Blockbuster watch: Shyamalan sikere?

Két meglepő 25 millió feletti nyitás, váratlan győztes, feloldozást nyerő Shyamalan és egy végleg parkoló pályára tett Anakin Skywalker volt most a terítéken.

visit-shama

A hétvége győztese a The Perfect Guy 26.7 Millióval, és egy olyan érdekfeszítő plottal, hogy az izgalomtól remegve az adrenalin alig engedi, hogy lepötyögjem a történetét: sikeres asszony kemény szakításon esik át, ám egyből megismer egy férfit, aki tökéletesnek tűnik, de mégsem. Hát nem? Hát de. 12 millióból készült, egyértelmű siker, rossz visszajelzések, még rosszabb kritikák, szerintem ne is erőltessük.

Ellenben Shyamalan megér egy hosszabb misét, hiszen az ő korai hollywoodi sikerszériájához csupán egy dolog fogható – saját maga későbbi hanyatlása. Aki nem egy atombunkerben élte le az elmúlt 15 évet, az tudja miként lett a suspense csodagyerekéből közröhej tárgya, a többieknek viszont következzen egy kis számokkal megtűzdelt tényfeltárás.

A Hatodik érzékkel úgy berúgta a kis indiai a házfalat, hogy a mai napig remeg még ő is, mostani jegyárak mellett Bruce Willis 483 milliót hozna csak az amerikai piacon, ami manapság egy nem-látványfilmtől elképzelhetetlennek és behozhatatlannak tűnik. A pénztáraknál relatíve visszafogott Sebezhetetlen után egy toppon levő Mel Gibsonnal manapság 329 milliót érne a Jelek otthon, és azt követően húzónevek nélkül, csak a rendező személyére és munkásságára szabott reklám kampánnyal, egy inflációval kalkulált 70 milliós első hétvége a Falunak. Csak viszonyításképp, hogy ez miért is eszetlen nagy szám/dolog – Nolant leszámítva nincs aktív filmrendező Hollywoodban, aki a nevével ilyen szinten eladna egy mozit. Aztán a mélyrepülés kritikai és/vagy pénzügyi lebőgésekkel sorban, egészen a két évvel ezelőtti After Earth-ig, amikor az elmúlt 10 év legpiacképesebb sztárjával (Will Smith) megtámogatva sikerült totál földbe állítania a karrierjét.

Pénzcsap elzár, Shyamalan meg úgy dönt, hogy elég a stúdiótermékekből, és saját maga finanszírozva 5 millióból rántott össze egy talált kamerás horror-komédiát, ami a visszajelzések alapján a kitűnőtől még mindig távol van, de a 2002-es Jelek óta a legjobb kritikáit zsebelte be. A közönség hálás, 25 milliót szurkoltak a low budget Visitnek, ami ha 60 millió fölé nem is nagyon mehet, de már így is üdvözítő a rendezőnek, aki talán felépíti magát és majd… majd meglátjuk merre tovább. Nagy kérdőjel a jövője, akárcsak a filmjei.

A hétvégén 878 mozit kapott még Hayden Christensen 90 minutes in heavenje, ami a nézőktől 2.1 millióra és elég gyér átlagra volt elég. Az azonos című baromi nagy sikerű bestseller népszerűségét így annyira sikerült meglovagolni, hogy a visszafogottan fényes szőrű paripa öt méter után ledobta magáról Anakint, aztán még egy kis földet is rúgott rá. Pont ideje újra visszavonulni a színészkedéstől.

Az előző hosszú hétvége után komolyabb esések jöttek otthon, szóval vigyázó tekintetünket a festői amerikai piac helyett inkább a jobban dübörgő Kínaira vessük, ahol a Mission Impossible például 6 nap alatt 86 milliót hozott, 613-ra maxolva így nemzetközileg az ötödik részt. A Minyonok ugyanott 20 milliót termeltek csak az első napon, így összesen 1.3 milliárd körül zárhatnak majd. Októberben nyit majd ott az Inside Out és az Ant man is, így az előbbi közel kerülhet a milliárdhoz, utóbbi pedig annak a feléhez.

Stay tuned, jövő héten Black Mass, Maze Runner, Everest és limitált Sicario bemutatók, it’s on baby.

(amennyiben külön nincs kiemelve, minden esetben az amerikai hazai piacra hivatkozunk, ami az eredeti „domestic” címszóval az USA és Kanada bevételeit foglalja magába. )

23 hozzászólás a “Blockbuster watch: Shyamalan sikere?” bejegyzéshez

  1. Legalább egy órát bűvöltem a monitort és sikerült személyeskedés helyett építő jellegű kritikává formálnom a gondolataimat: Shyamalan huszonhárom év alatt készített tizenhárom filmet. Kettőt leszámítva elég jó dolgokat csinált. Unalomig járatott mozis bloggerszokás a faszit fikázni, pláne kellemetlen egy ilyen jó stílusban megírt posztban :(((

  2. csak röviden, mert nem akarom, hogy ez a poszt és a kommentek erről szóljanak, ez nem ilyen olyan szokás, hanem a szubjektív véleményem. szerintem a Hatodik érzék és a Sebezhetetlen kiváló filmek, a Jelek már erősen kikezdhető, a Falu pár ügyes dramaturgiai húzást leszámítva legfeljebb közepes, a Lady in the water szimplán rossz, a Happening, Airbender és After earth pedig kifejezetten pocsékak. nálam ez hanyatló életpálya, sajnálom.

