Az Exraction első része a világjárvány legelején érkezett, amikor nagyon ki voltunk éhezve minden újra, hiszen épp szembesültünk azzal, hogy jó sokáig zárva lesznek a mozik, és a nagy stúdiók még nem döntötték el mit kezdenek a már készen levő blockbustereikkel.
Ebbe az időszakba tette be a Netflix a korábban kaszkadőr Sam Hargrave akciófilmjét, amiben Chris Hemsworth pakolt, és talán pont emiatt is emlékeztünk rá jó szívvel. Az első rész olyannak érződött, mintha le akarták volna zárni, hiszen a végén levő akciót semmiképp sem élhette túl a főszereplő, de aztán gyorsan ráébredtek a franchise potenciálra, amit most ért be.
A történet ismét Russo tesók nevéhez köthető, avagy teljesen nulla, akár egy AI is írhatta volna, de itt a körítésben ez valahogy elbújik. Mint a régi keménycsávós zsánerfilmek, egyik sem nagy megfejtés, amire most is emlékszünk, az szinte mind a kidolgozásában volt erős. Itt is, Rake valahogy túlélte az akciót az első részben, és a depressziós lábadozásából az hozza ki, hogy tulajdonképpen a volt felesége fogadja fel, akivel jó sok közös “bőröndjük” van, hogy menekítse ki a húgát egy bűnbanda börtönbe került tagjának keze alól, aki az asszonyt is vitte magával a rácsok mögé. Nyilván a kimenekítésbe bökkenők csúsznak és nagyobb harcba eszkalálódik a konfliktus.
Nem is akarnék sokat lovagolni a forgatókönyvön, szerintem ez bizonyítja, hogy bármi ami a Russo tesók “keze alatt” lett jó, az nem rajtuk múlt, ők maguk legfeljebb producernek lehetnének jók, hiszen épp nézhettük a Citadelt, ami katasztrófa, vagy a Gray Mant, ami nem erős, közben meg itt a volt kaszkadőr rendező összehozza nekik a fogyaszthatót az odafigyelésével.
Az Extraction folytatása abban erős, amiben az első rész is az volt, hogy az akciókba nagyjából mindent beleadtak. Láthatóan ezek Hargrave erőssége, nem pedig a drámai jelenetek rendezése, hiszen ott a borzasztó mondatok siralmasan vannak előadva. De nem ez a lényeg. Abszolút nem az agykikapcsolás mellett beszélek, inkább csak…, jó nézni az lövöldözést és verekedést, látszik, hogy mennyi mindent terepen csináltak, tényleg kaszkadőrökkel és a többi. Nyilván ez nem mindenkit köt le magában, de nekem elég volt.
Az egyetlen szívfájdalmam, az a folyamatos downgrade az akciókban. Konkrétan az első, a börtönből menekítés egy vágatlan hatású jelenet (amit 4 hónap alatt forgattak), és iszonyat erős, működik végig. Ellenben a második ehhez képest bár hatalmas teljesítmény és nagyvárosi lövöldözés, de mégis valahogy gyengébb. A finálé pedig konkrétan a legbénább harc, bár lehet csak nem tudták újra ügyesen elvinni a két szembenállót egy rendes leszámoláshoz.
Túl magasan kezdett a film, a forgatókönyve sem erős, és sajnos a végére teljesen elfogyott a lendület. De a folytatást már most felépítették, most nem csak ködösen egy vége főcím jelenetben, hanem “mehet a következő küldetés”. És hát persze, simán jöhet nekem is, csinálják!
Teljes mértékben egyetértek, viszont én a kezdő akció miatt rohadt lelkes lettem. Imádom Keanu Reeves-t és a John Wick filmeket, de nekem ez a fajta kamera kezelés/koreográfia jobban bejön. Valahogy az adok-kapok is nem olyan kimódolt, sokkal zsigeribb.
Jöjjön a 3. része, még több pénzből, csak könyörgök legyen felépítve egy végső csúcspontra a film.
A Wick 2-től fölfelé simán veri, jöhet még belőle sok.
Bár CH nem bejelentette a visszavonulását?
Ezek a straight to streaming olcsó kinézetes szarok teljesen kiégetnek. Ez sem volt rossz film, az első börtönös bunyó menő, de aztán kezdődik az autós / vonatos-helikopteres akció és az egész átmegy egy gagyi odavetített CGI műnyaga szarba.
Ugyanez innentől kezdve az összes többi jelenet. Egyszerűen látszik, hogy minden háttér CGI-jal van odarakva a szereplők mögé, teljesen leugrott a képről.
