Kecsap: Heat 2, The Wolf Man, Minecraft, Peaky Blinders, Civil War, How To Train Your Dragon, Klara and the Sun, With Love, Flight Risk

Steven Yeun azt is mondta, hogy sajnálja a Thunderboltsból való kikerülését, de azért megnyugtatott minden Marvel fanatikust, hogy “I Wanna Do a Marvel Movie”.

John Williams azt mondja, hogy mégsem vonul vissza, ha egy elég érdekes projekt érkezik elé.

A Civil War (előzetes) csak 109 perces lesz Alex Garlandtól.

Kutatás szerint akármit is gondolnánk Hollywoodról és a foglalkoztatott kisebbségekről, azért úgy tűnik nem jut magasra az a nagy elfogadás. Avagy a fő filmeknél maradt a régi módi. Leegyszerűsítve.

calls the entertainment industry’s pledges to support inclusion “performative acts” and “not real steps towards fostering change.” 

Jack Black is benne lesz a Minecraft filmben.

Ke Huy Quan lesz a With Love főszereplője, amit Jonathan Eusebio rendez. Egy akciófilmről lesz szó

A Heat 2 egyszerre lesz előzmény és folytatás, és 2024-ben akarja forgatni Michael Mann, aki épp befejezgeti a forgatókönyvet.

Steven Knight az utolsó részeket írja a Peaky Blinders filmbe. Elvileg.

Julia Garner is megjött a The Wolf Manbe, ami a Blumhouse remakeje a farkasemberes klasszikusnak Leigh Whannell rendezésében. A főszereplő Christpher Abbott.

Gerard Butler lesz az élőszereplős How To Train Your Dragonban is Stoick the Vast.

A Waititi általi Klara and the Sunba úgy néz ki Jenna Ortega érkezhet főszereplőnek.

A Flight Risk szereplőgárdája: Mark Wahlberg, Topher Grace & Michelle Dockery. Egy pilótáról, aki egy rendőrbírót és szökevényt reptet valami tárgyalásra.

Matthew Vaughn azt reméli, hogy az Argylle két folytatást szül majd.

Elhunyt David Soul, a Salem’s Lot és persze a Starsky and Hutch főszereplője.

Elhunyt David Leland, a Wish You Were Here rendezője.

22 hozzászólás a “Kecsap: Heat 2, The Wolf Man, Minecraft, Peaky Blinders, Civil War, How To Train Your Dragon, Klara and the Sun, With Love, Flight Risk” bejegyzéshez

  1. calls the entertainment industry’s pledges to support inclusion “performative acts” and “not real steps towards fostering change.”

    Ezt most nehezen tudom értelmezni mi a különbség a kettő közt, lehet angolul mást jelent, de magyarul a performatív viselkedés az az mikor explicit kimondom hogy mit fogok csinálni és meg is csinálom. Ehhez képest mit kéne csinálni? Jó persze néha nincs explicit kimondva, csak csendben csinálják a black washingot, de amíg Yoda zöld, addig nincs miért aggódni.

  2. @gunslinger: többjelentésű szó az angolban a performance, itt például előadás, színjáték értelemben használja. Szövegkörnyezettől függ.

  3. Gyönyörűek a statisztikahazugságok mint mindig.

    “The USC report found that a total of 116 directors were attached to the 100 top-grossing domestic films in 2023, but just 14 of them, or 12.1%, were women. That was a slight improvement from the 9% of top-grossing films that were directed by women in 2022. But the report argues that the percentage of female filmmakers on top movies has not changed notably since 2018, when 4.5% of directors were women.”

    De ha mondjuk azt mondtam volna, hogy “2018 óta csaknem háromszorosára nőtt a női rendezők száma az év száz legsikeresebb filmje között.” az persze mindjárt másképpen hangzik csak az a csúnya “másikoldal” narratívája, ilyent nemmondunk.

    És persze nyilván ennek az egyetlen és kizárólagos oka, hogy nem jutott magasra az elfogadás, semmi más, természetesen pontosan egyforma mennyiségű női és férfi rendező van, pont ugyanannyian akarnak filmet rendezni eleve.
    Arról már ne is beszéljünk, hogy természetesen a kissebségek aránya is csak azért alacsonyabb mert nem jutott elég magasra az elfogadás, annak, hogy kevesebb van belőlük eleve semmilyen jelentősége nincsen.