    és ha újraolvasod, fikázás nem volt benne, azért szántam rá ennyi bekezdést, mert box office szempontból ő igen csak hálás téma és nem lehet elmenni mellette pár szóval. a pénzügyi részén volt a hangsúly, nem a filmjei minőségén.

  3. Shaymalan olyan mint az egyslágeres zenekarok – mutatott valami újat és merészet, és azóta is azután szalad. De mint tudjuk, egyszer volt csak Budán kutyavásár!!! Szóval hiába siker a vérengző nagymami, Shaymalan szerintem továbbra is csak vaktöltényeket lövöldözget.

  4. A Perfect Guy kiváló szereplése meg nem igazán meglepetés. A megerősödő fekete középosztály valósággal falja a többségében fekete színészekkel forgatott filmeket még annak ellenére is, hogy ez a Perfect Guy a trailer alapján egy rosszabb tévéfilmnek tűnik. De hát igen, ha a Ride Along, a Think Like a Man, a No Good Deed és legújabban a Straight Outta Compton által kitaposott úton már ilyeneknek is van helye. Sőt, már a tévében is lassan a siker zálogaként tekinthetünk a feketékre pozicionált sorozatokra – lásd Empire.

  5. Rütyika:

    jaja, a Think Like a Man, meg a No Good Deed tökéletes párhuzam, a Ride Along és a Straight Outta Compton viszont szélesebb közönség felé nyitott szerintem, de igen, a Perfect Guy elég erősen célzottan működött.

  6. Az első 4 filmje az indiai rendezőnek bitang erős, emlékezetes, profi és hangulatos mozik. Bármelyik ostoba jump scare-es horror rendező elfogadna az életművében 4 ilyen filmet. A Happening nagyon jó lehetett volna, de elúszott. A vizes lányt meg az Airbendert nem láttam. Az After earth meg a Smith család promófilmje, szerintem a rendezőnek nem volt sok beleszólása.

  7. abelh: végülis jah, a Compton mondjuk csak 70%-ban illik a sorba, mert valóban szélesebb közönségnek szól, de a legnyílvánvalóbbat még el is felejtettem – a War Room bődületes sikere (pedig az is rosszabbnál rosszabb kritikákat kap)

  8. a War room valóban brutál, ott még a keresztény téma is pluszban…én is azt írtam két hete, hogy a pocsék kritikák visszavetik majd, és nem lesz meg a szokásos vallásos jó lefutás, erre megy 50 fölé, beszarás.

  9. abelh: jók a posztjaid egyébként, szóval hajrá! bár én szivesen böngészem a nyers adatokat a boxofficemojon, de egy jó magyar összefoglalás sosem árt. ;)

  10. azt szeretnem megkerdezni, hogy amikor irjatok, hogy mennyibe kerult egy film azokban a szineszek gazsija is bele van kalkulalva?

  11. azonosfrekvencia: én csak azt láttam, hogy számokban be lett mutatva ahogy a közönség egyre kevésbé bírta a rendezőt. Ha ez fikázás, akkor a tényleg fikázókra mit mondasz?

  12. human: ez azert igy nem teljesen igaz, csak a Lady in the Water volt egyértelmű bukta, az utolsó három filmje (igen, még az Airbender is) so-so sikerek voltak, de legalábbis nulszalldósak pénzügyileg

  13. Daniel:

    pontos számokat ritkán találni, sokszor a nyitás függvényében a stúdiók is kozmetikáznak, de pl a marketinget sokszor nem is publikálják. itt azért lehetett erről konkrétan beszélni, mert Shyamalan maga tette bele és eléggé in your face adat volt – a színészek esetében meg lehet részesedést kapnak a bevételből, ha ilyen alacsony a költségvetés (de nem is volt nagyobb nevű ember a sorban).

  14. Ezt a posztot te irtad Human? Csak mert kifejezetten jol sikerult, viszont teljesen mas a stilusa, mint a tobbi irasaidnak…

  15. abelh: igen gondolom nem lehet csak úgy minden bele látni, csak már nem egyszer volt olyan, hogy most csak úgy randomra mondok valamit egy film 10-15 millióba került de mondjuk volt benne egy két nagyobb név akik ilyen 3-4-5 milliókat simán kaphatnak azért néha túl olcsónak tűnik, ezért gondoltam, hogy hátha azokban a költségvetésekben a színészek gázsija nincsen benne

  16. ilyenkor négy magyarázatra gondolnék:

    1. szívességből film, a rendező egy haver, akinek minimálért, vagy ingyen bevállalják a filmet.

    2. kisebb fix gázsi, de mondjuk részesedést kap a bevétel után

    3. szerzői film esetén, díjra hajtva, nyilván nem tudnak nagy pénzeket kitenni a színészért, de a rezümének hízeleg a szerep

    4. a színésznek évek óta tartó hosszabb szerződése van egy stúdióval, és míg az elején mondjuk 1-2 millióval írt alá, közben becsúszott egy nagyobb siker és értelemszerűen felment az ára, és kevésnek tűnik a korábbi gázsi.

  17. Elso 4 nagyfilmjet en barmikor meg tudnam ujra nezni, sot talan egyedul vagyok ezzel, de meg a Lany a vizbent is birtam minden bargyusaga ellenere Giamatti meg Howard miatt. Kovetkezo 3 filmjere mentseg nincs, minosithetetlenek. Ha jol latom Bruce Willissel, es J Phoenixxel is megprobal valamit ujra osszehozni. Meg olvastam vhol, hogy a Sebezhetetlen 2-t is lehet, hogy osszehozza, jo volna.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.