Persze, értékelhető benne, hogy kaszkadőrökkel vették fel, Hemsworth is sokat dolgozott a filmben, de a legalapvetőbb dolog, hogy egy szépen megalkotott settingben zajljanak az események nem valósul meg. Kivéve a börtönben.
Biztos én vagyok kukacoskodó, ezért sem értettem soha, amikor a John Wick fölé strófolják ezt (bár az első Tyler Rake sokkal jobban “helyszínen” játszódott). Abban annyira szépen vannak megkomponálva a neonfényes helyszínek, set-piecek, ebben meg csak marad a szürke, unalmas, gagyi CGI háttérvetítés.
Sajnos ez nálam eléggé lehúzta, meghogy azon kívül, hogy gyilkoljuk egymást, nem szól lényegében semmiről.
Kakarotto: nemtom, https://filmbuzi.hu/archives/2023/06/15/chris-hemsworth-mindenben-benne-volt/ azért nem minden volt odavetítés. Szerintem az első jelenetbe tettek mindent.
Nekem ez a film k*rvára bejött. Az első akció feltette az i-re a pontot annyira klassz volt ez a vágatlan-érzés. Olyan érzés volt, mint anno a COD vagy MOHA játékoknál, amikor játszottam velük – végig ott vagy a sűrűjében, szuperül meg volt csinálva. A második akció is nagyon rendben volt, úgyhogy nem is zavart hogy a vége kicsit semmilyen lett. Ez egy nagyon korrekt akciófilm.
Az első rész nagyon jó, ez is tetszett, bár fílingre nem érte el nálam az előzményt.
Én egyáltalán nem láttam benne borzasztó CGI-t (nem úgy a Marvel-filmekben…)
Viszont a kedvenc karakterem – akit már az első részben is bírtam – a perzsa (?) csaj, hihetetlenül jól nyomta az akciózást.
kicsit Off: az első rész végén nem halt meg, mert az úszómedencés jelenet végén elmosódottan látható Rake, ahogyan a srác úszását figyeli a partról.
Wittgen: igen, mindenki látta a jelenetet, ettől még meg kellett volna halnia :) tippre azt a jelenetet amúgy is utólag forgatták, talán Hemsworth nélkül, de persze beleegyezésével.
Kakarotto: Nem tudom, én bántóan rossz CGI-t nem láttam benne sehol, de ami mindenképpen a Wick-filmek fölé emeli az a kritikában is kiemelt akció. Azokban minden bunyó, minden akció műanyag, látszik, hogy egy megkomponált tánc az egész, amiben senki sem sérül meg, addig ezekben a filmekben (mint anno a Bourne-okban) súlya van az ütéseknek, minden csepp adrenalin átjön a képernyőn, simán elhiszed, hogy az az ütés valakinek tényleg betörte az orrát vagy elrepesztett egy bordát.
Nem utolsó sorban CH-nak sokkal jobban áll a mindenkit lezúzó akcióhős szerepe, mint Reeves-nek.
3: Nekem az elso JW szenvedés volt, a másodikat pedig konkrétan a Kolosszeumos jelentnél kapcsoltam ki, annyira unalmas, súlytalan és téttelen volt a mindless fps speedrun, noha imádom a 80-as, 90-es akció stílt. Mindez az extraction-ben is megvan, de a hihetobb, nyersebb, realisztikusabb kornyezet/világ/ábrázolás számomra tobb érzelmi befektetést jelent, ergo jobban izgulok a karakterekért, s ezáltal elvezhetobbe válik az ip, még akkor is, ha tudom, hogy hogyan végzodik a film. It’s a prime example when a thin line of distincion can mean a world of difference. S ahogy a kommenteket elnézem, vagyunk ezzel még így egy páran.
Azon kevesek közé tartozom aki utálja az első részt, de bírom az ‘A’ akciót és az előzetesek berántottak. Igen a történetet meg a drámázást hagyjuk mert az valóban egy nulla így azt el is engedtem viszont sokkal jobbak lettek itt az akciók. A vágatlan rész is überelte az elsőt és igen… hozta a COD feelinget főleg a dzsippes és vonatos résznél. Ha így fejlődik a rendező akkor lehet egyszer letesz elém egy többször nézős filmet is.
Nekem az első rész jobban bejött azzal színes-koszos Banglades-settinggel, de tényleg érződik hogy itt rátettek még egy lapáttal. Jöhet még.
