Kecsap: Michael Jackson, The Pinkerton, Caste, Reality, Five Nights at Freddy’s, Bottoms, Sunflower, A Simple Favor II, Gladiator 2, The Killer, The Buried Giant, Ministry, Ricky Stanicky,

Ha eddig nem volt meg, mert nem követtek twitteren: a régi tinikomédiák mai fiatalok szemén át. Némelyiknél nem hiszem el, hogy végignézte, de hogy nem gondolta túl a többség, az is biztos.

A Reality főszereplője Sydney Sweeney, és Reality Winnerről szól, aki több mint 5 évet kapott, mert kiszivárogtatta azt a kormányinfót, hogy az oroszok beavatkoztak a 2016-os amerikai választásba. Ez az első kép a filmből.

Ana DuVernay készülő filmje a Caste, és egy könyvön alapul. A bestseller annak krónikája, hogy miképp hat az életünkre a társadalom felosztása, a felmenőink származása. Heti casting hír, hogy Connie Nielsen, Jon Bernthal, Nick Offerman és Jasmine Cephas Jones szerepel majd benne.

Forog a Five Nights at Freddy’s játékadaptáció.

Az Amazonnál kötött ki a Ricky Stanicky, ami Peter Farrelly következő filmje. Főbb szerepekben John Cena & Zac Efron. Három jóbarátról szól a komédia, akik kitalálnak egy figurát, és rá hivatkozva húzzák ki magukat nem kívánatos helyzetekből. A párjaik elkezdenek gyanakodni, találkozni akarnak Ricky-vel, így a barátok kénytelenek felfogadni valakit, hogy játssza el.

Julia Roberts & Jennifer Aniston az Amazonnál lesz egy testcserés koncepciós komédia főszereplő párosa. Max Barbakow (Palm Springs) rendezi.

A Bottoms két népszerűtlen lányról szól (Rachel Sennott, Ayo Edebiri) akik indítanak egy harcosok klubját, hogy lenyűgözzék és elcsábítsák a szurkoló lányokat. Itt egy kép a filmből.

Jason Bateman-t már megint rendezőnek emlegetik, most épp a természetfeletti westernt, a The Pinkerton-t bízná rá a Warner. A Pinkertonok magándetektívek voltak a 19. században.

Michael Jackson unokaöccse,  Jaafar Jackson alakíthatja a Pop királyát a már említett életrajzi filmben.

Misha Green egészestés filmet rendez Sunflower címmel, és az egyik főszereplője Jurnee Smollett lesz. A történet két nőről szól, akit egy professzor foglyul ejt a világvégi napraforgó farmján.

Austin Abrams zsákolta Clooney és Pitt mellett a szinte harmadik főszerepet az Apple TV+-nak készülő filmben, amiről nemrég láttunk képeket.

Ősszel forog A Simple Favor II, természetesen Blake Lively és Anna Kendrick szereplésével.

A Gladiator 2-nek kitűzték a 2024 november 22-ét, avagy akkor érkezik a mozikba szerintük.

A Fincheres The Killer zenéjét meglepő módon Trent Reznor & Atticus Ross készíti.

Guillermo Del Toro felbátorodott, és a The Buried Giantból is stop-motion feldolgozást tervez. Dennis Kelly-vel közösen írják, és 2 hónap múlva elvileg már a designnak ugranak neki, egy look booknak, hogy 2 éven belül kezdőhessen a gyártás. Egy idős párról szól, akik olyan időben élnek ahol senki nem képes hosszútávon emlékezni.

A Henry Cavill-lel készülő II. világháborús Ministry bővült velük: Alan Ritchson, Henry Goulding, Alex Pettyfer, Cary Elwes, Hero Fiennes Tiffin, Babs Olusanmokun, Tilman Schweiger & Henry Zaga. Guy Ritchie rendezi és az 1939-es években játszódik, a Churchill által alapított, az ellenséges vonalak mögé csapó egységről szól.

