No Hard Coins

A hétvégén egyetlen sem film lépte át az amerikai listán a 20 milliót, ami a covidos időszakot leszámítva hatalmas meglepetés (tragédia?). Valahol érthető a stúdiók döntése, hogy nem mertek előzetesen egy DCEU + Pixar kombóra komoly lapot húzni az azok premierjét követő hétvégén, de ez a mostani számokat látva utólag egészen viccesen (tragikusan?) fest.

A negyedik(!) hétvégéjén az Across the Spider-verse visszavette a vezetést 19 millióval, és ebben sok meglepetés nincs is, hiszen beütött az iskolaszünet, a hétköznapi mozilátogatás erősödik, ezáltal a lefutások mérséklődnek. Emiatt nem sokkal maradt le az Elemental sem, 18.5 millióval és szintén csak 38 százalékot esve otthon eljutott 65 millióig, ami továbbra is egy Pixar mozinak még nyitásnak is kevés lett volna pár éve, de legalább szépen tartja magát a gyenge kezdést követően.

Nem úgy a Flash. Valahol még mindig nehezen értelmezhető az elképesztő kárörvendés sok helyen, ami a film teljesítményét követi, de lehet, hogy Ezra Miller ámokfutása Amerikában valóban nagyobb nyomot hagyott az emberekben és emiatt jól szórakoznak a buktán. Ami immár hivatalos, hiszen a 72 százalékos második hétvégi esés gyalázatos, eddig 87 millióig jutott és jó eséllyel 110 környékén zár (szóval valahol a Guardians 3 nyitása környékén). Nemzetközileg ekkorát azért nem hasalt, de a többi piacon is durván pártolnak el a nézők, így a 300-as globális eredményért is küzdeni fog, és végül ebből a projektből egy centet sem lát a Warner.

Jennifer Lawrence nagy mozis visszatérése sem úgy sült el, ahogy tervezték, a No Hard Feelings pedig egy hatalmas piaci résben igyekezett pozícionálni magát, R-besorolású fogyasztható vígjátékként, ami manapság valóban párját ritkítja. Ebbe 45 milliót raktak és ennek megfelelően a 15 milliós kezdés nem is rossz, de egyértelműen lehetett volna benne több (pár éve ezek felmentek 100 fölé simán). Kis visszatekintést azért megér Lawrence karrierje, amikor 10 éve egyszerre ütötte az X-men és Hunger Games franchise-okat, szó szerint milliárdokat termelve, miközben a drámái is sorban hatalmas kasszasikerek voltak (Silver Linings Playbook, American Hustle).

A hétvége másik visszatérője viszont soha nem ért el 100 millióig otthon, teljes karrierje során globálisan alig hozott többet félmilliárd dollárnál, mégis inkább rá figyelt mindenki. Wes Anderson legutóbbi filmje 2 éve került a mozikba, szóval részéről nem volt olyan komoly kimaradás, de a szokásos módon limitáltan hatalmasat futott a legújabb mozija is. Ezt követően az Asteroid City szélerkörű bemutatója közel 1700 moziban sem lett csalódás, hiszen 5000 dolláros átlagot termelt és ennek megfelelően otthon már 10 millió felett jár. Anderson legsikeresebb amerikai eredményét, a Grand Budapest Hotel 59 millióját nem fogja beérni, de az általa hozott 26 milliós amerikai átlagra egész biztosan számíthat. 

A hétvége amerikai bevételei:

  1. Spider-Man: Across the Spider-Verse – $19,003,633 – össz: $316,754,279
  2. Elemental – $18,444,461 – össz: $65,496,376
  3. The Flash – $15,142,575 – össz: $87,521,078
  4. No Hard Feelings – $15,002,770 – össz: $15,002,770
  5. Transformers: Rise of the Beasts – $11,754,621 – össz: $123,102,332
  6. Asteroid City – $9,053,551 – össz: $10,268,265
  7. The Little Mermaid – $8,553,073 – össz: $270,120,837
  8. Guardians of the Galaxy Vol 3 – $3,466,415 – össz: $351,071,298

17 hozzászólás a “No Hard Coins” bejegyzéshez

  1. A Flashbe kellett volna meztelen nő és nem a No Hard Feelingsbe. Sokkal nagyobb siker lett volna mindkettő.

  2. furcsa, mert érdekel a flash meg is akarom nézni mégsem érzek semmilyen késztetést hogy ezt moziban tegyem :(

