No Time To… szóviccelni

A hétvégén megérkezett odakinn is a mozikba az Craig éra utolsó Bond filmje, a No Time To Die, és ráfogható, hogy korrekten szerepelt a világjárvány közepén, de ez nagyon kevés lesz. Lehet 500 millió alatti összegért is el kellett volna adniuk ezt, mert az legalább tiszta haszon lett volna? Vagy az csak nagyon pletyka volt ezek szerint.

A No Time To Die Amerikában 55,2 millióval nyitott, ami sajnos alulmúlta a 70 milliós előrejelzéseket. Mondom, korrekt lehetne a szám, de tudjuk, hogy a pandémia közepén is lehet 100 közelében nyitni. Összehasonlításnak a Skyfall 88,3 a Spectre pedig 70,4 millióval nyitott. Igazság szerint ezek fényében és a Spectre utáni csalódásokban, meg a nagy szünetben akár meg is lehetne találni a megfejtést az 55,2 millióra, hiszen a 88,3 akár most is benne lehetett volna, a Venom 2 afölött hozott a Covid időkben. A Bondok jól szokták tartani magukat, de így még a 200 sem lesz meg Amerikában, ami a Spectre vége volt, bár az 300 millióba került a stúdiónak, míg a No Time To Die “csak” 250-be.

Világszinten már 313,3 milliónál jár. Jelenleg az a pletyka, hogy 900-at kéne megütnie, ami elég távolinak látszik, hiszen elég sok nagy piacon nyitott már, nem is tudom hátra van-e még valami. Talán Kína. Ami érdekes adat, legalábbis a kinti mérésekből, mert itthon nincs ilyen, hogy feltehetően a nézők 25%-ának ez volt az első filmje a világjárvány kitörése óta. Azért érdekes, mert még itt az oldalon is volt hasonló komment, érdekelne a magyar exit poll, de persze nem készült.

Említendő még, hogy a Venom 2 egy 65%-os esést produkált a második hetére, de ez viszont teljesen normális pandémia adatnak tűnik, míg 2 éve azt jelentette volna, hogy a nézők véleménye nem erős a filmről. Mindenki nagyot esik sajnos jelenleg, még ha az első hétre tud is mozgósítani embereket.

A Bond 2 hete ellenfelének a The Last Duel és a Halloween Kills érkezik, utóbbi ugye PVOD-ben is, de tippre ezek nem akkora kihívások, aztán majd a jövő heti számok rámcáfolnak. A hétvége amerikai bevételei:

  1. No Time to Die – $55,225,007 – össz: $55,225,007
  2. Venom 2 – $31,753,623 – össz: $141,419,239
  3. The Addams Family 2 – $10,114,981 – össz: $31,236,832
  4. Shang-Chi – $4,308,807 – össz: $212,565,572
  5. The Many Saints of Newark – $1,419,474 – össz: $7,376,526
  6. Free Guy – $1,240,305 – össz: $119,621,592
  7. Dear Evan Hansen – $1,013,515 – össz: $13,719,645
  8. Lamb – $1,000,079 – össz: $1,000,079
  9. Candyman – $710,045 – össz: $60,083,120
  10. Doctor – $220,000 – össz: $220,000

9 hozzászólás a “No Time To… szóviccelni” bejegyzéshez

  1. Azert annyira nem volt rossz. Jo akciok voltak benne. Volt karakterfejlodes, a fenykepezes se volt rossz. Sikerult tökösre csonalni.
    Teny, hogy a gonosz bacsi motivacioja, es kapcsolata Madelinnel érthetetlen, es nem tul kifejtett. Nekem az az erzesem kb 1 orat kivagtak a filmbol.

  2. Én a Birds of Prey óta nem voltam moziban. És nem is látom jelenleg, hogy mi lehet az, amire elmennék.