Elhunyt Cindy Williams, aki feltűnt az American Graffiti és a The Conversation filmekben is.

Elhunyt Lisa Loring, az eredeti Wednesday Addams.

Elhunyt Gregory Allen Howard, a Remember the Titans és a Harriet írója.

Elhunyt Melinda Dillon színésznő.

Elhunyt George R. Robertson színész.

A Black Panther: Wakanda Forever vizes jeleneteiről.

24 hozzászólás a “Kecsap: Michael Jackson, The Pinkerton, Caste, Reality, Five Nights at Freddy’s, Bottoms, Sunflower, A Simple Favor II, Gladiator 2, The Killer, The Buried Giant, Ministry, Ricky Stanicky,” bejegyzéshez

  1. @ human

    Ha eddig nem volt meg, mert nem követtek twitteren: a régi tinikomédiák mai fiatalok szemén át. Némelyiknél nem hiszem el, hogy végignézte, de hogy nem gondolta túl a többség, az is biztos.

    Ez a woke kultúra leképződése. Te is szoktad védeni (néha talán jogosan) de most itt a leves “edd meg amit főztél” alapon tényleg nem értem mi a probléma. 3 tini fikázza a csúnya rossz régi filmeket, mert azok mai mércével rasszisták vagy szexisták vagy mindenféle shamingen alapulnak. Igazából, az ő szempontjukból nézve valid a kritika, ha ezek alapján az értékek alapján nevelnek, nyilván ez lesz a véleménybuborékod is. Más kérdés hogy pont emiatt halt ki a műfaj kb 10 éve.

  2. Sheev Palpatine: gondoltam hogy valaki rámozdul így, nem a társadalmi érzékenységük a baj, hanem hogy nem tudnak filmet nézni

  3. Rengeteg egyéb film sem készülhetne el ma már, nem csak tinikomédiák. Amin viszint érsemes elgondolkdni:
    Én most 40 éves vagyok. 17 éves koromig kövér voltam, a lányoknál szóba se jöhettem még akkor sem, ha adott esetbe kedveltek. Az oltogatást meg kaptam a suliban, még bántalmaztak is néha, és akkor a testi erőmet is be kellett vessem, hogy ne fajuljon tovább. Sokan ezt se tehették, tehetik meg.
    10-15+ évvel ezelőtti filmek tele voltak a kövérek kifigurázásával . Sok filmről úgy jöttem ki a moziból, hogy egy rakás szarnak éreztem magam és legszívesebben meghaltam volna. És mások könnyen beszéltek, hogy ugyan, ne vegyem magamra, ez csak hülye film…nem, nem csak az.
    És én csak kövér voltam. Milyen lehet annak, aki meleg, fekete, stb és a filmekben is azt látja, hogy poént csinálnak belőle, mikor a való életben is kapja rendesen.
    Szóval woke ide vagy oda, aki ebben érintett, az nem úgy áll hozzá. mint az átlagember…

  4. @human

    Hiba azt gondolnod, hogy a mai dolgokat nem fogják ízekre szedni majd a jövőben.

    A “mindenki buta a filmekhez csak én nem” pedig rém gyenge magyarázat. Azok a vélemények is pontosan ugyanannyira elfogadhatóak mint a tiéd vagy az enyém. Hiába vagy te egy filmes oldal tulaja attól amit te mondasz nem lesz szentírás.

  5. @human

    Tudnak filmet nézni, csak nem úgy teszik ahogy te. Ők a woke buborékban nőttek fel, természetes hogy mindenben ezt látják. Számukra a film is csak egy “content” amik közül a régiek ráadásul még csak nem is azonosulhatóak, vagy kifejezetten bántóak. Ettől én nem hülyézném le őket hogy “nem tudnak filmet nézni”
    Másképp tekintenek a filmre. De az életre is. Ennyi.

    Ezzel inkább az a sokkal nagyobb tragédia, ha a múlt nagy alkotásait, a jelen politikai eszméi alapján folyamatosan átértékeljük, adott esetben akár kiátkozzuk a fontos filmek közül, mert…. mondjuk megalázóan bánnak benne egy meleggel/feketével stb.