Wittgen +1, a csajnak nagyon jól állt az akciózás, utoljára talán az (ex)pankrátor Gina Carano-nak és a kung-fu mester Ming Na Ven-nek hittem el ennyire.
sztem is jo volt, kiveve a veget. Elfogyott a penz, vagy nem tudom, de gyorsan lezavartak az utolso akciozast
érdekes nekem rosszabb is meg jobb is a véleményem :)) Amiben rosszabb hogy szerintem ezek a lényegében kaszkadőr techdemo szintű “filmek” azért mint filmek baromi unalmasak (ezt is meg a mostani JW-et is négy részben néztem végig, mint videoklippek amúgy elmennek)
Amiben viszont “jobb” hogy nekem nem azelején a börtönös volt a kedvencem (főleg hogy eleve értelmezhetetlen miért egyedül megy be, a végén amikor meg már vonatoztak is azt baromira untam) szóval nekem inkább a középső, a bécsi toronyházban. Persze az elején lekapcsolt az agyam hogy mi a f*szért kell olyan “forgatókönyv” amibe egy helikopteres magánhadsereg teleportál Bécsbe (egy ilyen “tervet” legalább egy pillanatra próbáljunk elképzelni mielőtt kiég az agyunk) de hát végülis lett belőle egy jó értelemben agyatlan lövöldözős videojáték (sniperekkel helikoptereken meg helikopterek ellen, stb), és amikor már nem mint hadsereg hanem csak néhányan maradtak (konditerem , meg a végén az üvegtető) az pl. kimondottan tetszett! Ott volt bennem hogy ha e mellé tennének egy akciófilm értelmében tisztességes forgatókönyvet amiben nem 3 grandiózusnak szánt baromi hosszú akció van hanem 6-8 ilyen rövidebb, az viszont valami feelinggel, történettel összekötve (mármint olyanra gondolok “csak” mint Die hard 1, 3) akkor ez amúgy teljesn jól működne.
Így majd marad az hogy a következőz is megnézem 4-5 részre bontva.
A “perzsa csaj” (Golshifteh Farahani) nekem azért nagy kedvencem mert a Body of Lies az egyik kedvenc secret war típúsú filmem (anno nem lett nagy siker és a kritika sem szerette pedig szerintem a karakterek is jók, a sztori is, a színészekről meg természetesen nem is beszélve mennyire jól csinálják)
* típusú
Bvr: a bécsi akció engem is visszadobott a valóságba. Rögtön azon kezdett kattogni az agyam, hogy hogyan is jutott oda egy kisebb hadseregnyi grúz nehézfiú harci helikopterekkel és katonai fegyverzettel, és hogy a rendőri reakció kettő darab járműveb merült ki.
mondjuk Grúzia is kb olyannak volt ábrázolva mint kb a törzsi háborúktól szétesett Szomália de azért Bécsnél még akkor is meghúzhatták volna a határt ha randomgenerátorral pörgetik ki a városneveket :)
Ma néztem meg és rohadtul jó volt. Végre a mellék karik se életképtelenek és nem kell megmenteni őket. Főleg ez az india csaj tetszett aki kenterbe vágott pár nagyon profit XD
bvr: a kritika nem szerette, de rám lehet számítani https://filmbuzi.hu/archives/2008/12/25/hazugsagok-haloja-body-of-lies/
Nekem tetszett, kivéve a pár oda nem illő vicceskedés pl Spoiler: a végső leszámolás utolsó mozdulata az mi volt már?! A bécsi rendőrség nem ilyen béna, de én örültem, hogy egyáltalán gondoltak a filmesek arra, hogy benne legyen ez is.
Farahani meg iráni és nem véletlenül jó, színészileg neki van kb a legprofibb portfóliója az egész stábból és az életútja is ad sajnos elég ihletet a művészetéhez.
Jöhet a következő rész!
Azt szeretem a régi akciófilmekben, hogy azok a szórakoztatást helyezték előtérbe. Tudták, hogy egyáltalán nem reális amit ábrázolnak. Ellenben ezekkel a kaszkadőr showcase filmekkel ahol el akarják velem hitetni, hogy a John Wick meg a Tyler Rake akkor fasza csávók, hogy valóban képesek lennének 100 embert kicsinálni anélkül, hogy akár egy kicsit is megizzadnának. Ha 5-6 éves lennék akkor még talán elhinném de így csak nagy unalom és ásítás volt a film.
Az utóbbi idők legjobb akciófilmje volt, amit láttam! Egyszer sem szisszentem fel, hogy “na, azért ez túlzás”! Szórakoztató volt, látványos, pörgős – és ennyi. De nekem nem is kellett több! :-) Jöhetne még sok ilyen!
A perzsa csaj az Apple tv-s Invasion sorozatban is jó szerintem.