    Persze lehetett volna relativizált számokat is használni, csakhát ahhoz már majdnem tíz perc kutatómunkát is végezni kéne, meg középiskolás szintű matekot, újságíró ilyennel nem vesződik már manapság, főleg ha esetleg kevésbé lenne tőle clickbait ami a végén kijön.

  4. Az élőszereplős HTTY film akkor lenne még jobb, ha a sárkányok modelljeit használnák picit feljavítva. Toothless / Fogatlan a franchise egyik meghatározó arca, akit hiba lenne lecserélni.

  5. a nőkből még több is van, mint férfiból, szóval a levezetésed alapján még négyszereződni kéne a számának.

    ami tény, hogy valószínűleg nincs annyi top női rendező, de hogy miért nincs elég, az meg rendszerszintű kérdés, ahol ők lehetőséget sem kapnak kitörni, míg mások sokszor bukhatnak és újra pénzt vágnak hozzájuk – ez mostanra kezd valamennyire megváltozni, mert már volt 1-2 női rendező, aki bukta után nem tűnt el, végre egyenlőség! Ha már leszólod az újságírókat, akkor neked is nyitottan kéne mélyebbre menni mint az “úgysem értenek hozzá annyian”, nem?

    Plusz a kisebbséges résznél is kihagysz dolgokat, mert nyilván az lenne a cél, hogy a kisebbségek összesítve legyenek kellően jelen, szóval a fekete-latino-ázsiai összesítve majd 40%-ra nőjjön, hiszen Amerikában összesítve 60% körül vannak a fehérek https://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_ethnicity_in_the_United_States ehhez képest a linkelt studyban 22.4% a kisebbségek összesített százaléka, ami konkrétan alig változott 2022-höz képest.

  6. Mondjuk női rendező is nem terem minden bokorban. Csomóan nem is választják ezt a pályát, illetve csomó idő mire kitermelődik annyi az egyetemekről, hogy ne egy maszkulin szakma legyen. Amúgy nem feltétlenül baj, ha több a férfi rendező. Nem kell mindenben egyenlőségre törekedni. Annyi van, hogy aki akar, az kapjon lehetőséget nemtől függetlenül, de amúgy azért mert itt volt nekünk Bigelow vagy Campion, most meg Gerwig még nem fogja lányok tömege ezt a pályát választani.

    Kicsit már megint minden kezd nagyon izzadságszagú lenni a témában a diverzitás. Majd jönnek a női rendezők, ha akarnak. Ahogy a kisebbségek is képviseltetve vannak. Az oké, hogy mindenki látványos eredményeket akar, de 100-110 fehér hegemóniát nem tudsz ledolgozni 5-10 év alatt. Idő kell mindenhez…

  7. @human

    “ami tény, hogy valószínűleg nincs annyi top női rendező”
    De pont erről van szó. Hogy ismét csak a “100 legtöbb pénzt hozó film” számít, a többi adat nem, és az egyetlen levonható következtetés, hogy “mindenki egy szekszizmus fúj”. Jaamúgy ha nőből még több is van mint férfiből (amúgy nincs, vagy én ilyent nem láttam sehol lásd lejjebb) akkor általában meg nem több férfi kéne? Vagy ugye az nemszámít.

    “míg mások sokszor bukhatnak és újra pénzt vágnak hozzájuk”
    Vagy például emberek akik életükben nem rendeztek egy rövidfilmnél vagy minimálköltségvetéses művészfilmnél többet de aztán hirtelen hozzájuk vágnak egy sokszázmilliós blockbustert mert a nemük és az etnicitásuk jól mutat majd a marketingben. De ezzel persze nem foglalkozunk, mert ez helyes és jó.
    Amúgyis agyzsibbasztónak találom azt a gondolatot, hogy annak örüljünk, hogy végre a nemcsak a férfiak, hanem a nők is halmozhatnak bukásra bukást és folytathatják százmilliók elégetését minőségtelen szemét gyártásával.