    Nyilván a múlt nagy alkotásai nem feltétlen erre a listára vonatkozik, bár az amerikai pite azért elég cult.

  6. nem tudnak filmet nézni, mert azt sem fogják fel miképp kell túlozni egy vígjátéknak. Alapvető részen akadnak el.

    “Hiba azt gondolnod, hogy a mai dolgokat nem fogják ízekre szedni majd a jövőben.”

    dehogynem fogják, hol írtam, hogy nem :D a társadalom folyamatosan változik, elég megnézni az utóbbi 100 évet, így természetesen mások lesznek az elvárások a jövőben, felesleges lenne ebből a szempontból a múltba kapaszkodni.

    “A “mindenki buta a filmekhez csak én nem” pedig rém gyenge magyarázat. Azok a vélemények is pontosan ugyanannyira elfogadhatóak mint a tiéd vagy az enyém. Hiába vagy te egy filmes oldal tulaja attól amit te mondasz nem lesz szentírás.”

    minden vagyok, csak nem okos a filmekhez, ellenben nyitottan igyekszem nézni őket, meg úgy a művészetet. Ezek a fiatalok ezt nem tették, mert… látszólag nem is érdekelték őket (ezek) a filmek, így valójában igen, ha nem érdekli a film akkor kevesebbet számít a filmről mondott véleménye. Nem azért, mert egy filmes oldalt üzemeltetek, hanem mert érdekelnek is a filmek, és szerintem alap, hogy a saját korukba kell kezelni őket.

  7. @human

    Nekem viszont hányingerem támad amikor meglátom, hogy miken “nevettünk” 10+ éve.

    Az, hogy valamit saját korában kezelsz az még nem jelenti azt, hogy az oké dolog amit ábrázolnak benne.

    Mondhatod, hogy “nyitottan állsz hozzá” de mindannyian a környezetünk termékei vagyunk, te is egy bizonyos nézőpont alapján ítélsz ami benned van és ők is. A véleményed nem lesz felsőbbrendű csak mert te kijelented, hogy te állítólag nyitottan álltál hozzá.

    @Sheev

    Ez mindig is így volt. Ugyan nem a filmekkel de az éppen uralkodó hatalom mindig is törekedett arra, hogy a múltat a saját felfogásához közelebb ábrázolja.

  8. úgy látom beakadt a lemez, hiszen úgysem igaz amit írok, mert csak, és akkor a képzelt humannal meg lehet veszekedni, hiszen ő nem én vagyok, így már válaszolni sem tudok a felvetésekre.

    de amúgy senki sem kéri, hogy tetsszen nekik vagy neked, nekem sem kedvencem a pite, nem azért érdekes a cikk, hogy most jól körbeálljuk a pitét és megvédjük meg sírjunk a “ajaj manapság nem készülhet el, brühü”, a probléma, hogy már előtte akadtak el látszólag, én erről írok.

  9. biztos nálam van bekötve valami rosszul, de kicsit olyan érzésem van, hogy divat régi (akár kult)filmeket fikázni. Most itt hogy beleállnak pl a pitébe, halkan megsúgom, hogy akkor tessék szépen visszaevezni ’82-ig és beleállni egy házibuli 2-be is. Vagy az tökokés, meg tökbuli hogy a haverok egy 13 éves kiscsajt küldenek ki 3 percre az utcára strichelni? :D meh namindegy lehet ezt mindenhogy szépíteni, részemről az jelent nagy problémát, hogy ennyire sokat látnak a dolgokba, mert nem ezek a filmek kupálták ki az értékrendünket, hanem a szülők, a tanárok stb. Egyszerűen nem tudom elhinni, miért kell morális kérdésekkel szétcincálni egy tinivigjátékot :D pont annyira fárasztó, mint mikor irodalomórán a prűd osztálytársak kiakadtak azon, miféle szexuális töltetű mögöttes tartalmak vannak a régi gyerekdalokban..jajúristn tiltsuk be mindent és jaj mind meghalunk.. tiszta röhej

