Megint eltelt pár hét a legutóbbi jelentkezés óta, és hiába hozott jól a John Wick 4, teljesített kicsit felül a D&D mozi, rendezett újra Ben Affleck – mégis a Mario mozi volt a trigger, ami miatt most már muszáj volt írni. Ha nem nézegettem volna az elmúlt egy hétben az előrejelzéseket, akkor a végleges hétvégi számot nem is hinném el, hogy nem véletlen elírás.
(A hülye címet én adtam a posztnak, nem kérek elnézést – human)
Az elvileg 100 millióból összehozott The Super Mario Bros. Movie globálisan úgy tűnik csont nékül megy 1 milliárd fölé. What? A hétvégén Mario 146 millióval kezdett otthon és mivel hosszú hétvége volt, Amerikában már a 200-at is átlépte, nemzetközileg pedig 375-nél jár már. Az animációs filmek közel sem mennek olyan jól, mint 5-10 éve, de a jól bejáratott nevek (pl. Gru) még tudnak kiugró teljesítményt hozni, de nem tudom tovább ragozni, a Mario tényleg mindent vitt a “semmiből”. Nyilván egy olyan névről/játékról beszélünk, amit mindenki ismer, nagyon jól elérhet szinte bármelyik korosztályhoz, de nem ezt szoktuk meg a játékadaptációktól.
A John Wick 4 pár centis előnnyel húzta be a második helyet az Air előtt és a harmadik hétvége után 146-nál tart otthon, globálisan 268-nál. Ugyebár büdzsében volt egy nagyobb ugrás, immár 100-ból hozták tető alá, de így is nagyon szép siker. 2014-ben anno 30-ból készült az első és összesen hozott 75 milliót az összes piacon, most meg ott tartunk 4 rész után, hogy a teljes franchise 900 millió felett termel majd…és mivel jön a Ballerina, közel sincs még vége.
Szerintem ezt már többször leírtuk, nagyon ismert love story – Ben Affleck 2007-ben debütált rendezőként a Gone Baby Gone-nal és úgy tűnt, hogy ő lesz Hollywood új rendező üdvöskéje, mivel az ezt követő The Town már anyagilag is nagyot ment (összesen 152 millióval), az Argo meg erre is rápakolt (227 millió) és még Oscarokat is hozott. Ezután a 2016-os Live by Night minden szempontból bukta volt, jöttek az alkoholista sztorik is, DC problémák stb. úgyhogy a komolyabb karrier reboot ténylegesen most érkezett el nála. Az Air 14.5 milliós nyitása minden szempontból korrekt, a nézők és a kritikusok is imádják, szóval most megint sikerült belenyúlni a tutiba talán (mert Gézában tuti van még potenciál rendezőként, úgyhogy neki lehet szurkolni).
A Dungeons & Dragons még megérdemel pár sort, mivel – a visszajelzések alapján – sokkal jobban sikerült, mint számítani lehetett rá, a 37 milliós nyitás is rápakolt az elvárásokra, viszont nagyokat esett hétről-hétre, és sajnos a büdzsé érthetetlenül magas volt a rizikó ellenére (150 millió), és a jelenlegi globális 123 millió még nagyon kevés a megtérüléshez.
Még én is beültem rá egyik délután, tartozást leróva a gyerekkorom felé – és csak kisgyerekes családok voltak még :D
D&D-t sajnálom, néztem volna még pár filmet Faerun világán.
Az Illumination hogy tudja sokkal kevesebb pénzből összehozni a filmjeit, mint a Pixar?
A D&D-vel sajnos a Paramount megismételte a Csillagpor fiaskóját :( Ugyanúgy asztalra tett egy kiválóan sikerül kaland-fantasy-t, ami mindenkinek nagyon tetszik, aki csak látta, de mégis hidegen hagyja a mozis közönséget.
Ez tök szomorú jelenség. Hiába csinálnak egy tényleg jó filmet, hiába jó a kritikája, hiába jók a nézői visszajelzések és a szájhagyomány, ha a nézőket valamiért nem érdekli igazán. Aztán amikor majd ingyen nézhető lesz, mindenki odáig lesz érte, mint a Csillagporért.