    “Ha már leszólod az újságírókat, akkor neked is nyitottan kéne mélyebbre menni”
    Van azért az az apró különbség, hogy én nem ebből keresem a pénzemet hanem egy noname internetes fórumon írtam le a véleményem. Ezenkívül te nem tudom honnan vetted a számaidat, én innen:
    ‘In 2022, women accounted for 14.6 percent of all movie directors in the United States. This figure marked an decrease compared to the previous year, which represented the highest share of female directors recorded in the past decade. ‘
    https://www.statista.com/statistics/696871/movie-director-gender/
    Ez alapján nincsenek többen.

    “Plusz a kisebbséges résznél is kihagysz dolgokat, mert nyilván az lenne a cél, hogy a kisebbségek összesítve legyenek kellően jelen”
    Amúgy miért is? Mert én például azt szeretném, hogy jó filmek jöjjenek ki, és hogy tehetség alapján kerüljenek kiosztásra a pozíciók. Tudom, ez 2023ban már gonosz rasszista szélsőjobbos gondolat, de én megvagyok akkor is ha nem pont annyi filmet rendez tolószékes muszlim leszbikus eszkimó mint ahánynak százalékos arányban szabad.
    Mert ugye ennek az ellentétpárja ugye akkor az lenne, hogy akkor elkezdjük aktívan kidobálni a pozícióikból azokat a nemi, etnikai, szexualitási, vallási csoportokat akik felül vannak reprezetálva a filmgyártásban? Én úgy emlékszem az csúnya dologként vonult be a világtörténelembe.

  8. Ja, a kissebbséges részből még lemaradt, hogy kevés rasszistább gondolatot tudok elképzelni, mint odamenni egy ázsiai származású emberhez, és azt mondani neki, hogy “De jó neked, elkészült a Black Panther 2 és így végre te is képviselve vagy a mozivásznon, hiszen tudod, az a cél hogy a kisebbségek összesítve legyenek kellően jelen”.

  9. El-ahrairah: de megint kevered a fazonnal, hiszen már az rögtön elterelés és olyasminek a számba adása, amit nem is mondtam. mindenki jó filmeket akar. hol írtam, hogy nem? az egész nem eről szól.

    “Mert én például azt szeretném, hogy jó filmek jöjjenek ki, és hogy tehetség alapján kerüljenek kiosztásra a pozíciók. Tudom, ez 2023ban már gonosz rasszista szélsőjobbos gondolat”

    akkor az, hogyha annak szánod és direkt nem akarod megérteni, hogy miért nem olyan egyszerű, mint mondod, mert bekerülni a filmiparba is nehéz nőként és kisebbségként (elég meghallgatni a Reservation Dogs készítőjével bármelyik interjút erről), avagy nyilván azért nincsenek ott elegen tehetségek, akikre lehet bízni, ezért rendszerszintű a gond és ezért csak színlelés amit léptek rá a stúdiók, bár úgy tűnik van amelyik kicsit többet próbált. és nincs példakép sem sok a nők, akik inspirálnának a szakmára őket (lásd neked is kb. 3 jutott eszedbe, kíváncsi lennék fejből mennyi megy még, szemben a hány férfi rendezővel (nekem is utóbbiból jut eszembe több amúgy)). azért a filmrendezés nem olajfúró tornyon dolgozás, kb. bárki meg tudja csinálni ha van tehetsége és kitartása hozzá.

    amúgy a nők mint emberek vannak többen a földön, mint a férfiak (de rosszul emlékeztem, a férfiak vannak 50% fölött), nem a rendezők között, konrkétan amit linkeltél az siralmas adat ezek szerint rendezői elosztásban.

    “Vagy például emberek akik életükben nem rendeztek egy rövidfilmnél vagy minimálköltségvetéses művészfilmnél többet de aztán hirtelen hozzájuk vágnak egy sokszázmilliós blockbustert mert a nemük és az etnicitásuk jól mutat majd a marketingben. De ezzel persze nem foglalkozunk, mert ez helyes és jó.”

    pasikkal is ezt csinálják, haló, mármint kisfilmből és indieből mennek blockbusterbe, főleg manapság ahol nincs is középköltségvetésű film nagyon, szóval még az sincs, hogy 40 milliósat vágnak hozzá bárkihez. például David Fincher videóklippekből jött, aztán bukott az Alien 3-mal.

