerül, hogy a nagyköltségvetésű, népszerű filmeknek is muszáj divatos terméknek lenniük, muszáj valami népszerű üzenetet közvetíteniük és kurvára kilóg a lóláb (ha legalább jól csinálnák, de nem) de nem vagyok annyira mélyen a témában, hogy tudjam, értsem.

  28. Színészi díjaknak örülök. Tegnap a gála előtt nem sokkal láttam a Tammy Faye-t, Jessica tényleg hatalmasat játszik benne.

    Nagy pillanat a Godfather méltatása, youtube-on fent van. Érdemes megnézni. Illetve Hopkins belépője volt még nagyon erős, az nagy pillanat volt.

    Legjobb film egy gyenge évben mindegy mi. Coda ilyen Green Book-féle nyertes, hogy nem tudod bántani, mert amúgy rendben van, aranyos darab. Egy erősebb mezőnybe esélye sem lett volna. Pár év múlva nem fogjuk emlegetni.

    Kiváltképp örülök a magyar díjazottnak, Sipos Zsuzsának és Zimmernek, hogy végre nem csak egy rajzfilmért van Oscarja. Illetve Will Smith köszönőbeszéde volt messze a legjobb, azt az egyet érdemes megnézni.

  29. abelh
    “Akarmi is van nek viselkedsz igy egy galan”
    Nem sok ver lehet benned. De, van amikor a becsulet tobbet er mint masok velemenye. Meg egy szaros gala. Ez nem feltetlenul az az eset (kinek mi), de a kommented duhitobb mint Chris Rock vagy Will Smith (megfelelo alahuzando) cselekedete.

    Amugy nevetsegesen megrendezett volt. Rock elorenyujtott fejjel varja a taslit, smith mozdulata olyan szinpadias es mesterkelt mint az allat, igy senki nek ad pofont, meg a vegen ki is merevedik. Na es lassitsd ki es lasd a pofon elcsattanasa utani masodpercet: mindegyik rohog.

  30. Akár megrendezett volt akár nem, ez nem oda való, és nem tudom melyik esetben szégyeljék jobban magukat.
    Ha megrendezett (mert kell a nézettség, vagy hogy beszéljenek róla), akkor itt az lett volna a tematika, hogy mekkora poén, hogy egy vita erőszakkal történő megoldását támogatják ?

    Ha meg nem megrendezett, akkor tuti nem boldog, megértem, de abbna a helyzetben ezt nem teheti, max utána jogi úton elintézi

    Vagy akkor mit csinált volna Will, ha pl Ricky Gervais mond hasonlót vagy durvábbat (igaz mint tudjuk ő pontosan tudja, hogy meddig mehet el), leveri a “fehér embert” is , mert ő megteheti ?

    Ez eddig a legalja bármelyik eset is áll fenn.

  31. Hany bunyo kezdodott a vilagban ugy, hogy “beszoltal a csajomnak?!”

    Rock kapott legalabb 10 perc stand up materialt, Will Smith egy kis street cred-et meg a hazassaga is a pozitiv iranyba eltolodott egy picit.

    Ami meg erdekes, hogy nem is olyan regen, ment a streaming filmek Emmy-t kapjanak inkabb felhaborodas Spielbergtol, es erre egy Netflix produkcio vette el elole a dijat.

  32. igen, az alatt a West Side Story-t kell érteni :D

    Amúgy kicsit elszomorító, hogy csak ez a “bunyó” marad meg az emberek emlékezetében, nem az, hogy esetleg milyen jó volt a King Richard-ban, vagy hogy megint van egy tökszuper magyar sikerünk, Chastain tényleg mennyire emlékezetes volt a The Eyes of Tammy Faye-ben, vagy hogy hát igen, a szereplők közül tényleg csak Ariana DeBose dobta fel a West Side Story-t vagy hogy mondjuk basztikuli a Luca jobban megérdemelte volna, mint az Encanto stb stb. Szóval számomra még mindig felfoghatatlan ez az egész, hogy barmolhatták szanaszét ennyire megannyi ember szépnek szánt pillanatát.

  33. Jövő évi arany málnát szerintem Will Smith és Chris Rock fogja nyerni az idei Oscar gálán nyújtott alakításukért.

    Dune megérdemelt mindent amit kapott. A többi filmet nem igazán láttam még.

  34. Mindenki itt sajnálja Zimmer-t, hogy csak most kapta meg az újabb szobrát, miközben James Newton Howard 9 (!) jelölésből egyszer sem kapta meg. Amúgy egyetértek azokkal a véleményekkel, amik szerint a Dűne score-ja Zimmer egyik legkreatívabb, de nem legjobb zenéje. Eskü nekiálltam, hogy különös odafigyeléssel hallgatom, de hamar elvesztettem a fókuszt, és nem hagyott semmi maradandó élményt (max a fel-feldübörgő dobok, a jellegzetes női vokál, meg hogy az Atreides-eknél használtak skót dudát, és ennyi… semmi dallam, harmónia, motívum…).