Illetve kissé szerencsétlen volt az időzítése. A nagyon várt John Wick 4 és a mindent letaroló Super Mario közé rakták be, ez a 2 sikervárományos film el is szívta a levegőt a D&D-től, hiába jó mindenki szerint.
Marcos, az Illumination úgy tudom, hogy francia cég (a Universal égisze alatt), szóval nem Amerikában készítik a filmjeiket. De ha rosszul tudom, kijavíthat valaki.
Elmondható akkor, hogy a Dungeons & Dragons a Warcraft sorsára fog jutni. Az előbbit láttam és sajnálom a hibái ellenére, hogy nem folytatják, holott hatalmas potenciál lenne benne (akár sorozat formájában), az utóbbit nem láttam még, mert a trailerek a film erőltetett humorával nem győzött meg.
Endymion
A Wikipédia szerint ugyanúgy amerikai cég, kaliforniai székhellyel.
Dungeons & Dragons nagyon szórakoztató, szívesen ajánlom mindenkinek, aki egy jó kaland fantasy filmet akar látni.
Sikoly 6. A legsikeresebb rész lett.
Amerikai bevétel 103,8M
globális 158,4M
Fogtak egy jól ismert IP-t és expectation subverting és mindenféle agenda nyomtás helyett csináltak egy alapanyagot, karaktereket és fanokat tisztelő családi filmet. Amire elmentek a családok. Elképesztőőő. Persze én nem értek hozzá, majd a rezidens szakértők megelemzik ez miért siker a strange world meg a lightyear miért nem.
Garfield:
Fordítva akartad nem? Mert így nem sok értelme van. a WC nem volt humoros semennyire még trailerben sem.
Láttam mindkettő és nagyon vártam anno a Warcraftot, mert jó világ, lehetett volna jó, de egy lapon nem említeném a D&D-val minőség szintjén utóbbi javára.
Szóval inkább Endymion Csillagpor hasonlata áll.
Andris: tippelgess csak https://www.rollingstone.com/culture/culture-features/woke-companies-broke-profits-1234710724/
biztos nem azért ekkora siker a Mario film, mert kurvasokan tolják a játékokat 10-100 évesek között, a Switch rohadt sikeres játékkonzol, és a Nintendo bilincsben tartotta a franchise más médiába adaptálását, kiéheztetve a sok rajongót, végül egy családi filmeket nélkülöző hónapban bemutatva a filmet.
Tuti azért siker, mert nem “woke”, te beakadt lemez, amikor a társaid már előre sírtak, hogy Peach túl nagy szerepet kap az előzetesek alapján.
A D&D förmedvény megérdelmli a sorsát. Legalább több nem követi. És majd talán a következő készítő elgondolkozik azon, hogy mennyire is okos dolog a gyerekes asztali humort beleerőltetni egy fantasy világba ahol semmi keresnivalója
Szerintem is nosztlagia faktor, hatalmas nagy evszamot at olelo brand( kicsik, idosebbek), mostanaban nem levo animacios film(javitsatok ki ha tevedek). Nekem igy is tetszett hogy nem akart
Meta lenni. Ahhoz kepest hogy gyerek-gyerek film lett,nagyon bejott. A zene szamomra kifejezetten zsenilais lett. Brian Tyler jol nyult az alapanyaghoz.
Crash neked nagyon beakadt ez a D&d movie. Már minden filmbuzi olvasó tudja, hogy utálod és hogy csak az alsóbbrendű élőlények játszanak ilyen laza stílusban. Szerintem mostmár engedd el, mielőtt rámegy az egészséged.
Crash, fogadjunk, hogy nem is láttad a filmet! Amúgy hogy nem fuldokolsz a saját epédben? Mert folyamatosan ömlik belőled a keserűség minden hozzászólásodon keresztül.
Persze a film nyilván förmedvény, noha nem láttad, de mind a kritikusok, mint a nézők odáig vannak érte, de itt vagy te, aki megmondod a frankót, hogy mekkora szar. Ja és persze azt is megmondod, hogy humornak semmi keresnivalója egy fantasy világban, hiszen te vagy ennek megmondhatója.