    “Amúgyis agyzsibbasztónak találom azt a gondolatot, hogy annak örüljünk, hogy végre a nemcsak a férfiak, hanem a nők is halmozhatnak bukásra bukást és folytathatják százmilliók elégetését minőségtelen szemét gyártásával.”

    ismét csak, ez nem a szar filmek éltetése vagy több szar film várása, de szinte mindenkinek van buktája, félrement dolga, főleg kreatív szakmában, hiszen ez is a tanulás része, és itt az a dicséretes, hogy ez már nem szakmai öngyilkosság mindkét nemnek, ha megesik. Greta Gerwig (Barbie) most csinál valami szart akkor utána nem tűnik el, mint Bigelow a Detroit után, bár talán most 7 év után újra jön valamivel.

    “Mert én például azt szeretném, hogy jó filmek jöjjenek ki, és hogy tehetség alapján kerüljenek kiosztásra a pozíciók. Tudom, ez 2023ban már gonosz rasszista szélsőjobbos gondolat, de én megvagyok akkor is ha nem pont annyi filmet rendez tolószékes muszlim leszbikus eszkimó mint ahánynak százalékos arányban szabad.
    Mert ugye ennek az ellentétpárja ugye akkor az lenne, hogy akkor elkezdjük aktívan kidobálni a pozícióikból azokat a nemi, etnikai, szexualitási, vallási csoportokat akik felül vannak reprezetálva a filmgyártásban? Én úgy emlékszem az csúnya dologként vonult be a világtörténelembe.”

    ismét olyan, amit senki nem mondott, bár gondolom ez az üldözött fehér férfi gondolat becsomagolása részedről, de ezzel én adok a szádba valamit, elnézést, csak iszonyat annak néz ki.

    Mondom, mindenki jó filmeket akar, viszont mi a baj azzal, viszont ha “mindenki” ott van az alkotásban (amiről kéne szóljon a kapjanak több munkát), akkor kicsit szélesebb lesz a paletta, amit letesznek. de ehhez az kell, hogy sokan tehetségesek kapjanak lehetőséget a lenti szinteken, ami majd felgyűrűzik a top100-ba. Ahogy másik kommentelő is mondta, ez nem 1 éves folyamat.

    “evés rasszistább gondolatot tudok elképzelni, mint odamenni egy ázsiai származású emberhez, és azt mondani neki, hogy “De jó neked, elkészült a Black Panther 2 és így végre te is képviselve vagy a mozivásznon, hiszen tudod, az a cél hogy a kisebbségek összesítve legyenek kellően jelen”.”

    de ezt csak te fogalmazod így. közben a fekete nézők látjuk mennyire örültek a Black Panthernek (az ázsiaiak pedig a Crazy Rich Asianne)k, szóval még csak nem is jó példa.

  10. @human

    Az eredeti problémám az idézettel éppen az volt, hogy csúsztatás és clickbait.
    Pont erre írtam, hogy ha eleve alacsonyabb a női rendezők aránya, akkor azon verni a tamtamot, hogy ejnyenohát, miért nincs több női rendező a száz legsikeresebb film rendezői között, miközben az általad belinkelt cikkből is kiderül, hogy az arányuk majdnem háromszorosára nőtt és kis híján elérte a teljes női rendezők arányát aljas és félrevezető clickbait, ami szó szerint 1 google searchel orvosolható.

    “mert bekerülni a filmiparba is nehéz nőként és kisebbségként”
    Ez egy állítás, amiről abszulút elhiszem, hogy harminc éve megállta a helyét és abszolút nem hiszem el, hogy ma is megállja a helyét.
    Az összes nyugati filmművészeti díj konkrét kvótákkal operál amik megtartása nélkül filmek nem is jelölhetőek rájuk. A modern remakek szinte kivétel nélkül vagy nővé vagy valamilyen rassz/szexuális kissebséggé alakítják a régi karaktereiket. (Éppen ugyanúgy mint ahogy a múlt században az ellenkező irányban történt ugyanez, csak azt utálni kell ezt meg ünnepelni mint ahogy akkor azt lehetett ünnepelni és ezt kellett volna utálni.) Az ilyen karaktereket szerepeltető filmekhez aztán rendre a “hozzájuk illő” rendező kapja mert hát másképpen nem szabad. (Ami szintén egy elképesztően rasszista hozzáállás sztem de szeláví.)

