Project Power – az íróknak is kéne az erőből

Ez a nyár nem a blockbustereiről lesz híres film fronton, de mivel a Netflix nem is tervezett a mozikkal, így ők a programjukon sem sokat változtattak. Idénre tervezték az Old Guardot és a Project Powert (a következő a Holmes-film), aztán meg is kaptuk őket. Nagy nevekkel teli mindkettő, utóbbi talán még inkább, látványos, és talán most még jobban ki is voltunk éhezve rájuk.

Legalábbis a Project Powernél teljesen ezt éreztem, feljebb értékeltem, mert rég láttam újdonságot a pop filmek között. Amit pedig pótoltam, nos…

A film egy volt katona körül bonyolódik, aki egy titokzatos drog előállítóját keresi. A szerről azt kell tudni, hogy 5 percre szuperképességeket tud adni, láthatatlan lehetsz, vagy bőröd annyira megkeményedhet, hogy golyóállóvá válsz. Viszont az is előfordulhat, hogy meghalsz, mert valami olyan képesség jutott, amivel nem bír a szervezeted.

Szóval az egyik oldalon ott van Jamie Foxx, aki valami miatt motivált a terjesztők előkerítésében, a másikon pedig befut a nyomozó, akinek nem tetszik, hogy ennyire felborult az erőegyensúly a rendőrség és a bűnözők között, és ezért ered a dolgok nyomába. A helyszín amúgy New Orleans, mert az meg a film üzenetéhez kell, viszont ez nem baj, mert legalább nem a tipikus Los Angelest kapjuk.

A probléma, hogy itt sem tököltek sokat a forgatókönyvvel, sokszor csak erővel megy előre, hogy “legyen valahogy”. Szerintem a koncepció remek, és részemről Jamie Foxx & Joseph Gordon-Levitt simán cipelte a Project Powert, de azért nem tudok szemet hunyni pár történetbeli ugrás fölött. Arról nem is beszélve, hogy a fináléra kitaláltak egy látványos nagy pillanatot, de előtte meg ott volt 20 perc unalom. Legalábbis ezek a véletlenszerűen eltűnő fegyveresek, meg a Captain Phillips után írt “menekülés” nem volt túl erős. Egyszerűen átgondolatlannak érződött, amin még dolgozni kellett volna mielőtt forgatnak.

Nem is tudom, nehéz szavakba önteni, de valahogy nem érződött filmnek. Tudom, már megint ezzel jövök, de olyan volt, mintha kitalálták volna a cool pillanatokat, amik közül jó pár tényleg annak sikerült, szemben Theronék halhatatlanos unalmával, aztán valahogy összekötötték volna őket. Vagy ami még rosszabb: ha vágóollóval próbálták menteni. Mert bár érteni, hogy miképp terjed el a drog a városban, de akár ott is lehetett volna fél óra alapozás. Mondjuk Foxx karakterének történetete egyben volt, nem ollózott, viszont az meg nem érződött mélynek.

Ezúttal nem fogtam a fejem az akció közben, csak párszor, szóval mindenképp a nézhetőbb Netflix blockbusterek közé tenném, és még az üzenet sem fájt a bennünk lakó erőről, amit ápolni kell, ahelyett hogy külső segítségre várnánk.

A kedvelt főszereplők miatt nekem a jelenlegi helyzetben simán elment. Azért nem fogom 5 év múlva is emlegetni valószínűleg, kivéve ha ennél csak szarabbakat szállít a Netflix ezután. Amúgy sokan panaszkodtak a korai években, de manapság szinte minden “Original” újdonság minimum magyar felirattal jön, ez esetben pedig szinkron is volt.

human
írta
2020. 08. 18. 14:58
megjelenés
34
hozzászolás


34 hozzászólás a “Project Power – az íróknak is kéne az erőből” bejegyzéshez

  1. Abszolút egyetértek. Én kifejezetten azt éreztem, hogy a film majd 1.5 óráig építkezik és utána jött a már említett végső f*ckfest. Mintha hiányzott volna az Act 2, ami tekintve, hogy a “gonoszok” oldalát kb. be se mutatták és azon a báros jeleneten kívül nem is nagyon volt érdemi összetűzés velük, egészen érthető. Azt is furcsálltam, hogy a film mintha nem tudná eldönteni, ki is a főszereplő a 3 “hős” közül és mivel mindenkit meg akartak részletesen alapozni, emiatt (is) vánszorgott szerintem a film túl sokáig az elején.

    Egynek tényleg elment, az Old Guardnál eggyel jobb, a 6/10 is teljesen korrekt értékelés szerintem.

  2. A kiscsajt nyugodtan kukázhatták volna, semmit sem adott hozzá a filmhez, ellenben ahányszor csak freestyle rappelni kezdett (ami ugyebár, az ő valódi és elvehetetlen szuperképessége, jézusom…), én szégyelltem magam a készítők helyett.