Annyi biztos, hogy a te képzeletbeli világodban egyáltalán nem lehet kellemes lenni senkinek rajtad kívül.
@Marcos:
https://en.wikipedia.org/wiki/Illumination_Studios_Paris
“The first film produced by the new studio was The Lorax (2012). All subsequent films by Illumination have had most of their animation work outsourced to the studio, as it benefits from French subsidies.”
Egy kis kiegészítés: az egyik legzseniálisabb és legnépszerűbb fantasy iró sir Terry Pratchett.
A társaim? Fejtsd ki kérlek. Úgy érzem bölcs gondolatok húzódnak itt meg. Ne foszd meg a kommentszekciót tőle. Aztán javaslom egyél egy snickerst.
Na hát pont ennyit vártam tőled :D. Egy kis vagdalkozás aztán amikor válaszolni kéne csönd. Kösz a RS cikket, igazi “eye opener” volt. Ezek szerint a Willow, Witcher BO, SheHulk, MsMarvel, Quantumania, Strange world, Obi-wan, Boba Fett, Rings of Power, Velma xD, Batgirl, Batwoman,… (folytassam? :D) Mind mind remek művek amik hozzájárultak, hogy a stúdiók és részvényesek sikeresebbek legyenek mint valaha. :DDD Éleslátásoddal ragyogva vezeted a laikus filmkedvelőket mint fény az éjszakába. (Javaslom hallgasd végig milyen kérdéseket kapott Iger a legutóbbi shareholder callon. Megdicsérték amiért a disney sikeresebb mint valaha és pezsgőt bontottak :D) Most mennem kell, a MAGA kalapos chemtrail társaimmal Jordan Peterson előadásra megyünk a Csepeli művelődési házba. Csőöő
Andris báttya, knrvára röhejes és szánalmas, ahogy minden nap vered magad a földhöz, hogy márpedig a woke milyen rossz. Egy csöppet az agyadra ment, hogy minden rosszért a woke-ot okold, nem is tűnsz rögeszmésnek :D
Csúnya, csúnya feketék, bnzik, nők, wokeosok, libsik, csúnya csúnya mindenki aki nem fehér, férfi és hetero, vissza régi rendet, hogy azt érezhesd, te vagy a teremtés koronája! :P
Andris: eléggé 2D, hogy valami bukott akkor tuti mert “woke”, ha sikeres akkor tuti azért mert nem “woke”, hiszen ez az elmélet már ott elbotlik, hogy akkor a nem “woke” filmek közül amik buknak azok miért buknak? mert szarok? nem lehet, hogy a “woke” filmek közül is pont a szarok buknak, míg a Get Out után röhögve ment a bankba mindenki pl, vagy az Everything Everywhere után? Vagy a Jégvarázs után? Black Panther után? Ez mind “woke”, csak ugye tologatjátok azt a gólvonalat, ha valami épp átcsúszik.