Szerintem is teljesen jó akciódilmnek. Aztán majd az idő eldönti a süllyesztőben végzi e vagy lesz belőle valami nosztalgiázós akciófilm :)
A börtönös rész nekem is jobban tetszett. A végére még nem is emlékszem csak hogy lesz folytatása és szerencsére a csaj nem halt meg :)
Utóbbi idők legjobb akciófilmje? Ha ez igaz, iszonyú alacsonyan van az átugrandó léc… Az alapsztori, a forgatókönyv, a dialógusok, a karakterek, általában a koncepció, a színészi játékok, úgy en bloc Bruce Willis életművének utolsó éveiben forgatott, halálba cikizett zs-filmjeit idézete, de nem sokkal volt jobb egy Steven Seagal filmnél sem. Nekem vizuálisan sem tetszett, de ez mondjuk ízlés kérdése. A drámai alap, vagyis a konfliktus, vagy általában a történet motorja papírvékony és totálisan komolyan vehetetlen. És tele van hülyeségekkel, lásd: Idris Elba karaktere a kunyhóban világosítja fel Chris Hemsworth karakterét, hogy ki ez a grúziai war lord testvérpár, akiknek neki kell menni, mint Hemsworth nem tudná –>>> Pár jelenettel később az egyik testvér kimenekített felesége nosztalgiázik a repülőn, hogy X évvel ezelőtt Hemsworth meg ő meg a nő gyereke (akinek az egyik testvér az apja) találkoztak. Mert a nő testvére a Hemsworth felesége. De sok más faszság is volt, ha már realista filmkészítés – mint az, hogy random grúz arcok egyszer csak megjelennek a helikopterükkel Bécsben, landolnak, ahogy akarnak, lezárnak mindent, szétbombáznak egy toronyházat, aztán felhúzzák a kapucnit, beülnek a jeepekbe és lelépnek. Aha. :D De talán a leginkább azért volt piszok gyenge, mert totálisan érdektelenek a karakterek, nem lehet velük érzelmi szempontból semmit kezdeni – sem a Hemsworth sztorijában, sem a kisfiú vonakodásában, sem a testvérgyászban nem volt annyi kraft. És mivel nem lehet velük mit kezdeni, ezért az egész olyan, mint egy harcművészeti vagy kaszkadőri bemutató. Ha ilyen szempontból nézzük, hogy nem is kell ennek sztori meg karakter, csak a látvány meg a csihipuhi, nekem akkor sem működött. Ugyan volt egy elég erőteljes flow a jelenetekben, ezt nagyon bírtam, voltak remek beállítások meg ötletek, látszik mennyi energiát és kreativitást tettek bele. Viszont nekem túlesett a határon, és elkezdett sok lenni, túlkoreografált, túlspilázott, és itt-ott látszódtak az illesztések, a gyenge CGI, a megcsináltság. Szóval egyben olyan 4/10 max.
Most néztem meg friss az emlék. Nem volt rossz, az akciók mindenképp működtek és Farahaninak nagyon jól állt az akciózás, már az első részben is jó volt, örültem, hogy itt több szerepet kapott. Azon én is felhúztam a szemem, hogy pár óra alatt hogy tudott a főgenyó helikoptert szerezni, illetve hogy jutott be az országba tizedmagával. Oké azt felépítették, hogy kb a testvérpár irányította az országot, szóval éppen ezt kihasználva tudtak magán gépet szerezni és diplomáciai mentesség keretében mint külföldi biznisz emberek megérkezni Ausztriába. A fegyverek beszerzése már máskérdés, de az előző vonalon elindulva akár be is hozhatták. Persze felveti a kérdést, hogy mindeközben az osztrákok mit csináltak. Helyben az alvilági kapcsolataikat kihasználva is tudtak fegyvert szerezni, azért ennek a részének nem kéne annyira meglepőnek lennie, lehet emelt pár “red flag”-et, de mire a bürokrácián végig megy a dolog az akció már rég elkezdődött.
A helikopter már kevésbé magyarázható. Ugyanakkor Tyler-ék is kisebb arzenállal flangáltak ott a hotelban, szóval ahogy ők bejutottak Ausztriába meg szereztek fegyvereket úgy az ellen is tudott.
Jöhet a folytatás. Én szeretem a JW 4-et, de az kb valahol félúton van az FF5 még szórakoztató marhasága meg az FF X “nah takaradj, hol marad a józan ész és fizika” között, ahhoz képest ez üdítően nem elszállt volt. Voltak benne meglepő durvulások.
Én nem szoktam a CGI-on fenn akadni, de itt látszott néhány meglepő helyen, hogy mögévetítés történt, nem zökkentett ki, de furán érződött. Jobban észrevettem, mint a legtöbb marvel/dc szuperhős filmnél, hogy lefolyik a műanyag a vászonról, ott valahogy elfogadtam, hogy az ilyen…