  10. @blady:
    Részben igazad van, de 1. valaki be akarja tiltani a régi filmeket? Ha igen, az nyilván elfogadhatatlan. De…
    2. neked -valószínűleg ciszheteró, minimum átlagos kinézetű tiniként – valószínűleg teljesen természetes vol az ilyen-olyan shaming a filmekben és eszedbe sem jutott -most sem jut szerintem- hogy mennyi ember erezhette magát megalázva ezek miatt. Az, hogy akkoriban nem lett belőle woke botrány, az nem azért volt, mert a homoszexuálisoknak annyira jól esett, hogy ratyizza őket a Stifler, hanem azért, mert ez még a társadalomban is így ment.
    Fentebb írtam, hogy én “csak” kövér gyerek voltam, de akkor egy konkrét pelda: Ismerősökkel jártunk moziba és megnéztük az Eddie Murphy féle “Bölcsek kövére” c. filmet. Nem elég, hogy az egész film arról szólt. hogy undorító kövér emberek finganak, böfögnek, általánosítva ezzel, hogy a “kövérek ilyenek”, zabálnak és gusztustalanok, és az egyik szánalmasan próbál csajozni… Hanem a moziból kijövet észrevettem (vagy csak beképzeltem, amilyn “jó kedvem” lett a filmtől, de ez mindegy is) hogy összesutyorognak mögóttem.
    Egy eleve depresszióra hajlamos tininek ez annyira nem jó.
    Szóval a lényeg, hogy kicsit könnyedén mondja meg mindenki a tutit.
    Nem , nem értek egyet azzal, hogy régi klasszikusokat betiktsunk, isten ments!
    De azzal igen, ha ez a fajta humor mát nem feltétlen kell, hogy szórakoztató faktor legyen.

  11. A régi vígjátékokról valamiért beugrott a ‘Baby it’s cold outside’ betiltása…

    Azért képzelem, hogy Funès filmjeihez mit szólnának, aki kissé, vagy nagyon is jellemhibás karaktereket tett viccessé és szerethetővé…

    “I don’t like how all of the foreign people that they meet while travelling are portrayed as idiotic stereotypes of the countries that they’re from. I don’t know if you can call it racist…”
    Ez meg maga a tömény kreténség.
    És csodálkozunk, hogy nem készülnek értékelhető vígjátékok.

  12. Scorpion82-nél a pont amúgy. Csináltak jó poénokat, de akit kifiguráznak így, annak az ilyen nagyon nem esik jól. A gyerekeknek/tiniknek meg még erre sincs szükségük, kitalálják maguk is, mivel lehet cikizni a másikat, ha meg ilyeneket látnak filmekben, akkor csak adják alájuk a lovat. Persze ezt lehet jól is csinálni filmben, nem arról van szó, hogy töröljük el a dolgot, de akkor legyen meg benne az oktató jelleg, hogy ezt miért nem kéne. Bizonyos szempontból még a PC-nek nagyon megfelelni akaró mai filmek sem tudnak normális képet adni egyes csoportokról, továbbra is sztereotípiákra építenek vagy éppen idealizálni próbálnak betegségeket, mentális problémákat.
    Jó vígjátékokat meg lehetne csinálni anélkül is, hogy durván meg kéne sérteni valakit, csak okos forgatókönyv kellene hozzá.