    “ismét olyan, amit senki nem mondott, bár gondolom ez az üldözött fehér férfi gondolat becsomagolása részedről”
    Ez szimpla matematika és logika, a 100%ban száz darab százalék van. Ha az alulreprezentált csoportok arányát megnöveled, akkor a felülreprezentált csoportok tagjaiból ki fognak esni.
    Ha az elsődleges prioritásunk az, hogy ez megtörténjen, és nem a színvonal akkor a színvonal esni fog. Az általad belinkelt cikkben szó sem volt a színvonalról, mégcsak arról sem, hogy xy női/kissebségi/etc. rendező milyen remek filmet tett le az asztalra, ami x dollárból sokszorx dollárt hozott, vagy ami hatalmas kritikai vagy közönségsikert ért el. (Pedig biztosan vannak ilyenek is bőven csak ahhoz is utána kellett volna nézni dolgoknak.) De nem, amiről konkrtétan szó van az a Marvels rendezője aki elkészülés előtt otthagyta az általa rendezett mocsokszar filmet ami kolosszális bukta lett, de hé, benne van a top 100 bevételben és megfelelő a bőrében a melanin aránya, szóval ilyenből kell még több, gyakoroljunk hatást a stúdiókra!

    “de ezt csak te fogalmazod így”
    Konkréten téged idéztelek szó szerint: “mert nyilván az lenne a cél, hogy a kisebbségek összesítve legyenek kellően jelen”.

  11. Plusz most nem fogom megkeresni, de az se igaz, hogy nőből több lenne, mint férfiból. 20 és 40 év között jóval több a férfi mint a nő, 50-60 felett vannak csak többen a nők, mint a férfiak. Szóval az 50-60 éves nők meg nem fognak megtanulni filmet rendezni, csak hogy a statisztika jobb legyen.

  12. nem engem idéztél szó szerint, hiszen elé tettél mást. én nem megyek oda senkihez és kezelem le, hogy “de jó neked”, azt te tetted oda, én csak örülök, hogy más is hallathatja a hangját és alkothat. ez nem látom hogy lenne rasszista, de akár hogy lenne bárki ellenes. ha nem tetszik a trailer, akkor meg nem nézem meg azt annyi. te is így teszel szerintem.

    és nyilván egy statisztikai cikkben nem a filmek minőségéről van szó, az csak megállapította, hogy a változás nem igazán történik, és ezt felfújta a címben, mert különben el sem olvasod te sem. onnan te indultál ki, hogy bezzeg inkább jobb filmek kellenek, amikor azt senki, de tényleg senki nem vitatta, nem is volt kérdés, hogy jó filmek kellenek, de folyamat a minőséggel jössz, amikor nem arról van szó ez esetben. az egy tök más beszélgetés, de a top100 minősége, főleg a top10-é aztán főleg lefele tartott már a régi status quo alatt is, de mondom, most nem erről van szó.

    “De nem, amiről konkrtétan szó van az a Marvels rendezője aki elkészülés előtt otthagyta az általa rendezett mocsokszar filmet ami kolosszális bukta lett, de hé, benne van a top 100 bevételben és megfelelő a bőrében a melanin aránya, szóval ilyenből kell még több, gyakoroljunk hatást a stúdiókra!”

    ez is több dolog keverése, mert a Marvels buktájának csak egy része a rendező. igazából nem is tudom, hogy a rendezés volt-e a baja a filmnek (és mennyit rendezett ő, ha a previs team rendezi az akciót általában), mivel nem láttam, de szerintem te sem, szóval arról nem tudok nyilatkozni, miért kapta a melót. mondjuk azért sem, mert nem voltam ott a megbeszélésen.