  3. 6/10 nálam is, tipikus netflixes kommersz, amit elkezd az ember vacsora mellett nézni, aztán ha nem valami elviselhetetlen gagyi már az elején, akkor ott is marad a végéig. Erősebb scripttel hozhatta volna szerintem a Tyler Rake szintjét, és kihagyott ziccernek érzem, hogy a kapszulák hatása nem kapott elég hangsúlyt, valamikor úgy kapkodták be az egyes szereplők, mint a tiktakot. De ez legalább nézette magát, nem úgy, mint az old guard.

  4. délutáni matinénak tökéletes volt. a sok szál vitte el pedig egy jó buddy movie is lehetett volna belőle.

  5. Netflix filmekből tényleg mindig hiányzik valami, és itt sincs máshogy. A jelenetek okék voltak, de nem igazán volt jól összeszőve. Tele volt rakva ellenlábasokkal, pedig elég lett volna egy + a névtelen verőlegények. Valahogy sosem tudtam éppen, hogy akkor ki is a boss. JGL karaktere céltalannak érződött, azt gondoltam, a film eleji balhé után a felettese dob még neki pár infót terelésnek, aztán ennek ellenére feltárja a rendőrség piszkos ügyeit, de ez 100%-ban elmaradt.
    Nagyot akartak markolni, de végül semmi nem lett normálisan kibontva.

  6. Két dolgot tudok kiemelni: az átlátszó ember cgi ahogy a háttér látszódott na az nagyon babán sikerült és a morgós-zajos filmzene (nem nem az a három darab pop-os hulladék) is tetszett. Egynek elment, többször nem kell.

  7. Az előbb említett morgós zajos filmzene az tényleg jó volt, nekem a CGI felemás , a film pedig közepesen unalmas. A Netflix (is) tényleg ügyesen silányítja a filmeket a sorozatok szintje felé, így könnyebben fogyasztjuk a sorozatokat is, ha meg jön egy átlagos filmjük végre valahára (Tyler Rake) azt meg az egekig magasztaljuk.
    Még mindig simán kinéz ebből egy Netflix univerzum építés :D

  8. Ha egy filmben csak fehérek vannak, és van egy gonosz, aki teszem azt fekete, akkor rögtön jönnek a rasszistákok, hogy húúú meg hááá. Most nézzük ezt a filmet… áhh.. inkább ne nézzük. PC korszakkal vége a nézhető filmeknek. Azon viszont tényleg meglepődtem, hogy sehol egy b**i benne, fura, pedig kötelező elem lenne manapság. A másik zseniális ötlet benne: reppejjjjé valamit beéjbi ???? Minek? Mit adott a sztorihoz? Kinek állt ez érdekében? Valaki erre rábólintott, hogy ez az, occckár gyanús jelenet, rakjuk bele? Mehh..

  9. chegue111111: “A Netflix (is) tényleg ügyesen silányítja a filmeket a sorozatok szintje felé” Hogy mi?

  10. @DnP:

    Te komolyan azt hiszed, hogy bárkinek is eszébe jutott ezzel a filmmel kapcsolatban az Oscar jelölés? Ne nézz már mindenkit sík hülyének. Te sajnálod legjobban, hogy nem volt semmi kifogásolható politikailag a filmben, mert nincs miért írnod, de aztán valahogy mégis megteszed, agyam megáll, csak megoldottad hogy ne kelljen csendben maradnod!

    @human:

    Sokszor nem értek veled egyet, de sajnálom, hogy az ilyen hülyeség áradattal kell küzdened, mint ezek a kommentek.

  11. @Hádész:

    Én is felvontam a szemöldögököm, mert közben filmes blog-okon többek közt én is mondom, hogy sorozatokban van manapság a minőség.

  12. Megnéztem, nem untam, de nem is érdekelt, az effektek tetszettek, Jamie Foxx karaktere szintén, a filmzenét hallgatni fogom (egyetértek, hogy nagyon működött), a világ érdekes volt, de nem lett túlzottan megnyitva előttem, kb. mint a Bright-nál úgy érzem magam.

  13. @Cherockee: Működött a filmzene??? Szerintem látogass el sürgősen fülorrgégészhez. Ez valami rettenet volt, nem filmzene. Valami helyi nulladrangú, keményvagyokmint a fagyott kutya**r gangszta gyerek nyomott benne 3-4 ststikus zajnál alig ngyobb élvezeti faktorral rendelkező valamit, és te erre azt mondod működött?? :)

  14. Nekem kinosan sokáig tartott, mig leesett, hogy emberenként van a random erő, nem pirulánként. Tehát neked mindig ugyanaz az erőd lesz a super-Aspirintől, csak elsőre nem tudod mi az. Én azt hittem, hogy random erő / pirula.

  15. @DnP:

    Barátom izlések és pofonok, ámulj és bámulj, fentebb mások is írták, hogy tetszett nekik. Az egyetlen aki itt keménykedik te vagy, nem a zeneszerző.