  13. @ Scorpion
    „minimum átlagos kinézetű tiniként”  szódásszifon kukkerom volt, oviban éveken át rommá aláztak miatta, szóval mondhatjuk, hogy a lelkileg megnyomorítottak táborát erősítem, de valahogy mégsem veszem magamra, ha pl a Home alone-ban meglátom Fullert abban a borzalom szemüvegben, miközben önti magába a sok colát, vagy bármilyen filmben, amint épp karikatúrát csinálnak egy látássértülből. Fullerra visszatérve, ha belegondolsz, ez is teljesen indokolatlan megjelenítése egy karakternek, mégis valaki így álmodta meg :) és ha helyén kezeled, vicces tud lenni. Ha a szívünkre tesszük a kezünket, mondhatjuk, hogy már nagyon-nagyon pici korban gonoszak tudnak lenni a gyerekek, nem kell ehhez bármiféle film, ami teszi alájuk a lovat.. A bölcsek kövére, meg hasonló fingós, hányós, bármiféle embercsoportokat megcélzó „poénokon” én se tudok nevetni, de mégis, találni olya(noka)t a világban, aki(k)nek ez bármilyen érthetetlen is, vicces. No dehát tudjuk, hogy az ember a legnagyobb állat a Földön :)

  14. Azért ne felejtsük el, hogy a mi korosztályunk is más szemmel nézi a régebbi filmeket, mint amivel a megjelenéskor látták az emberek. Lehet pont fordított a trend, mert az 50-60-as évekbeli filmekben egy csomó prüdéria volt, de attól ez még egy jelenség, hogy másként tekintünk művekre, mint annak idején amikor azok megjelentek. Vagy éppen nem értjük mitől voltak olyan forradalmiak a saját idejükben (asszem így vagyok én pl. a Keresztapával).

  15. én voltam az az oviban, akit a többiek vertek, csak mert egy vézna kis gnóm voltam, és még az iskolában is folyton engem találtak meg a bullyk, csak akkor még nem volt ilyen nevük

    de simán jókat nevetek a hozzám hasonló nyomikat kifigurázó vicceken, ha jók és sajnos kurva rég nem nevethettem rajtuk egy jót

    ha valami meg zavar, mert pont egy rossz emléket hoz fel, azt meg nem nézem, volt nem egy ilyen, viszont eszem ágában se lenne azt mondani, hogy más se nézze

    enyhén szólva is túlzásba viszik már ezt a túltapintatosságot úgy minden téren

  16. Rengeteg minden, ami regen vicc targya volt ma mar illetlenseg. Rengeteg minden, ami ma szabad preda (kereszteny, hetero, feher, alacsony, introvertalt, ferfi), a jovoben talan illetlenseg lesz. Aztan lehet egyszer elerjuk azt a szintet, hogy atesunk a lo tuloldalara, es ujra gladiator harcok lesznek.

    Regi filmek a tarsadalmunk tortenelmenek lenyomatai. Teljesen rendben van, ha kenyelmetlennek erzunk par poent, amig nem varja el senki, hogy a multat az o szajizehez igazitsak.

  17. @ blady:
    Azért vannak különbségek és fokozatok. Egy szemüveg , ami lecserélhető, vagy egy bepisilő kisfiú másabb, mint ha valakinek a testi adottságaival vagy a nemi beállítottságával poénkodnak. A hiperérzekenység sem jó persze, de amikor pl. egy filmben az a poén tárgya,hogy valaki csúnya (tipikus 2000es évek beli idióta altesti vígjáték toposz, hogy a főhős valahogy intim közelségbe kerül egy nagyon ronda nővel/pasival és menekülne) , az nekem sosem volt vicces. Persze sokaknak az, ezért is készültek ilyen jelenetek, de én mindig arra gondoltam, hogy eshet ez valakinek, aki hasonlóan néz ki és ezt nézi.
    A 90-es években volt a csúcson a szexuális tárgyiasítás. Minden arról szólt, hogy jó pasik jó csajokat dugjanak éa fordítva. A pop culture ebből annyit mutatott meg, hogy ez milyen jó mindenkinek, 1968 beteljesedett, szexuális szabadság van. Aztán ami a háttérben ment, arról nem gondolnám, hogy főleg a nőknek jó lett volna de epp mostanában borított Brendan Fraser is a témában.
    Szóval szerintem sok minden van, ami nem.volt jobb régen és nem feltétlen kell visszasírni. Bár ami ma van, az meg más szempontból szar, szóval a legjobb talán a kihalásunk lenne, hogy egy vidám gondolattal zárjak.