  13. Basszus, hány, de hány olyan férfi rendező van, aki nem csak egy, de több bukást is produkált, aztán mégis kap újabb és újabb lehetőségeket. Érdekes, hogy náluk nem kapják elő a nemi kártyát, hogy de hát FÉRFI!
    El-ahrairah meg a társai igenis megveszekedett hímsoviniszták és “az üldözött fehér heteró férfi” szindrómában szenvednek.
    A 47 Roninnal ordás buktát produkáló rendezőnél, akihez utána még a Netflix hozzávágott 50 milliót, amit elherdált, ugye nem számít, hogy férfi? Vagy a fickó, aki RIPPED-et rendezte és megannyi fostalicska és bukta filmet, ő is lehet férfi, csinálhat filmeket, amik mind kritikailag, mint pénzügyileg megbuknak, nem számít.
    Undorító ez a kettős mérce, amit itt egyesek megpróbálnak jogosnak kimagyarázni!

  14. @human
    A te idézetedre reagáltam egy kisarkított példával. Mindegy.

    Megállapította, hogy nem igazán történik változás mikor a változás majdnem háromszoros, majd te már a számadatok nélkül közölted ezt ide mint tényt. Háttéradatok (a női rendezők konkrét aránya) meg már az eredetiben sem szerepelt.
    Külön taszító, hogy nem azon megy a beszédtéma, hogy ‘legyen több női rendező’ ami valahol érthető lenne, hanem csak az a baj, hogy a 100 legtöbb pénzt hozó film között nincsen több. Kicsit olyan ez mint amikor azon megy a pörgés, hogy miért nincsen több női vezérigazgató meg magfizikus de több női csatornamunkásért valahogy sohasem kampányolnak.

    A Marves rendezőjénél az igenis a cikkhez tartozik, hogy ő van példaként felemlegetve egy ilyen diskurzusban. Tökmindegy mitől lett szar a film, az, hogy otthagyta a befejezés előtt igenis rossz fényt vet rá, mint ahogy az, hogy miket rendezett azelőtt, hogy hozzávágták ezt a sokszázmilliós projektet szintén kérdéseket vet fel.
    Persze lehet, hogy ő mindent hibátlanul csinált és valójában a legtehetségesebb ember volt erre a projektre csak a rendelkezésre álló adatok alapján nem túl valószínű. A film sikerét figyelembe véve meg talán akkor ne vele példálózzunk ha sikeres női rendezőket emlegetünk. Ennyi.

    @Endymion
    Csak szólok, hogy homoszexuális vagyok, de a fehér és a férfi stimmel. Érdekes, hogy azok akik szerint mások “megveszekedett hímsoviniszták” milyen hamar és lelkesen ítélnek meg másokat a bőrszínük, nemi identitásuk vagy akármilyen más tulajdonságuk alapján.

    Ha elolvasod amit írtam, pont azt fejtzettem ki, hogy én azt akarnám, hogy ne essen senki felfelé se Hollywoodban se sehol. Se férfi se nő, se fekete se fehér se hetero se homo se a csomorkányi sánta ördög.
    Legyen következménye annak ha valaki szart csinál és lehet jobb lesz a filmek minősége.

  15. “én azt akarnám, hogy ne essen senki felfelé se Hollywoodban se sehol.”

    de akkor miért amellett kampányolsz? mármint egy évszázadon át a fehér férfiak estek felfelé, látszólag minden szinten, avagy amikor a kis indie filmből felhúznak valakit már akkor is, 1 projektre van pénz és sokáig csak 1 választás volt erre (a fejükben).

    ismétlem, mindenki jó filmeket akar, de nézni csak az arányokat tudták. És a Top100 alja amúgy ilyen 10 milliós bevételű filmek, a Top24 az, ami 100 millió felett keresett. Avagy nem is a legnagyobb filmekről van szó, de még rengeteg olcsó indie-ről is.

  16. human

    Uj star wars hírekről lesz mont vmi? Egy ideje mar azert volt az uj rendező bejelentése, és azért az megérne egy beszélgetést

  17. Azért mert saját bevallása szerint sem rendező hanem inkább aktivista és a célja, hogy kényelmetlen helyzetbe hozza a férfi nézőket. Az interjúról süt, hogy baromira leszarja a Star Warst de jó platform lesz arra, hogy nyomja az agendat. Ismét remek választás, csak így tovább Disney!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.