  35. BeryG, örülök, hogy ezt szóba hoztad, szerintem érdekes felvetés.
    Nem védeni akarom Zimmer díjazását, noha szerintem is tényleg zseni a fickó, de ezzel kapcsolatban felvetődik az a kérdés, hogy milyen a jó filmzene és mit illdomos az akadémiának díjaznia.
    Egyrészt nem gondolom, hogy elvárás, hogy a jó filmzene dallamos legyen, harmóniára épüljön. Úgy vélem, hogy a jó filmzene elsősorban a filmbe kell implementálódjon, azt kell kiegészítenie, azzal együtt kell működnie. Ez pedig alkotói döntés, hogy hogyan valósul meg. Hogyan közvetíti az alkotói szándékot az aláfestő zene (hangulat, érzelem, előjelzés, stb.). A Hannibál című sorozat zenéje jóformán nem is nevezhető zenének, mégis kiválóan működik a sorozatban, de szerintem soha senki nem ülne neki, hogy csak meghallgassa. Az, hogy “maradandó élményt nyújtson”, nos szerintem is elvárható lenne. :) De továbbra sem gondolom, hogy attól jó aláfestő zene valami, hogy a filmtől elkülönítve is élvezettel hallgatható. Én is azokat szeretem, John Williams a király, de ettől még ezt is gondolom. :)
    Másrészt pedig felmerül az a kérdés, hogy akadémia, ami a filmkészítés legjét hivatott képviselni mit díjazzon? Szirmai vette föl a kérdés, ha jól emlékszem a Drive kapcsán, hogy a legrangosabb díjnak nem pont az előre mutató, kreatív, egyedi dolgokat kellene díjaznia? Mert ugye a jelen helyzet az, hogy az akadémia általában a klasszikus, papírformának megfelelő, nem éppen kísérletező filmeket díjazza. Pedig talán épp hogy az lenne az értelme, hogy azt díjazza, ami valami olyat mutat, amit még sosem láttunk/hallottunk, ami kreatív, ami újat egy egyedit mutat. Filmzenében, amit például még nem hallottunk korábban, olyan hangszerhasználatot, olyan harmónikákat, olyan hangvegyítést, ami természetesen azért magas minőséget és valódi tehetséget takar (attól nem lesz valami jó, hogy új). Ebből a szempontból üdvözítő, hogy nem egy szokványos, klasszikus, fülbemászó, dallamtapadós filmzenét emeltek ki legjobbnak, hanem egy olyat, ami bizonyos szempontból nagyon egyedi, korábban még nem hallott, de a filmmel tökéletes szimbiózisban működik, azt tökéletesen kiegészíti és többé teszi.
    Ti mit gondoltok erről?

  36. és Nolan mit szóljon?:D Neki “csak” 5 jelölése van, de ő is minimum 9x kaphatott volna már:D

  37. Richie, a legjobb rendezore gondoltam, de ebbol is latszik, hogy dupla streaming siker

  38. @Endymion: köszi a reakciót. A felvetésed jogos, a dallamosság (vagyis talán úgy lenne pontos fogalmazzak, hogy megkapó motívumok és annak magával ragadó körítése) iránti igényem az valóban inkább egyrészt egyedi preferenciám. Másrészt abból a személyes meggyőződésemből is fakad, hogyha egy zenét úgy komponálsz, hogy minimalizálod, vagy még inkább kiveszed a dallamot és kísérő harmóniákat, akkor azt én már nem hívnám zenének, hanem az már sound-design.

    Magam is sokáig írtam zenét és érzem azt, hogy nehéz egy idő után olyan dallam-motívumot és harmóniákat írni, amit még nem írtak meg valamilyen formában, és én is fordultam kísérleti elektronika felé, szóval ilyen téren átérzem Zimmer-nek is az irányváltását. Mégis vágynék újra arra az élményre, hogy meghallok egy filmzenét, és elkap a libabőr, mert a dallam motívuma és a harmóniák olyan mértékben ragadják meg, és erősítenek rá a filmbeli jelenet erejére, hogy az szinte beléd vésődik. (Ehhez persze olyan film is kell(ene), ahol kellő alapossággal van felépítve a katarzis, bár egy kiemelkedő zene “túl tudja élni” a közepes vagy pocsék filmet.)

    Értem azt az érvet, hogy kísérletezőbb zenéket díjazzon az akadémia, és látom jogosultságát, hogyha egy ilyen zene jobban támogatja a filmet, mint egy másik, dallam-orientáltabb, akkor kapja meg a díjat. Nem ismerem a többi jelölt zenéit, lehet, hogy Zimmer teljesen jogosan kapta meg a díjat a felhozatalból a tekintetben, hogy zenéje mennyire támogatta meg a filmet (alatta szerintem is jól működött, bár fenntartom, hogy nem kimagaslóan). Én sem vetem meg a kísérleti zenéket, csak véleményem szerint (vagy inkább szeretném azt hinni, hogy) az igazi katarzist kiváltó zenéknél nem tudod kihagyni a dallamot a képletből, és egy Oscar díjazás mérlegelésénél ez is egy lényeges pont kéne legyen.

  39. A CODA remek film, most láttam, viszont csodálom, hogy a főszereplő csajszi semmit se nyert: meg kellett tanulnia az amerikai akcentust, a jelnyelvet és a halászatot is a filmhez, és mindent tökéletesen csinált.

  40. Sparrow
    Igen, a halászatot gondolom évekig tanulta valahol Grönlandon hogy elhiggyük neki hogy görbe háttal tud ülni egy halászhajón.

    Hát nem csodálom, hogy ilyen filmek mint a CODA – az eredeti francia egy zseniális műalkotás – tudnak nyerni amikor az emberek elvárásai a béka segge alatt vannak.

    Giccses, agyonretusált és kiszámítható jelenetek tömkelegével ezekszerint minden évben bele lehet húzni a “legnívosabb” díjak egyikét.

    De legalább kaptunk egy kis ízelítőt a Black on Black crime on végre live TV-ben. Ezis ritka. Ha nőt ütött volna vagy ne adj isten Will fehér börű lenne. Helyben kivégző osztag xD

  41. Amúgy ezt én sem értem. Azért kellene nyernie díjat a csajnak, mert “megtanulta az amerikai akcentust”, “a jelnyelvet”, “és a halászatot”? :D “és mindent tökéletesen csinált”. mármint a halászatot? a jelnyelvet? az amerikai akcentust?
    ezekért szerencsére nem szokás színészeti díjakat osztogatni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.