Persze, hogy nem 2D :D Te akarod “ránk” (kikre is? nagyon kecsesen kitérsz, még mindig nem válaszoltál te kis hamis ;) erőltetni ezt a nézeted. Ami az én véleményem az az, hogy ha egy terméknél, legyen az sorozat vagy film, az az elsődleges kreatív szempont, hogy “woke” legyen (pl Velma :D), akkor az nagyobb eséllyel hasal el, vagy fog alultejesíteni. Embereket felvenni checkboxok, nem pedig teljesítmény alapján jó eséllyel silány termékhez vezet. Ezzel szemben a Te álláspontod az, hogy a “woke” dolgok még sikeresebbek mint valaha. Őőő jó… Nem hiszem, hogy Hollywoodban arra kéne felhúzni a modellt, hogy először gyártsunk woke kontentet, az hogy sikeres-e legyen másodlagos. Pedig ez történik, Bobby Iger a Civil Rights Movementhez (xDDDDD ?!!) hasonlította a Disney LMBTQ+ propagálását. (Nagyrészvényesek, befektetők millió és milliárd dolláros vagyonnal adtak ennek hangot, te pedig még mindig úgy csinálsz mintha pár rasszista hülyegyerek trollkodna a zinterneten) :D Görcsösen próbálsz bekategorzálni valahova (a társaimhoz :D ?!!), azért hogy azzal tudj vitatkozni amit a “társaim” képviselnek, ne azzal amit én írok. Nem szeretnék mást, csak minőségi tartalmat. Nem érdekel, hogy nő, férfi, fekete, homo… Amúgy elég vicces, hogy Jégvarázsig, meg Get out-ig kellett visszamenned, hogy példákat tudj írni. Elég izzadtság szaga van, érdekes módon én no problemo fejből tudtam neked hozni egy marék példát a közelmúltból. A példáid közül egyik filmet sem sorolnám a hardcore woke kategóriába mint mondjuk a Velmát, vagy a She-Hulkot, szerintem nagyon mások, de szerinted csak tologatom a gólvonalat. Whatever, mint írtam nem gondolom, hogy minden ami woke auto bukó, ezért nem cáfolják meg a véleményem. Endy-re nem érdemes pazarolni a karaktert, de benned több van ennél, kapd össze magad.
Andris: az Everything Everywhere szerintem tavalyi, nem mentem messzire vissza. De persze, hogy több nyitottabb film bukik, nem tudom hol írtam, hogy sikeresebbek, mint valaha. Azért ez a vita-húzás eléggé Saphiro-Petersonos.
“obby Iger a Civil Rights Movementhez (xDDDDD ?!!) hasonlította a Disney LMBTQ+ propagálását. ”
ezt most direkt megnéztem, de látom mellé ment, mert nem a mozgalomhoz mérte magukat, hanem hogy a mozgalom közben voltak cégek akik meg mertek szólalni, és ezt most meg merte tenni a Disney a melegeket támadó törvény miatt. MIndezt úgy, hogy közben kivágják a meleg csókot Kínában, szóval mindeképp vicces.
És tényleg nem a Vilmát vagy SheHulkot vagy a Strange Worldöt akarom védeni, mindhárom szar és kettőről ott a lehúzó kritikám, de annyira unalmas már a mindenre ugrás amiben nő-fekete-más kisebbség van, hogy azt kimondani nem tudom (ez a Ti, mindenki aki rögtön sír, tessék, itt van konkrétan ha nem értetted, bár gondolom csak direkt akarod félreérteni).
meg ezek a ködös célozgatások, hogy “na miért bukott”, haha, gondolkozzon el mindenki mire utalhattál, mintha nem lehetne ezer más indoka 1-1 buktának. mint ahogy ami “woke” és befut az sem csak azért fut be, mert “woke”, pedig az Everythingnél már az alapgondolata az volt, hogy egy kisebbségnek adnak hangot, mehet a “woke” sziréna. De ott van például a Vilma buktája, ami valójában szart az alapanyagra és a készítője unfunny már 10 éve, de hát hány ilyen felélesztést láttunk, most akkor azért bukott mert csaj a főszereplő vagy mert annyi benne a “poén”, hogy “háhá popcult utalás” mutogatás? Nem tudod megmondani, csak ha tövig merülsz a wokesszeesküvés teóriákba. De a Lightyear buktája mellett is lehet ezer dolgot mondani, pélkdául hogy a reklámkampányba rendesen bele sem tudták tenni miképp kapcsolódik pontosan a Toy Storyhoz.
Ezért mondom, hogy ezt levinni oda, hogy “na miért” siker a Super Mario (mondtam több más indokot is) és miért bukta a Strange World az full 2D szemellenzős dolog.
és mindezen felül engem idegesít, hogy ez az egész kultúra háború direkt lett felnagyítva, mert így ez leköt csomó embert ahelyett, hogy milyen szarul él és pumpálják a pénz át a zsebéből a gazdagokéba. lásd a mai baromságot, hogy az infláció jó, pedig azzal a szegények pénze és fizetése kevesebbet ér, de a cégek többet keresnek.