    Azzal egyetértek, hogy a pirulánkénti szerencsejáték is érdekes lett volna. Látod, lehet ezt így is.

  16. Néztem ezt a filmet vagy minek nevezzem és közben arra gondoltam,hogy “miaf…,ez most meg micsoda? A High Scool Musical-t nézem vagy valami akciófilmet!?” Szóval adott egy aránylag jó alapötlet aztán csináltak belőle egy filmszerű valamit,mert tényleg csak jelenetek egymás után vágása volt (direk nem azt írtam,hogy “egymás után fűzve”,mert az feltételez némi ráfordított időt és munkát,de az itt nem volt!)!
    Csalódás és ismételten csak csalódás…

  17. Nem bírtam végignézni, ami ritka. De amikor az az amúgy is irritáló tinipicsa egy osztály előtt kezdett el rappelni, vagy mit csinálni, akkor kikapcsoltam.
    Erre nem pazarolom az áramot.

  18. DnP: te milyen rémeket látsz már megint? a jók között voltak feketék és fehérek is, a gonoszak között meg nők és nem fehérek, ez nem PC faszság, hanem egyenlőség, és minden oldalon volt mindenki.

  19. “filmes blog-okon többek közt én is mondom, hogy sorozatokban van manapság a minőség.”

    már vagy 10-15 éve ez van :) legalábbis ha az ember csak populáris cuccokat néz. De ha filmekben nem csak a blockbusterig pillant, akkor itt is van Devhez hasonló anyag. Konkrétan pl a Dev készítőjének két előző filmje :)

  20. @human:

    Azért mondjuk 10 éve nem volt annyi rétegpiacra, témára szánt sorozat, mint most. Voltak jó sorozatok, amik lehet jobbak voltak mint mondjuk az év legjobb filmjei, egyeseknek, de nem általánosan az volt, hogy moziba kevés kockázatos projekt kerül, sorozatban meg kifejezetten sok a kisérletezősebb.

  21. Nem éreztem kidobott időnek a filmet, meg legalább utána olvastam, hogy mi az a pisztolyrák.

  22. @tükör: Már megérte megnézni :D

    @cherockee: Ahogy elnézem egedül vagy azzal a tudattal, hogy ez a “valami” jó film volt.

  23. @DnP:

    hol mondtam én, hogy ez jó film?

    (egyébként ha épp azt írtam volna, hogy jó film, akkor most hű de legyőztél hogy a többség szerint rossz, vagy mit akarsz igazából?)

  24. 27. Ahogy latom akkor lesz minden rendben ha elfogadjuk hogy neki van igaza mindenben :)

    Eddig még mindig a Six underground az egyetlen jo blockbuster mostanaban a netflixen szerintem

  25. Középszer(szar) volt ez sajnos.
    Végtelenül idegesítő dealer kiscsaj + rémesen buta storry -> másfél óra szemforgatós-mikorleszmárvége életérzés. 5/10 erős jóindulattal :(

  26. Hát tényleg egy közepes valami. Többet vártam. Az előzetesekben megint ellőtték a javát a szupererőkkel. A sztorit valahogy nem sikerült véglegesíteni. Szupertitkos kormányprojekt lazára fogva, lakosságon tesztelgetve, meg drogkartelleknek árulgatva? El kellett volna dönteni melyik. New Orleans helyett bármilyen random kikötővel rendelkező várost mondhattak volna, mert a klasszikus New Orleansból semmi nem volt benne.
    Ez a streaminges mozi pótlás nem áll túl jól, eddig egyedül a Palm Springs volt jó az idei nyári felhozatalból. Azt viszont mindenki nézze meg, aki még nem látta.

  27. Nekem tetszett, jönne a blu-ray a polcra, ha lenne, de a nyomorék netflix nem teszi lehetővé. :(

  28. Volt benne egy Gordon-Levitt meg egy Jamie Foxx, a kínosan rappelő kiscsajra nem is emlékszem, a többség mégis rajta háborog:D

    Jó persze, ha fenti két név nem lett volna benne, nem szánom rá az időt, az meg totál érdektelen, hogy Netflix-e vagy sem.
    Egyetértek a kritikával, egyszer, agypihentetőnek teljesen jó, még akkor is, ha nem akarnám többször látni.
    A nagy finálénak szánt jelenetsorban kezdtem kicsit unatkozni és azon töprengeni, hogy Nolan miért nem Gordon-Levittra csapott le Pattinson helyett a Tenetnél, de ez a hajó már elment..

    Csak még egy gondolat néhány kommenttel kapcsolatban: Human, én csodálom a türelmed, hogy ennyi hülyeség cunamival nézel szembe nap mint nap :D

  29. Nem volt épp felejthetetlen, de szerintem tisztességes film volt (és sajnos már ez is elég nagy szó) A korábbi netflix-blockbuster kategóriájúakkal összevetve (Tyler Rake, 6 underground, The old guard) azoknál nekem sokkal jobban tetszett.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.