    Talán mert az univerzumukra már nem nagyon bír történeti jelentőséggel :(

    Na meg kevés filmet halogattak még így mint ezt és szerintem ez is közre játszott, hogy ha a studionak ennyire nem fontos hogy időben mutassa be, akkor nem csoda hogy az emberek számára is érdektelenné vált :(

  3. Szerintem az a piaci rés már nem olyan nagy mint ahogyan azt te elképzelted human.

    De ennek örülök. Legalább ilyen filmeket nem nyelnek le csak úgy a nézők már. Hogy a szekunder szégyenérzet miatt vagy, hogy ráeszméltek, hogy mennyire gázok az ilyen filmek 2023-ban az számomra már részletkérdés.

  4. ezt a flash kiemelést nem értem, hát Ti is hónapokig pörögtetek rajta h nem is lesz soha leadva, semmi értelme, reboot is van.. ennek a filmnek tényleg semmi értelme, tegyük hozzá, már akkor sem volt, mikor felmerült, a DC abban az időszakban (sem) tudta, mit akar csinálni.

  5. 1. Szerintem az átlag nézőt ez nem érdekli, hogy mi a háttere, beül az ismerős karakterek filmjére.

    2. A rajongó meg pláne megnézi.

    3. Ekkorát tényleg nagyon ritkán esik blockbuster.

  6. gytibor007:
    Hát Supergirl-nek volt egy olyan jelenete ahol volt rá lehetősége a készítőknek, hogy meztelenül mutogassák.

  7. Crash:

    Hangover, Millers, Horrible bosses, Spy, Jump Streetek, Superbad, 40 éves szűz, stb. csak a nagyobb sikereket kiemelve, ezekre ne lenne igény? Egyéni ízlés kérdése, de szerintem nem csak a szekunder szégyenérzet játszik ezeknél.

  8. főleg hogy a No Hardban nem is olyan erős a szekunderes poénkodás. de úristen, nehogy már újra mozikban legyenek vígjátékok ugye, mert még a végén az emberek… nevetnek egy jót?

  9. Azt nem értem, hogy mi különbség egy Flash, és egy Avatar film között. Az átlag néző mi alapján dönt?! Mert számomra annyira ugyan az a “-nem használok jelzőt-” mindkettő…
    Mintha valaki dobna kockával, és az döntené el, hogy melyik lesz siker és melyik bukta. :D

  10. LnB: ööö, már a trailerek között is erőteljes különbség volt, sztem a többség poszter-trailer módon dönt (akárhol jön szembe, legyen az tiktok, utca, tévé, youtube), plusz ha valami már ismertre épül. A Flash mire is épül? Többnyire bukta filmekre, a borzasztó Justice League mozis változatban látta a többség utoljára, és az is baromi rég volt, míg az Avatar 2 az szintén régi, de baromi sok pénzt kaszáló, jó élmény Avatarra épül, aminél az maradt meg sztem, hogy “micsoda élmény volt moziban”, és ezt nem rombolta le a reklámkampány, hanem újat ígért.

  11. LnB: egy apró különbség így hirtelen a látvány. A Flash esetében már messziről látszott a gagyi chi, az Avatar 2 pedig egy elképesztő látványvilágú techdemo benyomását keltette.

  12. nekem csak egy filmre volt pénzem és azt indy kapta meg, no nem mintha pont én segítettem volna a Lawrence filmen, de sajnálom

  13. Na ne hülyéskedjünk már, hogy mi alapján döntenek, a flash és az Avatar között:)))
    Egyetlen egy név: James Cameron! A világ egyik legjobb blocbuster rendezője, a világ ura!! Csak ennyi.

  14. Outcast: nekünk az, én már a galaxy of terrorban szerettem a munkáját, azon a filmen is erősen rajta volt már a vizuális ujjlenyomata, amivel engem megvett kilóra, mielőtt még a nagy rendezők közé került

    viszont azóta felnőtt nem egy olyan generáció is, amelyik nem néz régi filmeket, még a filmbuzik sem, az átlagemberek meg pláne nem

  15. mármint, gondolj bele, az aliens 3 év múlva 40 éves film lesz, 40 éves, a terminátor is jövőre, a második része is már a harmincas éveit tapossa, ezek a filmek már antiknak számítanak ilyen szempontból

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.