  3. szerintem kicsit túlpozicionálta magát a franchise, mindig is event mozi volt az új James Bond film, de nem annyira, mint manapság. a Skyfall anyagilag nagyon nagy mércét ugrott meg és azóta szerintem elszaladt a ló az MGM-mel, azt hitték mostantól minden arany lesz ebből.

    lehet igaz volt az 500 millió, csak derogált volna egy James Bondot VOD-ra vinni, a sok tologatásnak meg ez lett a vége. már amikor forgatták állandó téma volt a hatalmas büdzsé, így meg az újra-újra marketing kampányokkal főleg veszteséges lesz (moziban). kicsit úgy állították be (vagy nekem az jött le), hogy a színész búcsúja felér egy Endgame szintű eseménnyel és akármit csinálnak dőlni fog a lé. ráadásul 6 év kihagyással. hát nem igazán jött be.

  4. Azért az valami észbontó, hogy a Venom 90-nel nyitott, hozzá képest egy 6 éve várt Bond film, meg csak 55-tel! Ráadásul úgy, hogy teljesen egyértelmű volt, hogy a Venom 2 (is) egy pocsék film.

  5. Én is azon a véleményen vagyok hogy egy random Bond film 600-800 milliót hozhat worldwide, a Skyfall bravurja kB megismetelhetetlen. Szerintem ebbe a sávba a No Time to Die is belecsuszik, ez pedig szép eredmény. Az más kérdés hogy marketinggel együtt annyi pénzt ellocsoltak rá alapból is + a covid miatt hogy az visszahozhatatlan, De tippre a járvány nélkül se ment volna nagyobbat.

  6. Én most megnéztem, hogy a 2020. októberben utoljára a Felkészülésen voltam moziban, aztán 2021 májusában már Egy évem Salingerrel, majd június elején A nomádok földje… onnantól meg folyamatosan járok.

  7. A Skyfall bravúrja valóban megismételhetetlen volt. Ott nagyon szerencsésen jött össze minden. Adele fantasztikusan jól sikerült, azonnal klasszikussá váló főcímdalától kezdve, Sam Mendez megnyeréséig, a flottul zajló forgatáson át, a jól sikerült marketing, a 50 éves jubileumot jól kihasználva, a pozitív nézői visszahangon át minden.
    Viszont a Bond filmek általában tényleg nem ilyen giga-sikeresek, ráadásául simán előfordul, hogy Amerikában kevesebbet hoznak, mint a költségvetésük, viszont világszinten sikeresebbek. Csakhogy ezeknek a filmeknek a jövedelmezőségük nem csak a mozis bevételekben mérhető. Iszonyú pénzek jönnek be a termékelhelyezésekből, a bemutatók utáni márkanévhasználatból és merchandise-ból. Omega, Heineken, Nokia és még számtalan márka vagy megjelent a filmekben vagy használta a Bond márkaimage-t valamilyen aktuális termékéhez, szolgáltatásához. Nincs még egy franchise amelyik ennyire építene ezekre a járulékos dolgokra.
    A Golden Eye-nak pl elképesztően magas volt az ilyen-olyan, mozin kívül származó bevétele, már nem emlékszem a pontos mértékére.
    Azt hiszem, pont az ilyen termékmegjelenítés miatt nem adhatták el streamingre a filmet, mert a szerződött partnerekkel a mozis bemutatóhoz lett kötve a megállapodás.
    Csoda, ha nullszaldós lesz a film a jelenlegi helyzetet nézve sajnos. Már 3x pengettek csak a marketingért és újra kellett forgatni jeleneteket is az elavulttá vált termékelhelyezések miatt.
    A jövőben muszáj lenne ésszerűsíteniük a filmek költségvetését és mondjuk M:I szinten tartani.

  8. Pedig nagyon próbálták az amerikaiaknak szerethetővé tenni, és legyártottak egy Mission impossible klónt, ami ugye egy amerikai James Bond klón. Ezért nem jó a film. Egyszerűen nem James Bond film lett, hanem egy karakterét vesztett következetlen akció film.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.