  18. Ebből a szempontból én tökre értékelem a Farrelly tesók idióta vígjátékait, akik úgy nevetnek az átlagtól különböző módon eltérő szereplőivel, hogy nem lenézik őket, hanem velük együtt nevetnek mindenki máson is. Ilyenek voltak például a filmjeikben a kövérek, a szellemi fogyatékosok, a testi fogyatékosok, öregek, beszédhibások, sérüléssel vagy betegséggel élők. Nem az megoldás, hogy senkiből sem szabad viccet csinálni, hanem hogy az a szereplő a poénokkal együtt, hogyan helyezkedik ez a film narratívájában – ha csak poénforrás a testi vagy egyéb eltérései miatt, az gáz.

    A másik amit észrevettem, hogy szinte kivétel nélkül azoknak szálka a “woke” a szemükben, akiknek abban az értelemben tök kényelmes életük van, hogy nem tartoznak kipécézett réteghez. Általában azok panaszkodnak a woke-ra, hogy mennyire elegük van már belőle, akiknek az életben sem nagyon kellett átélniük milyen az, amikor a többségtől (vagy a leginkább privilegizáltaktól) valamiért eltérsz és ezért kiközösítenek, megbélyegeznek, máshogy bánnak veled, kevesebbre tartanak, lenéznek, kiröhögnek, negatívan sztereotipizálnak stb.
    Pedig a woke mindössze annyit jelentene, hogy “észrevesszük” azokat is, akik alkalmasint nem a mi köreinkbe tartoznak, vagy valamilyen értelemben kisebbség, eltérő csoport tagjai és “felismerjük” az ebből fakadó előítéleteket, igazságtalanságokat, hátrányos megkülönböztetést.

  19. “Most itt hogy beleállnak pl a pitébe, halkan megsúgom, hogy akkor tessék szépen visszaevezni ’82-ig és beleállni egy házibuli 2-be is. Vagy az tökokés, meg tökbuli hogy a haverok egy 13 éves kiscsajt küldenek ki 3 percre az utcára strichelni? :D”

    Nem. Még a filmben belül sem volt tök okés ez a dolog! :D Szóval igazán nem értem ezt az eszmefuttatást. Egy olyan dolgot hozol fel példaként “tök okésnak”, amiről még maga a film is azt mondja, hogy tökre nem okés? A srácok kitalálták ezt, de a film pont nem azt mesélte el, hogy ez mekkora poén és hogy tök okés, hanem pont az ellenkezőjét.
    Ez egy nagyon elfuserált példa, már ne is haragudj.

  20. @Scorpion egy kancsal szem nem cserélhető ki csak úgy:D:D de értem, mire gondolsz. Viszont szerintem ez nem igaz, mármint biztos sok ilyen film volt, de nem minden vígjáték szólt csak erről.

    “A 90-es években volt a csúcson a szexuális tárgyiasítás. Minden arról szólt, hogy jó pasik jó csajokat dugjanak éa fordítva.”

    jaj Endymion nemár… olvasd el újra, hipotetikus kérdés volt, nem kijelentés; célozva arra h a kritikus ‘tömeg’ a fenti cikkben miért csak a 2000-es, 90-es évek filmjeinél ragad le vagy ragad ki egy-egy dolgot, de mindegy is, nem fogom túlmagyarázni. :D Visszább lehet akkor evezni a Babylonhoz meg a 60-as évekhez, amikor Brad Pitt alakítását figurázták ki tökmásik filmben és röhögtek rajta a moziban, mégsem volt vicces. Csodálatosan szemlélteti, hogy a szakma olykor abból csinál poént, bármilyen évet írjunk is, amiből nem feltétlen kéne. Bár ezt most nem is tudom, minek hoztam fel..:D még korán van..

    más: Jackson szerepre az unokaöccsénél nem is találhatnának jobbat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.